מתחזים רבים פועלים ברשת האינטרנט ומנסים להונות את בני הגיל השלישי, בהודעות על חבילה שממתינה לשחרור מהמכס, הזדמנויות למבצעים שלא קיימים במציאות, הודעות שקריות מטעם הבנק, שלכאורה ממליץ על העברת כספים, ועוד. על פי נתוני משטרת ישראל, בשנת 2022 נגנבו כ־100 מיליון שקל מבני הגיל השלישי בהונאות רשת, בכ־10,000 מקרים שונים - גידול של 20% לעומת שנת 2021.

נתונים אלה מצטרפים לגידול מתמיד בשיעור השימוש בסמארטפונים בקרב בני הגיל השלישי - 76% ב־2022, עלייה של 10% משנת 2021 על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ככל שבני הגיל השלישי משתמשים יותר בטכנולוגיה, כך עולה הדרישה לתוכניות חינוך למוגנות ברשת עבור אוכלוסייה זו.

בימים אלה מובילה קרן הטכנולוגיה של מגדלי הים התיכון VENTURES "מתחם דיגיטלי" ראשון מסוגו, ובמסגרתו בני הגיל השלישי עוברים סדרת סדנאות בעולמות הדיגיטל והיזמות, ובהמשך הם יהיו אלה שיעבירו הרצאות לבני גילם בנושאים שונים. המשתתפים בפרויקט נבחרו גם כשותפים לבחינת מיזמים טכנולוגיים העוסקים בעולמות התוכן של בני הגיל השלישי.

הפרויקט מציע סדרת סדנאות דיגיטל, שבאמצעותן רוכשים המשתתפים כלים שיסייעו להם להרגיש מוגנים בגלישה באינטרנט ובשימוש בטלפון החכם, בליווי צוות מנחים מקצועי, מפתחי אפליקציות ומומחים בתחום, שהתאימו את התכנים לאוכלוסייה המבוגרת.

לדברי מנכ"לית קרן VENTURES ד"ר יעל בנבנישתי, "אוכלוסיית בני הגיל השלישי פעילה ותוססת ברשתות החברתיות, בוואטסאפ וגם באי־מיילים. בחרנו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה ולהקנות לדיירים שלנו כלים ואף להשפיע על פיתוחים עתידיים.

תמר נבו בת ה־83 ממגדלי הים התיכון בכפר סבא מוסיפה: "את הידע שרכשתי אוכל להעביר הלאה בשמחה, לא רק לחבריי אלא גם לילדיי ונכדיי, שלא בהכרח מכירים את החומר". מסקר של החברה עולה, כי 73% מבני הגיל השלישי בישראל אינם מרגישים מוגנים בעת שימוש באינטרנט ו־67% היו מעוניינים ללמוד יותר על מוגנות ברשת.