חברת "צים" פרסמה היום (רביעי) את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2022, מהן עלה כי מדובר בתוצאות שיא עבור החברה. על פי הנתונים, צים גרפה רווח נקי של 1.7 מיליארד דולרים ודולר ו-EBITDA מתואם  של 2.5 מיליארד דולרים במהלך שלושת החודשים הראשונים של שנת 2022.

עוד עלה מהנתונים כי צים ממשיכה להציג שיעורי רווחיות תפעולית מהגבוהים ביותר בענף. כמו כן נרשמה עלייה של 5% בנפח ההובלה במהלך הרבעון החולף לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021, במה שהמווה שיעור עלייה גבוה משמעותית מהממוצע בשוק. בעקבות התוצאות, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון הראשון בשנת 2022 בסך 2.85 דולר למניה, המייצג כ-20% מהרווח הנקי לרבעון.

מכולת צים בשיקגו, ארה''ב (צילום: צים)
מכולת צים בשיקגו, ארה''ב (צילום: צים)

בנוסף, החברה הודיעה על העלאת התחזית לשנת 2022 כולה. על פי התחזית החדשה, ישנו צפי ל-EBITDA מתואם בטווח של 8.2-7.8 מיליארד דולרים, ו- EBIT מתואם בטווח של 6.7-6.3 מיליארד דולרים.

כמו כן, במהלך הרבעון, מחזור ההכנסות הסתכם ב-3,716 מיליון דולר, עלייה של 113% מהתקופה המקבילה אשתקד, בעוד ה-EBIT ברבעון הראשון הסתכם ב-2,243 מיליון דולר, עלייה של 228% מהתקופה המקבילה אשתקד. בתוך כך, החברה התקשרה במספר הסכמים לחכירה של 17 אוניות חדשות, אשר 3 מתוכן הן אוניות "ירוקות", המונעות בגז טבעי (LNG).

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר: "בהמשך לשנה המצוינת שדיווחה צים ב-2021, אנו מתמידים במגמה החיובית גם ברבעון הראשון של שנת 2022, תוך עמידה בהתחייבות החברה להצגת ביצועים יוצאי דופן וצמיחה רווחית. הודות לפעולות היזומות למינוף תנאי השוק החיוביים ולאסטרטגיה המבדלת של צים, שוב השגנו נתוני שיא בהכנסות, רווח נקי ו-EBITDA מתואם, תוך הצגת שיעורי רווחיות תפעולית מהגבוהים בענף. אנו ממשיכים להתמקד בזיהוי הזדמנויות רווחיות חדשות בשוק, ומתוך ראייה זו השקנו 10 קווי סחר חדשים מאז תחילת 2022, תוך הגדלת נפח ההובלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בזמן שנפח ההובלה הכולל בענף ירד. מאזן החברה נותר חזק מאד, עם סך מזומנים והשקעות גבוה מחוב החברה והון המיוחס לבעלי המניות של כ-4.3 מיליארד דולר בסוף הרבעון".

מר גליקמן הוסיף וטען כי "אנו ממשיכים למצב את צים להצלחה ארוכת טווח, תוך חיזוק העתיד המסחרי של החברה ושיפור מבנה ההוצאות שלה. מאז תחילת 2022, דיווחנו על עסקאות אטרקטיביות לחכירה של 17 אוניות חדשות, יעילות וחדשניות, המתאימות במיוחד לרשת הנרחבת של קוי השירות המהירים של החברה. אנו נשמור על גמישות כדי להתאים את גודל הצי של החברה לתנאי השוק ולהציב את צים בחזית המגמה להפחתת פליטות פחמן בענף הספנות הגלובלי. הרוב המוחלט של כושר ההובלה שהתווסף לצי שלנו מונע בגז טבעי, מהלך המבטיח לחברה יעילות בהפחתת פליטות הפחמן ובניהול עלויות, ומאפשר לחברה להציע ללקוחותיה פתרון הובלה המתאים ליעדי הפחתת הפחמן שלהם עצמם. אנחנו גם ממשיכים לשפר את הכלים, הפלטפורמות והפתרונות דיגיטליים שאנו מציעים ללקוחותנו, במטרה לשפר את ההצעה המסחרית שלנו ולהעניק חווית לקוח מעולה".

נשיא ומנכ''ל צים, אלי גליקמן (צילום:  RAPOPORT private news productions)
נשיא ומנכ''ל צים, אלי גליקמן (צילום: RAPOPORT private news productions)

"התוצאות החזקות של החברה עד כה, לצד החוזים ארוכי הטווח שנחתמו עם לקוחותינו ב-2022 עם תעריפים גבוהים משמעותית ממחירי 2021, תורמים לביטחון שלנו בתוצאות 2022 והיכולת שלנו ולהשיג רווחיות מצוינת. על בסיס אלה, אנו מעלים את התחזית שלנו לשנת 2022, ועתה אנו צופים EBITDA מתואם בטווח של 7.8-8.2 מיליארד דולר ו-EBIT מתואם בטווח של 6.3-6.7 מיליארד דולר. הביצועים המעולים של החברה מאפשרים לצים להמשיך להחזיר הון משמעותי לבעלי המניות, לרבות דיבידנד בסך 2.85 דולר למניה בגין הרבעון הראשון של 2022. אנו נרגשים להמשיך את התנופה יוצאת הדופן של החברה, להוציא לפועל את אסטרטגית ה-global-niche שלנו, ולקדם את מעמדה של צים כמובילה בחדשנות דיגיטלית וטכנולוגיה בענף הספנות והשירותים הלוגיסטיים, ולהשאת ערך ארוך טווח לבעלי המניות", סיכם נשיא צים את דבריו.