משרד התקשורת בוחן אסדרה שתגביל את כוחה המונופוליסטי של בזק בשירותים למגזר העסקי, בעיקר בתחום שירותי האינטרנט. את המהלך מוביל שר התקשורת יועז הנדל, שכבר הפעיל נגד בזק את הרפורמה בתקשורת הקווית, שהובילה להורדת תעריפים. השוק העסקי נחשב לאחד ממנועי הצמיחה החשובים של בזק (עם הכנסות הנאמדות במיליארד שקל לשנה). אתמול פנתה הנהלת המשרד בקריאה לחברות בשוק המספקות שירותי תקשורת למגזר העסקי הבינוני־גדול לפרט על פעילותן בתחום ועל חסמים להרחבת פעילותן.

במשרד התקשורת הסבירו כי בכוונתם לקדם רגולציה שתגביר את התחרות בתחום. ההתייחסויות לקול הקורא תסייע למשרד בבחינת צעדי פיקוח מתאימים, במטרה לגרום להרחבת התחרות ולהפחתת הנטל הרגולטורי בתחום. שוק הלקוחות העסקיים הבינוניים־גדולים מתאפיין ביתרון משמעותי לגודל, ובחסמי כניסה והתרחבות משמעותיים, המגבילים גם שחקנים שפועלים בו שנים רבות. החסמים נובעים מהצורך לספק שירותי תקשורת בתוך זמן קצר ובאמינות גבוהה למספר רב של נקודות, במיקומים גיאוגרפיים שונים.

נכון להיום קבוצת בזק נחשבת למונופול באספקת שירותים למגזר זה, והיא מחזיקה בנתח שוק של כ־80% מההכנסות בתחום התמסורת ותקשורת הנתונים, ובכ־76% מההכנסות המדווחות בתחום הטלפוניה. כל החברות האחרות שכבר פרסו סיבים אופטיים, כולל הוט, פרטנר, סלקום ואחרים, מחזיקים בנתח הרבה יותר נמוך מהשוק. במשרד התקשורת אומרים כי נתחי שוק אלה וקצב השינוי שבהם מהווים אינדיקציה לרמת תחרות נמוכה.

כל אלה משפיעים לרעה על המחירים ועל רמת השירותים שמקבלים העסקים בישראל. המשרד יוצא במהלך של בחינת מצב התחרות והחסמים בתחום, ופונה לקבלת התייחסויות השחקנים עוד לפני שהוא קובע את הצעדים החדשים. בחברת בזק ובדירקטוריון החברה, שאותו מוביל גיל שרון, הופתעו מהמהלך. בחברת התקשורת מדגישים כי הם לא שמעו שום תלונות, לא מצד לקוחות עסקיים ולא מצד המתחרים בענף, על קשיים כביכול שבזק מערימה על התחרות. למרות זאת הדגישו כי הם ישתפו פעולה בשימוע של משרד התקשורת. בבזק מדגישים כי החברה מספקת רמת שירות נאותה וכי פריסת הסיבים האופטיים בכל רחבי הארץ מאפשרת לחברה להגיע לכל בית עסק באשר הוא.