חרף העומס יוצא הדופן בנתב"ג והעיכובים בטיסות, התפנתה הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) בסוף השבוע לשני אירועים שנערכו בשעות העבודה. ל"מעריב" נודע כי עלות האירועים נאמדת במאות אלפי שקלים על חשבון קופת רשות שדות התעופה הגירעונית.

האירוע הראשון שנערך בשעות הבוקר כלל מסיבת פרידה מהמנכ"ל היוצא יעקב גנות, המסיים עשר שנות פעילות. באירוע השתתפו, בין היתר, מנכ"ל האוצר רם בלינקוב, מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר וחבריו לעבודה. את מילות הברכה נשא מקורבו של גנות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד).

האירוע השני שנערך מיד לאחר הפרידה מגנות התקיים בטרמינל 1 והיה חגיגי במיוחד. הוא כלל את מופע הפרויקט של רביבו ובהמשך גם ארוחת צהריים חגיגית. באירוע, שנשא אופי פוליטי, השתתפה גם שרת התחבורה מרב מיכאלי ופעילים מההסתדרות. רשות שדות התעופה מתנהלת מאז פרישת גנות ללא מנכ"ל. לתפקיד יש שני מועמדים מובילים: האלוף (במיל') חגי טופולנסקי, שנחשב למועדף על מיכאלי, ואודי בר־עוז, המשמש כסמנכ"ל מבצעים. שמואל זכאי, המשמש כמנהל נתב"ג, החליט לא להתמודד לתפקיד.

מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שני האירועים שהתרחשו בשעות העבודה בנתב"ג, כאשר עומס העבודה היה רב כל כך, גרמו לכך שזכאי בעצמו נאלץ לסייע בביקורת הדרכונים במקום. המחסור בכוח האדם מורגש גם בעקבות הוצאת עובדים לחל"ת בתקופת הקורונה ואי־החזרתם לעבודה.

בתגובה לפניית "מעריב" נמסר מרש"ת: "הפרידה ממנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות, שסיים עשר שנים בתפקידו אחרי 57 שנות שירות במדינת ישראל, נערכה במעמד מנכ"לי משרדי הממשלה, בכירי עולם התעופה ומנהלי רש"ת. הוא כיהן בתקופה המשמעותית ביותר לעולם התעופה. עלות האירוע הסתכמה ב־9,750 שקלים".

עוד נאמר: "הרמת הכוסית לפסח היא המעט שאנחנו יכולים להעניק לעובדים. הצדענו ל־3,000 עובדים (בעלות של 90 שקלים לעובד), פנסיונרים, 250 העובדים שהוצאו לפנסיה מוקדמת, עובדי המשמרות ועובדי המסופים והשותפים לפעילות. אמרנו להם תודה על הנתינה ותרומתם בשנתיים האחרונות ועל העמידה בחזית הקורונה. אלו עובדים שבמהלך הקורונה נלקחו משכרם באופן חד־צדדי שכר והוצאות נלוות ביותר מ־25%. עלות האירוע - 236,250 אלף שקל".