רונן קרסו, מחברת "איסתא הולידייס" שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב, בתוכניתם ב-103FM, על הבקשה של האיחוד האירופי לשלם אגרה בכניסה למדינות האיחוד, מתיירים שאינם נושאים דרכון מקומי, והסביר כיצד הדבר ישפיע על הישראלים. 

על פי הבקשה, כל אזרח זר שייכנס לאחת ממדינות האיחוד יצטרך לשום סכום של שמונה אירו החל מחודש מאי 2023. קרסו אמר: "נתחיל בזה שיש עוד הרבה זמן, אני לא יודע אם בסופו של דבר זה יתבצע, אבל אין פה עניין של ויזה כמו ארה"ב עם ריאיונות ודברים מהסוג הזה".
 
עוד אמר כי מי שיש ברשותו ויזה אירופאית יהי פטור מהתשלום: זה לא נעים, אבל אפשר להגיד שזה בהחלט לא נורא. זה מצטרף גם לוונציה שלוקחת מס עירוני, כי הם גילו שהרבה מאוד אנשים מגיעים ליום אחד וההוצאות שלהם שם נמוכות".

כשנשאל, מה עומד מאחורי הבקשה לתשלום המס המיוחד, הסביר: "המטרה הראשית היא באמת הכנסות. נגיד שארבעה מיליון ישראלים טסים לאירופה, תכפיל בשמונה, זו הכנסה נטו, לא מעבר לזה". 

עוד הסביר כי אותו רישום אמור יהיה להתבצע לפני כל נסיעה ויהיה תקף רק לגביה. "אפשר להשוות את זה לבדיקות הקורונה, שעושים את הרישום, מקבלים אישור, משלמים וממשיכים הלאה", הסביר. 

בהמשך התייחס לעומס בנמלי התעופה לאחר שנתיים שבהן מגפת הקורונה שיתקה את הענף. "הכאוס קצת יותר קטן ממה שהיה. לא לשכוח שלנו יש ארבעה יעדים משמעותיים מאוד שלא היו לפני הקורונה - מדברים על שארם א־שייח', על טורקיה שחזרה, מרוקו והאמירויות, ובהחלט רואים את הישראלים חוזרים לנסוע, אפשר אפילו להגיד בהמוניהם, רואים את המספרים, רואים את נמלי התעופה", קבע.  

על העיצומים באל-על אמר: "הבנתי מסוכנים אצלנו שדאגו איכשהו לטיסות חלופיות, אבל זה בהחלט משהו לא נעים". 

לסיום אמר כמה נוסעים הוא צופה שיצאו מישראל לחו"ל במהלך השנה הנוכחית: "אני מעריך שנגיע לנתוני 2019, שזה משהו כמו 3 מיליון ישראלים בערך שטסו בקיץ, בהנחה שהקורונה תישאר במצבה עכשיו ולא תחזור אחורה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103