ב־1 בנובמבר אמור להיכנס לתוקפו המתווה לפתיחת ישראל לתיירות מחו"ל, שגובש על ידי הממשלה, זאת במקביל לפתיחתם של יעדים נוספים בחו"ל לתיירים מישראל, בהם תאילנד והודו. רונן קרסו, מנכ"ל חברת הנסיעות איסתא, שוחח על כך עם גדעון אוקו, בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM, והסביר מה מחכה לתייר הישראלי.   

בפתח דבריו, התייחס קרסו להתעוררותה של תיירות החוץ במהלך הקיץ האחרון, כאשר לאחרונה תאילנד נפתחה שוב לישראלים, לאחר שנה של הדממה כמעט מוחלטת. "אפשר להגיד שכולם מתחילים להראות סימנים שחייבים להתחיל לחזור איכשהו לשגרה", אמר, "התיירות באמת משפיעה על תאילנד, אנשים מסתובבים עניים ברחוב. הם באמת הולכים לכיוון של פתיחה".

כשנשאל, אילו יעדים במדינה המרוחקת במזרח הרחוק יהיו פתוחים לישראלים, השיב מנכ"ל איסתא: "כרגע אנו מדברים על כל תאילנד, כאשר צריכים להציג בדיקה שלילית תוך 24 שעות מהנחיתה. יעד נוסף הוא הודו, מדינה מחוסנת מאוד, שהחליטה גם היא לפתוח את שעריה". הוא ציין עוד כי למרות שביעדים הללו ישנן הגבלות מועטות - הם טרם חזרו לפעילות מלאה. "אם רוצים ללכת למסיבות - אז זה לא יקרה", הדגיש, "כעת מותרות התכנסויות של עד 200 איש, אז אנו מדברים על דברים שגרתיים לרוב הקהל, כל מסיבות הפול מול לא קיימות".



עוד ציין כי המחירים אל יעדים אלו נמוכים משמעותית בעת הזו: "הבעיה תהיה דווקא בביקוש, פחות בהיצע. אנו מדברים על בין 600 ל-700 דולר, באמת מחירים שלא רואים". בהמשך, התייחס קרסו לפתיחת ישראל לכניסת תיירים מחוסנים, על פי מתווה הממשלה, ואמר: "כולם מחכים לתיירות הנכנסת כבר מעל שנה וחצי. זה אמור להתחיל בראשון לחודש, ובהחלט אמור להביא תיירים, גם יהודים וגם בכלל שכמהים להגיע לישראל". קרסו סיכם: "ממרץ 2020, היו פה עשרות אלפים בודדים. בהחלט תתחיל התנועה ככל הנראה, אך אין לדעת מה יהיה בעוד שבוע שבועיים". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm