לפעמים אפשר למצוא נזילות קלות מאוד או טפטופים ולחשוב שאלו בעיות קלילות, אך הרבה פעמים מדובר על בעיה הרבה יותר עמוקה - ולכן בדיקת נזילות היא אחת הבדיקות החשובות שיש לבצע לפני רכישת דירה. בכתבה הבאה תמצאו כל מה שצריך לדעת על בדיקות נזילות, איך מתמודדים עם נזילות בבית חדש, ומתי כדאי להשתמש במחסנים להשכרה. 

הבעיות של נזילה בקיר

לנזילות יש הרבה השפעות - גם בריאותיות וגם אסתטיות. ראשית, הנזילות לא נראות טוב בבית, ויוצרות מראה לא אסתטי של בית לא מטופל, יכולות ליצור ריח לא נעים ואף יכולות לגרום לריקבון המבנה ולסכנה בטיחותית. מעבר לבעיה האסתטית, נזילות עלולות לגרום גם לבעיות בריאותיות; הסיבה היא שנזילות יכולות להתפתח לעובש וחלודה והצטברות של חיידקים, ולגרום לנזקים בריאותיים ונזקי נשימה.

איך מבצעים איתור נזילות?

בתור התחלה, חשוב שתבצעו את הבדיקה בעצמכם - סיירו בדירה, ובדקו אם אתם רואים רטיבות או כתמים על הקירות והתקרות, או התנפחות של הקיר. סימנים נוספים הם עובש או חלודה. אם אתם רואים את הסימנים האלו, זה הזמן לבקש מבעלי הדירה להזמין איתור נזילות מים ולטפל בבעיה או להוריד ממחיר הנכס.

איתור נזילות של איש מקצוע

אבל לא מספיק רק להסתכל בעיניים. הרבה פעמים יש נזילות סמויות בקיר, שיכולות להצביע על בעיה חמורה אך לא ניתן לראות אותן בעיניים. במקרים כאלו, אנשי מקצוע יוכלו למצוא את הנזילות באמצעות כלים מיוחדים, כמו מצלמה תרמית שתצלומיה מזהים נזילות. 

כדי להזמין איש מקצוע לנכס, יש לבקש את אישור בעלי הדירה. אם הם לא מסכימים, אתם צריכים לחשוד - יש סיבה למה הם לא מכניסים את איש המקצוע לבדוק את הנזילות בקיר. אם לא ידעתם שיש לבדוק נזילות סמויות או פשוט שכחתם וכבר רכשתם את הדירה, עדיין חשוב לקרוא לאיש מקצוע ולוודא את המצב לפני שאתם עוברים לבית, כדי למנוע הפתעות; עדיף לתקן את הצנרת ולפתור כל בעיה לפני שאתם מעבירים את כל החפצים שלכם לדירה! 

מחסנים להשכרה לפני שיפוץ או מעבר

אם גיליתם נזילות ועדיין החלטתם לרכוש את הדירה ולטפל בנזילות, או לחילופין לא בדקתם בזמן וגיליתם על הנזילות לאחר רכישה, תוכלו לאחסן את החפצים שלכם במחסנים להשכרה עד שהדירה תהיה מוכנה למעבר אחרי שיפוץ וטיפול בנזילות. מחסנים להשכרה יכולים להיות שימושיים גם כשאתם נמצאים בין הדירות, כלומר יצאתם מדירה אחת, ויש תקופת זמן קצרה עד שתקבלו את המפתח לדירה שרכשתם. כך או כך, מחסנים להשכרה יכולים להיות פיתרון מצוין שיאפשר לכם לטפל בכל הבעיות רגע לפני שאתם עוברים לבית החדש שלכם! 

המאמר בשיתוף פייפר אינסטלציה – https://www.piper.co.il