אסוס היא יצרנית נוספת (אחרי סמסונג) המשלבת בסמארטפון שלה יכולות AI. נראה שאסוס הבינה מההשקה של ה-Galaxy S24 Ultra, שהיא לא יכולה להיות שונה והיא חייבת יכולות AI בסמארטפון החדש שלה, לכן היא הודיעה שהיא משלבת במכשיר החדש שלה יכולות שונות שמוסיפות לחוויית השימוש במכשיר, הבעיה שאלו בכלל לא זמינות למשתמשים, אלא יגיעו רק בעדכון עתידי.

אתם לא בביירות: החלו שיבושי ה-GPS בישראל - כך תתמודדו

פרסום ראשון: בעקבות המתקפה האיראנית - בכיר באיחוד האירופי ביטל את הגעתו לישראל

 ממשק: Zenfone 11 Ultra - יכולות AI והקלטת שיחות

למרות שמדובר ביכולות שיגיעו רק בעתיד, באסוס שילבו אותן ביחידה שנשלחה אליי לסקירה, על מנת שיהיה אפשר להתרשם מהן. התכונות דומות מאוד לאלו שכבר קיימות אצל סמסונג, למשל, תמלול ויצירת תקציר של הקלטת שיחות באנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, איטלקית ועוד (לא בעברית). באותן שפות גם אפשר לקבל תרגום בזמן אמת בשיחות טלפון (תרגום של שני הצדדים לשפה שלהם).

 אסוס שילבה מנוע חיפוש סמנטי בגלריה של המכשיר, טכנולוגיה זאת יודעת לחפש תוכן שמתאים למשמעות המילה. ניתן לכתוב בגלריה עץ, תינוק, חוף ים או מיקום ומנוע החיפוש יציג את התמונות בהן מופיע התוכן הזה. מדובר ביכולת דומה לזאת הקיימת בגוגל Photos, אבל נחמד לקבל אותה בסמארטפון עצמו ולא בשירות דרך הענן.

 עוד תכונות AI, סינון רעשים משופר בזמן שיחות (גם דרך אפליקציות צד שלישי) ויצירת טפטים. כאן, אפשר לבחור בין מספר נושאים: חלל, מדע בדיוני, טבע, נוף עירוני ועוד. לאחר מכן, בוחרים את סוג הרקע, למשל, בנוף עירוני, אפשר לבחור חוף, נוף עירוני בשקיעה ואדריכלות ולאחר מכן קובעים עוד מספר אלמנטים ליצירה הסופית של הטפט. זה לא בדיוק כלי AI ליצירת תמונות כמו Copilot או מידג׳רני, אבל זה נחמד.

 מערכת ההפעלה במכשיר היא אנדרואיד 14, עליה מולבש הממשק של אסוס, זה מציע הקלטת שיחות, אפליקציית GlideX המאפשרת להעביר קבצים בצורה אלחוטית בין הסמארטפון למחשב בצורה אלחוטית, כולל למקבוק וגם תפריט צד המאפשר גישה מהירה לאפליקציות שונות.

 אסוס מציעה שני עדכונים למערכת ההפעלה שלה ועוד ארבע שנים של עדכוני אבטחה. זה לא הרבה ביחס למתחרים.

 עיצוב: Zenfone 11 Ultra - מותק, הסמארטפון גדל

אסוס התמידה במשך שנים לבדל את עצמה בשוק הסמארטפונים בזכות מסכים יחסית קטנים ומכשיר שמתאים לשימוש עם יד אחת. זה לא המקרה עם ה-Zenfone 11 Ultra, המסך גדול יותר והמשקל מורגש היטב - 224 גרם.

 גב המכשיר מעוצב במראה דומה לזה של הלפטופים של החברה, פסים ישרים החוצים אותו וציפוי מבריק, אבל כזה שטביעות אצבע לא נדבקות אליו. המכשיר מגיע בארבעה צבעים: כחול, שחור, כסוף וגם זהב-שמפניה. המסגרת עשויה מאלומיניום ממוחזר והמכשיר עמיד למים בתקן IP68, שזה אומר טבילה במים עד לעומק 1.5 מטר למשך 30 דקות.

