חברת המים הלאומית "מקורות" פרסמה אתמול את המכרז הרשמי להעתקת משרדי מטה החברה מתל אביב לחולון. במסגרת המכרז תעזוב החברה את משרדיה ההיסטוריים ברחוב לינקולן 9 שבתל אביב, כאשר תכנית הפיתוח של המקום, שאושרה זה מכבר על ידי מהנדס עיריית תל אביב, כוללת הריסה של המבנה ותתי חלקות נוספים, כאשר במקום מטה מקורות יוקם בן 30-25 קומות שיכלול שטחי מסחר בהיקף של כ־54 אלף מ”ר, בהם יחידות דיור, משרדים ומלון בוטיק. בסיס הבניין ברחוב לינקולן הוגדר כמבנה לשימור והוא ישאר ללא שינוי, כך שבמהלך העבודות לא צפויה להיות פגיעה בעסקים הקיימים פה היום. 

במקביל, הקבלן שיזכה במכרז לקבלת השטח בתל אביב יתחייב לבנות את מטה החברה החדש בשטחים שמאוכלסים היום על ידי חברת מקורות שבחולון. מדובר בשטח של כ-12 דונם בבעלות כמעט מלאה (כ-97%) של מקורות, שהוא צמוד למקווה ישראל. על פי התכנון מטה מקורות החדש בחולון יכיל גםכ־400 איש, כולל אנשי מקורות וחברת הבת שח"מ כמו גם מרכז הדרכה ארצי למקצועות המים השונים. הצפי הוא להקמת מבנה בן 5 קומות שיכיל כ־17 אלף מ”ר משרדים, כאשר עלות הבנייה בחולון נאמדת בכמה מאות מיליוני שקלים. מטה מקורות יבנה בבניה ירוקה כאשר גגות המבנה יכוסו במתקנים סולאריים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות וחניון עם עמדות טעינה לרכב חשמלי. מקורות לא תעזוב את המטה הקיים בתל אביב לפני שתושלם במלואה הקמת מטה החברה החדש. 

לוחות הזמנים המסתמנים במכרז הם פרסום רשמי במהלך סוף יולי, הכרזה על זוכה כבר בסוף 2021, ולאחריהן השלמת הבניה לאורך 48 חודש, כך שהמעבר לחולון יסתיים עד סוף שנת 2025. הפינוי של המטה הוא חלק מהחלטת הממשלה על הרפורמה בחברה, במסגרתה מקורות התחייבה לפנות שטחים אטרקטיביים שהחברה  מחזיקה בהם באזור המרכז. 

מנכ"ל החברה אלי כהן מסר ש"מדובר במהלך היסטורי במסגרתו החברה מפנה שטחים לטובת התפתחות עירונית. המיקום של מטה החברה והקרבה לתחנות הרכבת הקלה שתפעל בתל אביב יאפשרו לדיירים החדשים לוותר על השימוש ברכב צמוד. הכסף שיכנס לקופת החברה ישמש אותה לפיתוח השוטף והמתוכנן של מערכת המים הארצית, כאשר התמורה עשויה לצמצם ואף למנוע עליות עתידיות בתעריף המים שהיו מיועדות למימון תכוניות הפיתוח הלאומיות של מקורות (כ-1.8 מיליארד שקל בשנה)"