צוקרברג - מאחורייך: טיקטוק מתכננת להשיק בקרוב אפליקציית תמונות החדשה שלה שתתחרה באינסטגרם, כך לפי דיווחים של מפתחים. דווח כי האפליקציה החדשה, TikTok Notes, תכלול כנראה את כל הפונקציות הכיתוביות הקיימות בטיקטוק, שמאפשרות מנעד עיצובי רחב בהרבה משל האינסטגרם. כמו כן, תאפשר "אפליקציית התמונות" של הטיקטוק להישאר ביישמון הסרטונים - במקביל.

הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה תומכות בהצעת החוק כנגד טיקטוק
"לפוטין אין את ההיגיון האמריקאי": מה קרה כשה-CIA ניסה לעבוד עם הרוסים כדי להילחם בטרור?

הדיווח הראשוני על אפליקציית התמונות החדשה הצפויה של טיקטוק התפרסם כבר לפני כחודש - אז, נודע כי ניתן יהיה לסנכרן פוסטים של תמונות בין האפליקציה הקיימת לשירות החדש. היישומון יאפשר גם לשתף את הפוסטים על דבר התמונות של המשתמשים, באמצעות הודעה קופצת באפליקציית הטיקטוק הרגילה.

עוד נודע, המשתמשים יוכלו לפרסם ב-TikTok Notes פוסטים של תמונות - מבלי לעזוב את אפליקציית טיקטוק הנוכחית, מה שיוסיף עוד שעות נוכחות בפלטפורמה הסינית והכנסות עתק. אינסטגרם תצטרך להתכונן לתחרות עזה מול החברה הסינית, שתנסה במקביל לעקוף כל איסור פוטנציאלי בארה"ב.

מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)
מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)

טיקטוק היא אחת האפליקציות המובילות בעולם שכוללת קטעי וידאו קצרים הנעים במשכם בין 3 שניות עד 10 דקות. על פי ההערכות מספר המשתמשים באפליקציה בשנת 2024 הוא לפחות 1.7 מיליארד איש - עליה של כמעט 400% מאז שנת 2018. על פי ההערכות מספר המשתמשים יגדל ל- 2.13 מיליארד איש עד שנת 2025.

לפני כשבועיים בית הנבחרים האמריקאי אישר בתמיכה גורפת של שתי המפלגות את הצעת החוק שעשויה לאסור את פעילותה של הרשת החברתית בארה"ב בתוך חודשים אחדים בשל קשריה למשטר הסיני. הצעת החוק עברה לסנאט ועדיין לא ברור אם תזכה גם שם לתמיכה גורפת.

פוסט של טיקטוק (צילום: טיקטוק)
פוסט של טיקטוק (צילום: טיקטוק)

סוכנויות הממשל בארה"ב התריעו בשנים האחרונות כי טיקטוק אוספת מידע על אזרחים אמריקאים, ובנוסף היא חשודה בקשרים למפלגה הקומוניסטית בסין ולשירותי הביון שלה. מחוקקים ברמה הפדרלית וברמה המדינתית כבר קידמו חקיקה שתאסור על השימוש ביישומון במכשירים ממשלתיים, אולם עד כה נכשלו המאמצים להגביל את השימוש גם במכשירים פרטיים.

בטיקטוק הזהירו בתגובה להצעת החוק כי היא "תמנע מ-170 מיליון אמריקאים את הזכות החוקתית שלהם לחופש ביטוי". הרשת אף הפצירה במשתמשים שלה להפעיל לחץ על חברי הקונגרס ואנשי צוות של נבחרי הציבור דיווחו על כמות אדירה של שיחות בימים הסמוכים להצבעה.