 מסך: Zenfone 11 Ultra - המסך הגדול עושה את ההבדל

אסוס ניסתה תקופה ארוכה לרכב על הנישה של המסכים הקטנים, אבל נראה שהקהל הרחב העדיף את המסכים הגדולים של היצרניות המתחרות. בעוד שה-Zenfone 10 הגיע עם מסך בגודל 5.92 אינץ׳, הדגם החדש מתגאה במסך גדול של 6.78 אינץ׳ עם איכות תצוגה חדה ומוצלחת. מדובר במסך המגיע עם הטכנולוגיה הפופולארית והאיכותית - AMOLED, קצב רענון תמונה דינמי של 120 הרץ עבור תנועה חלקה בממשק (טכנולוגיית מסך LTPO), תאורה חזקה המגיעה בשיא ל-2500 ניטים ו-1600 ניטים בזמן השימוש הרגיל, כך שממש לא הייתה לי בעיה לעבוד איתו באור שמש חזק. המסך עצמו כולל זכוכית עמידה מסוג Gorilla Glass Victus 2, כמו סמארטפונים מתחרים, אבל במחיר של הדגם הזה, היה אפשר לבקש - Gorilla Victus.

 חומרה: Zenfone 11 Ultra - המון זיכרון

החומרה שאסוס שילבה פה לא משאירה מקום לספק, מדובר בסמארטפון מהיר עם הרבה זיכרון ונפח אחסון. המעבד כאן הוא כוכב מכשירי הדגל - Snapdragon 8 Gen 3 המגיע עם המון זיכרון עבודה (RAM), יותר נכון 16 גיגה וגם נפח אחסון של 512 גיגה.

 אסוס מציעה פה רמקולים סטריאופוניים טובים ובאופן מפתיע היא כוללת גם חיבור אודיו – 3.5 מ״מ. חיבור שנדיר למצוא בימינו בסמארטפונים. חוץ מזה, חיישן טביעת האצבע מתחת למסך מגיב היטב, יש תמיכה ב-WiFi Calling שמשום מה ברשת פרטנר לא עבדה לי באופן קבוע ותמיכה בשני כרטיסי SIM. אין כאן תמיכה ב-esim  וחבל.

 מצלמה: עדיין לא ברמה של מצלמת מכשיר דגל

המכשיר מגיע עם מערך צילום של שלושה חיישנים: ראשי 50 מגה פיקסל עם מייצב בעל 6 צירים, חיישן טלפוטו – 32 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 3 ומייצב תמונה אופטי וחיישן רחב – 13 מגה פיקסל. מדובר במצלמה מוצלחת, אבל לא מצוינת כמו שצריך להיות במכשיר דגל. באופן כללי, קיבלתי תמונות טובה כאשר תנאי התאורה היו קרובים למושלמים, אבל קשה להגיד את זה ברגע שהתאורה מעט נחלשת, אפילו באור של שעות הערב. כמו כן, לפעמים הייתה תחושה של עיבוד יתר, בעיקר בצילום עם זום. בצילומי דיוקן/בוקה בהן הרקע מטושטש מאחורה, המצלמה לא פישלה והצליחה להבחין היטב מה האובייקט המרכזי ולא לטשטש בטעות אפילו שיערות מהראש של האדם המצולם.

אסוס zenfone 11 ultra (צילום: צחי הופמן)
אסוס zenfone 11 ultra (צילום: צחי הופמן)

 מצלמת הסלפי – 32 מגה פיקסל לא רעה, אבל היא מתקשה לייצר תמונות טובות אם הן לא בתנאי תאורה טובים.

 סוללה: להסיר מטען בשנת 2024 זהו לא צעד אמיץ 

בסרטון ההשקה למכשיר, נציגת החברה מתייחסת להסרת המטען מהאריזה כצעד אמיץ. קשה להתייחס לזה כצעד אמיץ, אחרי שרוב היצרניות כבר ביצעו את המהלך הזה, שבעיקר מרגיז את הצרכנים ולא מאפשר לנצל את הטעינה המהירה של המכשיר ישירות מהקופסה. הסמארטפון תומך בטעינה חוטית של 65 וואט. אסוס הוסיפה כאן גם טעינה אלחוטית של 15 וואט וטעינה הפוכה, עבור טעינה של מכשירים אחרים מגב המכשיר - 10 וואט.

 הסוללה המשולבת כאן מגיעה בקיבולת גדולה ולא שגרתית למכשיר דגל - 5500 מיליאמפר/שעה. לי הסוללה החזיקה מאזור השעה 7 בבוקר ועד חצות, ועוד נשארו לי 41% אנרגיה.

 מחיר: 4,000 שקל

 בשורה התחתונה, אסוס יכולה להגדיל את הקהל שלה עם ה-Zenfone 11 Ultra, בעיקר בזכות המסך הגדול. יש לה חומרה חזקה, סוללה מוצלחת ויכולות AI. מצד שני, המצלמה לא ברמה של מכשיר דגל והמחיר גבוה.     

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews