המגזין הבריטי הכלכלי "האקונומיסט" פרסם אתמול (שלישי) את דירוג הערים היקרות בעולם ב-2021 - בו דורגה תל אביב במקום הראשון והלא מחמיא. העיר עלתה מהמקום החמישי שדורגה בו בשנה שעברה, היישר למקום הראשון.  ליאון אביגד, הבעלים של קבוצת מלונות "בראון", התייחס הערב (חמישי) בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM לדירוג וכן למצב הקשה של תיירות הפנים בישראל, ובמלונות הבוטיק בפרט.

אביגד, שנמצא כרגע ביוון ומקים בה מלונות נופש ובוטיק, אמר במענה לשאלה כיצד הגיב לדירוגה של תל אביב כעיר היקרה ביותר כי "אנחנו כולנו מודעים לזה. זו עיר מאוד יקרה, ועליות המחיה שלה מאוד יקרות. אני פה באתונה והעלות כאן היא חצי. גם כשאתה הולך לסופר או הולך למסעדה, וגם כשאתה צריך לשכור עובדים – אתה משלם להם נהדר ועדיין, זה חצי ממה שקורה בתל אביב".

"הקהל שלנו הם בריטים, שוודים, גרמנים, יש לא מעט יוונים שמגיעים אלינו למלונות. אגב, גם ישראלים מגיעים", המשיך אביגד. "מלונאות הנופש באילת, טבריה וים המלח היא נהדרת וכבודה במקומה מונח, אבל יש עוד סוג של מלונאות – תיירות שמבוססת בעיקר על תיירים ועל אנשי עסקים שמגיעים ארצה. זו מלונאות אחרת לגמרי. לצורך העניין המצב היום בתל אביב וירושלים לא פשוט בכלל – תל אביב הפכה להיות ריקה מתיירים, והיא עיר שרגילה להיות באחוזי תפוסה גבוהה. כנ"ל לגביי ירושלים – שם המצב אפילו גרוע יותר. חוץ מזה יש עוד מלונות נהדרים בחדרה, נתניה, אשקלון, וכדומה וגם אליהם צריך לשים לב – שם התפוסה היא באחוזים הנמוכים מאוד", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו יודעים להתאים עצמנו למצב משתנה. החל מבריכות וג'קוזי מול הים, מסעדות עם מסעדנים הכי טובים כמו מאיר אדוני ואייל שני, אבל אין מה לעשות – ישראלים תמיד ירצו לעשות בטן-גב באילת וים המלח. גם מי שמגיע למלונות שלנו בסופי שבוע נהנה מאוד, אבל באמצע השבוע אנחנו מתמודדים עם תפוסה מאוד נמוכה כי אנשים עובדים".

אביגד הסביר: "אנחנו מוכרים חדרים במחירים שווים לכל נפש, אין פה שום העלאת מחירים. אנחנו מוכרים חדרים נהדרים ומנסים לפנק עד כמה שאפשר, אבל מבנה העלויות בארץ זה מטורף. תראו, אנחנו שנתיים של קורונה ולא יודעים מתי זה יגמר. אנחנו יודעים כמה קשה להיות ככה, אבל זה לא פשוט. המדינה סגרה אותנו. אנחנו אחת מהמדינות בעולם שסגרו אותה ולא חשבו לפצות את בעלי העסקים. זו החלטה מושכלת של מומחים שסוגרים את המדינה – עשיתם? צריך לפצות. אי אפשר שאנשים יחזרו הביתה בלי לקבל את הסיוע הזה. אנחנו תמיד משתדלים לדאוג ללקוחות שלנו ואני יכול להגיד לכם שגם בקיץ אנחנו מכרנו חדרים ב-500 וגם ב-600 שקלים ללילה לזוג בלי אותיות קטנות. ניסינו להתחשב בכולם. תבינו, אתם חייבים להפריד בין מלונאות נופש לבין מלונאות בוטיק. יש פה הבדל משמעותי".

לאחר מכן אמר כי הוא מצפה שהמדינה תעניק פיצויים: "ממשלה שהחליטה בהחלטה מנהלית לסגור את המדינה צריכה לפצות בגין כל יום שאנחנו נשארים סגורים. אתן לך דוגמה - אם חשבנו שאנשים יגיעו בסביבות מרץ-אפריל, היום אנחנו יודעים שזה לא יקרה – אולי נצליח להציל את פסח ואת העונה, אבל אי אפשר לדעת. מעבר לזה, עדיין לא כל הפיצויים הגיעו למלונות הקטנים".

לסיום אמר אביגד: "אני מאוד שמח שיש לנו מנהיג לענף בדמות אבי ניסנקורן. הוא יודע להוציא אותנו גם תקשורתית נכון. טוב שיש לנו הנהגה חזקה שיודעת לפנות לאוצר. תמיד טוב שיהיו עוד קולות, גם צעירים, אבל אני שמח שיש לנו מנהיג חזק.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm