הכתבה נכתבה בשיתוף madlan

למה לבחור לגור בראשון לציון
ישנן כמה סיבות טובות בגללן ראשון לציון היא אחת הערים המבוקשות ביותר כיום למגורים:

  • מיקום מעולה - ראשון לציון שוכנת בלב המדינה, מדרום לתל אביב וחולון ומצפון לרחובות ונס ציונה, עם גישה נוחה לצירי תחבורה מרכזיים. בין אם ברכב פרטי ובין אם בתחבורה ציבורית, הגישה אליה וממנה נוחה וקלה. 
  • אפשרויות תעסוקה רבות - ראשון לציון היא עיר עם כלכלה איתנה ושפע של אפשרויות תעסוקה לתושביה, כאשר בעיר פועלות מגוון תעשיות ייצור, טכנולוגיה, קמעונאות ושירותים המציעים קשת רחבה של אופציות מקצועיות. במרכזי התעסוקה ניתן להשתלב בסדנאות, לקבל כלים לחיפוש עבודה, קורסים שונים ומגוונים המאפשרים השתלבות באפשרויות התעסוקה המגוונות שמציעה העיר.
  • אופק חינוכי יוצא דופן - בראשון לציון קיים מבחר רב של בתי ספר ציבוריים ופרטיים כאחד, עבור תלמידים מגיל הגן ועד התיכון. בנוסף, בעיר נמצאת המכללה למנהל, האוניברסיטה הפתוחה, ומכללת סייבר מוכרת, מה שמגביר עוד יותר את כוח המשיכה שלה כיעד מרכזי למגורים.
  • מרכז תרבות ופנאי - העיר מציעה לתושביה שפע של תיאטראות, גלריות לאמנות ומוזיאונים עם מגוון ייחודי של אירועי תרבות מכל הסוגים והמינים למגוון טעמים והעדפות. מתקני פנאי רבים לרשות התושבים. החל מפארקים ירוקים ורחבי ידיים המתוחזקים בקפידה דרך גינות מטופחות, מועדוני ספורט וחדרי כושר ועד גני שעשועים ומתקני משחקים.

שכונות מומלצות בראשון לציון
אם אתם מחפשים דירות בראשון לציון אלו השכונות המובילות בראשון לציון שכדאי להכיר:

עבור משפחות צעירות
משפחות המבקשות לשפר את איכות חייהן נמשכות לראשון לציון, מתוך הכרה בפוטנציאל העצום הגלום בה כמטרופולין מתפתח.

בשנים האחרונות, העיר נמצאת כל הזמן בצמיחה ופיתוח משמעותיים, עם יוזמות המצעידות אותה לגבהים חדשים.

השכונות המועדפות ביותר על משפחות צעירות ממוקמות בעיקר בחלקה המערבי של העיר. אזור זה מאופיין ברשת של כבישים עורקיים רחבים העוברים ממזרח למערב, כגון משה דיין ויצחק רבין. אלו השכונות הבולטות שכדאי לשים לב אליהן:

שכונת נווה הדרים המאופיינת בתמהיל של מגורים ישנים לצד פרויקטים יזמיים חדשים, שכונת רמז, המכונה שכונת המערב הישן, עם יוזמות התחדשות משמעותיות. שכונת כצנלסון המציעה מגוון רחב של פרויקטים במסגרת יזמות התחדשות עירונית. שכונת צוריאל (מרום ראשון), שכונה חדשה המאופיינת באיכות בנייה גבוהה ובמתקנים חדשניים. שכונת ראשונים (גן-נחום) שהיא שילוב של ראשון לציון הישנה עם פרויקטים מתפתחים של בנייה חדשה, שכונת רמב"ם, השכונה הגדולה ביותר בראשון לציון, המתהדרת בשילוב הרמוני של מבנים היסטוריים יקרי ערך ואוכלוסייה תוססת וצעירה.

עבור זוגות צעירים
אזור מזרח העיר, או המערב הישן כפי שהוא נקרא, מציע שילוב תוסס של שטחי מסחר ומגורים שאין שני לו, מפוצץ בעסקים ובמקומות בילוי ומושך אליו זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים קטנים.

מיקומו האסטרטגי לאורך צירים ראשיים כמו הרצל וז'בוטינסקי, מאפשרים נגישות קלה לערים אחרות ומגביר עוד יותר את כוח המשיכה והביקוש שלו. שכונת אברמוביץ בולטת כאחד האזורים הנחשקים במערב הישן של ראשון לציון, עבור שוכרים ומשקיעים כאחד.

עבור משקיעים
כאמור, שכונת אברמוביץ הפכה לאטרקטיבית עבור משקיעים. שכונות נוספות המומלצות להשקעה הן שכונת נווה הדרים, רמז, שכונת כצנלסון, משולש ז'בוטינסקי עם שכונה חדשה ואיכותית בשם צוריאל (מרום ראשון), שכונת ראשונים (גן-נחום) ושכונת רמב"ם.

טיפים לרכישת דירה בראשון לציון
רכישת דירה כמו כל השקעה גדולה, דורשת תכנון קפדני ושיקול דעת. הנה כמה טיפים חיוניים שכדאי לאמץ:

  • להגדיר תקציב לפני שמתחילים בחיפוש הדירה. לשקול גורמים כגון חסכונות קיימים, הכנסה ואפשרויות מימון פוטנציאליות כדי לקבוע טווח מחירים ריאלי עבור הרכישה. בנוסף, חשוב לבדוק את שוק הנדל"ן בעיר. להכיר מחירי מכירה אחרונים, מגמות ותחזיות שוק ובעקבות כך לקבל תובנות חשובות לגבי ערכי הנכסים והזדמנויות השקעה בשכונות שונות.
  • להתייעץ עם מתווך. מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של מתווך נדל"ן בעל מוניטין עם הכרות מלאה של שוק הנדל"ן בראשון לציון. מתווך בעל ידע יכול לספק הדרכה יקרת ערך, לסייע בהתמודדות עם המורכבות של תהליך הקנייה ולעזור במציאת נכסים העונים על קריטריונים ותקציב ספציפיים.
  • לבדוק את הדירה לפני הקנייה. לפני שמקבלים החלטה סופית, כדאי לבדוק היטב את הדירה שמעוניינים לרכוש. לשים לב למצב הנכס, כולל שלמותו המבנית והאם קיימות בעיות תחזוקה פוטנציאליות. מומלץ גם להעריך את השכונה שמסביב כדי לוודא שהיא תואמת את העדפות ואורח החיים אליהם שואפים.

מחירי דירות בראשון לציון
המחיר של דירות 2 חדרים בראשון לציון נע בין 1,400,000-2,270,000 ₪ בממוצע.

המחיר של דירות 3 חדרים בראשון לציון נע בין 1,650,000-1,840,000 ₪ בממוצע.

המחיר של דירות 4 חדרים בראשון לציון נע בין 1,595,000-3,250,000 ₪ בממוצע.

סיכום 
החל ממיקום מעולה באזור המרכז ועד לאווירה קהילתית תוססת, ראשון לציון מציעה שילוב מפתה של נוחות אורבנית ושלווה פרברית. כלכלה משגשגת, הזדמנויות תעסוקה בשפע ומתקני חינוך מצוינים, הופכים אותה ליעד אידיאלי עבור משפחות, זוגות צעירים ומשקיעים כאחד.

הכתבה נכתבה בשיתוף madlan