החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, פרופסור ירון זליכה, הביע את דעתו על הרפורמה המתוכננת במשרד האוצר והחקלאות, שתביא לביטול מיסים על ייבוא פירות וירקות. בריאיון שנתן הבוקר (חמישי) לבן וכספית וינון מגל, בתוכניתם ברדיו 103FM, אמר זליכה כי מדובר ביומה מצויינת, אך יחד עם זאת ציין כי "כל רפורמה שמבוצעת בצורה שגויה עלולה ליצור סיטואציה יותר קשה ממצב המוצא".

חקלאים במשק כבר הודיעו כי יתנגדו לרפורמה המתוכננת וטענו כי היא תפגע בהם. זליכה לעומת זאת אמר: "כבר הוכח במקומות רבים בעולם, ודאי אצלנו, שמכסים אינם שיטה טובה להגנה החקלאות, ומחירם מטורף. הציבור משלם מיליארדים בלי שאנו מבינים כמה זה עולה לנו, חלק קטן מהסיוע מגיע בסוף לחקלאים ורוב הכסף נשפך בפח".

הכלכלן הבכיר טען כי הדרך שבה מדינות רבות באירופה נותנות את הסובסידיה ישירות לחקלאות במקום מכסים, פחות טובה לחנויות, ורק חלק מהתועלת מגיעה לחקלאים. עוד ציין זליכה כי "האוצר צריך לוודא שהוא לא מאפשר לשחקנים הגדולים המקומיים להפוך לבעלי השליטה על תחום הייבוא החדש שהם פותחים". 

יחד עם זאת, הסביר פרופסור זליכה כי הרפורמה המדוברת חייבת להיעשות באופן שקול ומדוד, על מנת שלא יהיו שגיאות שיפגעו במשק: "רפורמה היא תמיד מסוכנת", אמר. עוד ציין כי קיים סיכון שהיצרנים הגדולים המקומיים "הם אלה שישתלטו על הייבוא ויצמצמו את התחרות". 

"הציבור של החלקאים חשוב", המשיך זליכה, "התרומה של החקלאות גדולה ולא צריך לזלזל, אך גם הם צריך להבין שעם ישראל שילם מיליארדים דרך מכשיר סיוע מאוד לא יעיל, בכל אירופה נפטרו ממנו, הוא לא יעיל ולא אפקטיבי". הכלכלן הבכיר קבע כי "הציבור לא מסוגל להמשיך לסבסד את החקלאות במכשיר לא יעיל".

על שר האוצר אביגדור ליברמן, אמר פרופסור זליכה: "אני רואה תמונה חיובית, מצד אחד השר ליברמן מעלה רפורמות, מצד שני הוא גם מסנן לא מספיק טוב כל מיני יוזמות אידיוטיות מתוך האוצר, כמו ביטול פטור ממע"מ שנועד לייצר תחרות מול היצרנים המקומיים, הם העלו רעיון אידיוטי עוד יותר של להעלות את הארנונה ואני מקווה שליברמן יוריד את זה". זילכה סיכם: "צריך להוריד מיסים לעסקים הקטנים ולציבור הכללי. לאוצר יש נטייה למצוא עיוותים ולהטיל מיסים על החלשים, הוא לא רואה אף פעם עיוותי מיסים על החברות הגדולות".