חברת הסטארט-אפ Classiq מתל-אביב, מובילה עולמית בפיתוח תוכנה למחשבים קוונטיים, מרחיבה את סבב B ל-36 מיליון דולר. קלאסיק הודיעה היום כי HSBC, NTT Finance, ו-Neva SGR מקבוצת הבנקאות Intesa Sanpaolo, הצטרפו להשקעה אסטרטגית בחברה. בעקבות ההשקעה החדשה יגיע סך ההון שגייסה קלאסיק בשנתיים שעברו מהקמתה ל-51 מיליון דולר.

הבנק הבריטי HSBC, מהבנקים הגדולים בעולם, הוא הבנק השני בגודלו באירופה עם נכסים מנוהלים בהיקף של 3,022 מיליארד דולר. NTT היא חברת הטלקום הרביעית בגודלה בעולם ולקוחה של Classiq. Neva SGR שייכת לקבוצת הבנקאות האיטלקית Intesa Sanpaolo, מהבנקים המובילים באירופה. שלוש החברות מצטרפות למשקיעים הקיימים בקלאסיק: Wing VC, Entrée Capital, Hewlett Packard Pathfinder, Team8, Phoenix, Sumitomo Corp. (באמצעות IN Ventures), OurCrowd, Spike Ventures, Samsung NEXT וכן בכירי שוק השבבים Lip-Bu Tan ו-Harvey Jones.

Classiq הוקמה ב-2020 ע"י ניר מינרבי, המכהן כמנכ"ל החברה, אמיר נוה, סמנכ"ל מוצר וד"ר יהודה נוה, הטכנולוג הראשי. החברה מעסיקה את צוות הפיתוח המוביל בעולם בתחום התוכנה הקוונטית, שכולל כיום מעל 40 עובדים בתל אביב ובארה״ב. רוב הצוות מורכב מחוקרים בעלי תארים מתקדמים מאוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם, בתוכם עשרה בוגרי תלפיות ומהנדסי תוכנה בכירים. החברה מתכננת להכפיל את צוות הפיתוח בשנה הקרובה.

"אנו מקבלים בברכה את שלושת המשקיעים התאגידיים, כולם מובילים בתחומם", אמר ניר מינרבי, מייסד משותף ומנכ"ל Classiq, "מחשוב קוונטי צפוי להיות מהטכנולוגיות המשפיעות ביותר בעולם בעשורים הבאים, והמשקיעים שלנו שותפים לחזון שלנו, הסולל את הדרך ליתרון קוונטי דרמטי בשנים הקרובות. אנו מצפים לשיתוף הפעולה עימם על מנת להמשיך להוביל ולהאיץ את פיתוח התוכנה הקוונטית".

"במחשוב קוונטי טמון פוטנציאל לשינוי מרחיק לכת באופן הפעולה של הבנק בתחומים כמו תמחור אופציות, והערכת סיכונים שיניבו יעילות רבה יותר ושיפור השירות ללקוח. אנו מצפים לעבוד עם Classiq כדי להמשיך לחקור את הטכנולוגיה הזו", מסר סטיב סווארס, ראש תחום חדשנות, HSBC.

NTT צופה שהביקוש לשימוש במחשוב קוונטי והזמינות של המחשבים הקוונטיים יצמח דרמטית. החברה משקיעה ב-Classiq ובפלטפורמה שלה שבה כבר משתמשת NTT DATA כדי לפתח אלגוריתמים חדשים לניתוח סיכוני אשראי. ההשקעה עולה בקנה אחד עם תוכנית הצמיחה האסטרטגית של NTT בתחום המחשוב הקוונטי. מעבדת החדשנות של NTT בישראל יזמה את ההשקעה של NTT והיא מתבצעת באמצעותNTT Finance . 

"מחשוב קוונטי הוא ללא ספק טכנולוגיית מפתח של העתיד", מסר מריו קוסטנטיני, מנכ"ל Neva SGR. "החלטנו להשקיע בטכנולוגיה זו עתירת הפוטנציאל משום שאנו מאמינים כי היא תבטיח החזר השקעה מצוין למשקיעים שלנו. נוסף על כך, אנו מזהים פוטנציאל גבוה במספר שווקים נוספים לרבות המגזר הפיננסי שכבר בודק את הטכנולוגיות פורצות הגבול הללו".

מהפכת המחשוב הקוונטי בעיצומה. בשנים האחרונות החזון הופך במהרה למציאות, ונוצר מרוץ חימוש של ממש לבניית המחשב הקוונטי. במקביל לבניית החומרה, אשר מובלת בידי ענקיות הטכנולוגיה, קלאסיק מובילה את עולם התוכנה ומאפשרת לארגונים לפתח כבר היום את התוכנה שתביא ערך עצום בשנים הקרובות.

"מחשוב קוונטי הוא כיום היעד האסטרטגי של ארגונים ציבוריים ופרטיים", אמר ינעם כהן, הקונסול הכללי של ישראל במערב התיכון, ארה"ב. כהן סיכם: "טכנולוגיות קוונטום יקבעו את המנצחים והמפסידים של המאה ה-21".