שוק המשרדים להשכרה בישראל חטף מכה בעקבות משבר הקורונה, כאשר במהלך 2020 נשחקו דמי השכירות ב־4% בממוצע. שחיקה גבוהה במיוחד נרשמה בתל אביב ובערי הלוויין של המרכז כמו רמת גן. עם זאת, מחקר של CBRE ישראל מראה כי ברבעון הרביעי בשנה החולפת נרשם שינוי מסוים במגמה עקב האופטימיות ששררה בעקבות הגעתם של החיסונים לישראל.

על פי הנתונים, דמי השכירות למשרדים בתל אביב ירדו ברבעון הרביעי ב־1% בלבד לעומת 7% בשלושת הרבעונים שקדמו לו. דמי השכירות בהרצליה וברעננה נותרו ללא שינוי ברבעון זה לעומת ירידה של 9%־11% בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. הערים היחידות בישראל שבהם משבר הקורונה לא השפיע על דמי השכירות במשרדים להשכרה היו חיפה ולוד, כאשר היצע המשרדים במקומות אלה היה נמוך יחסית לערי המרכז.

ג'קי מוקמל, מנכ''ל CBRE (צילום: מורג ביטון)
ג'קי מוקמל, מנכ''ל CBRE (צילום: מורג ביטון)


יו"ר CBRE ג'קי מוקמל: "הירידה בדמי השכירות של משרדים נובעת מאי־ודאות בשוק והמעבר של עבודה מהבית בענפי ההייטק, הפיננסים והביטוח. התופעה בולטת בקרב משתמשים שמחפשים שוכרי משנה (Sublease). הם מוכנים לפשרות במחיר השכירות כדי לצמצם את ההוצאות, הכוללות את דמי הניהול והארנונה". 

עוד אמר מוקמל כי "בתחום המסחר ניכרת פגיעה נקודתית לאור הסגרים שחלים מעת לעת. כאשר השווקים ייפתחו מחדש, צפויה להערכתנו התאוששות מהירה בכלכלה, ובשנת 2021 דמי השכירות ישובו לעלות, לא רק במשרדים אלא בהמשך גם במרכזים המסחריים".