חבר הכנסת ומי שהיה עד לא מזמן ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, פנה היום (ראשון) לשרי הביראות והתיירות "בכוונה להחזיר לאילת את מתווה 'האיים הירוקים'". זאת, על רקע הפיכתה של אילת לעיר כתומה. 

בהודעה בחשבון הטוויטר שלו, כתב הלוי כי "העיר לא תוכל לספוג מכה כלכלית נוספת וסגר נוסף אשר יוביל לנזקים כלכליים, חברתיים ונפשיים יהיו בלתי הפיכים. יש לפעול במהירות בנושא בכדי לאפשר תיירות מבוקרת באילת לצד שמירה על בריאות התושבים והתיירים".

כמו כן, הממשלה אישרה מוקדם יותר את תכנית הסיוע לתיירות, שהציעו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התיירות יואל רזבוזוב. על פי התכנית, יועברו 60 מיליון שקלים לעסקים בתעשיית התיירות שנפגעו בעקבות המגבלות על כניסת תיירים לישראל.

התוכנית אושרה לאחר השגת הסכמות בין המשרדים הממשלתיים לבין התאחדות המלונות ולשכת מארגני התיירות הנכנסת, במסגרתן נקבע כי בתי מלון שנפגעו משמעותית בשל ההגבלות על כניסת תיירים מחו"ל לישראל וחוו ירידה של לפחות 40% במחזור העסקים, וכן מארגני התיירות הנכנסת, יקבלו סיוע כלכלי נוסף במהלך החודשים הקרובים.

בנוסף נקבע כי מלבד הסיוע הכספי למלונות, תתאפשר הכנסת עובדים ירדנים ופלסטינים לעבודה בבתי המלון, בכמות גבוהה יותר ממה שאושר עד כה.

שר האוצר ליברמן מסר לאחר אישור התכנית: "לאחר שהתחייבתי כי יינתן מענה לתעשיית התיירות, הצלחנו לייצר הסכמות משמעותיות שייתנו מענה הן לענף המלונאות והן לענף התיירות הנכנסת. אנחנו כאן כדי לטפל במצוקות, ואנו עושים זאת באופן דיפרנציאלי שמיטיב עם אותה אוכלוסייה שנדרשת לסיוע. המצב בו מצוי המשק כיום דורש מאיתנו התנהלות אחראית וכך אנו פועלים".

שר התיירות רזבוזו אמר: "אני מודה לשר האוצר על היענותו למצוקתה של תעשיית התיירות. הסיוע שניתן הוא בגדר מענק הישרדות והוא חלק משמעותי במלחמה שלנו ביוקר המחייה. אסור לתת לבתי מלון להיסגר. זה עניין של ביקוש והיצע. פחות בתי מלון וחדרי אירוח יעלו את הביקוש ויובילו לעליית מחירים. חווית השירות של תייר המתארח בבתי מלון תלויה בהרבה בהעסקת כח אדם המספק שירותי ניקיון ועזר. לכן אישור להכנסת עובדים זרים נועד להעלות את רמת השירות הקיימת. בימים מאתגרים אלו חשוב הסיוע למארגני תיירות נכנסת. הם עוגן להכנסת מיליוני תיירים לארץ ויהיו אחראים להכנסת עשרות מיליארדי שקלים לקופת המדינה, ביום שננצח את הקורונה".