חברת אפל תתחיל להפעיל מהיום (רביעי) באופן רשמי את הארנק הדיגיטלי אפל פיי בשיתוף הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. השירות החדש מאפשר לוותר על כרטיס האשראי הפיזי ולשלם ישירות דרך המכשיר הנייד.

התנאי לכך הוא שהשימוש נעשה במכשיר של חברת אפל ולא במכשירי אנדרואיד הפתוחים לכל אפליקציות התשלומים האחרות, כמו זו של גוגל או של רשתות קמעונאיות כגון רמי לוי ושופרסל.

השירות של אפל יהיה חסום למכשירי סלולר אחרים, אך למרות זאת, רשות התחרות לא תתערב. מחזיקי המכשיר יהיו חשופים מעתה להצעות מכל חברות כרטיסי האשראי והבנקים.

נראה שבימים הקרובים, בנקים וחברות כרטיסי אשראי כמו מאסטרקארד יתחילו לשווק הצעות לשיתוף פעולה עם אפליקציית התשלומים החדשה.

לצורך התשלום, יש להוריד את אפליקציית התשלומים ובעת התשלום להצמיד את המכשיר לקורא האופטי, המצויד בטכנולוגיית EMV, הנמצאת כיום בשימוש של כ־60% מבתי העסק, ועד נובמבר השנה יורחב משמעותית מעגל המשתמשים בה.

יזמי האפליקציות למיניהם אינם מתכוננים להתמקד בעולם התשלומים בלבד. הם מתכוונים להרחיב בהמשך הדרך את הפעילות ולהיכנס לתחומים כמו מתן הלוואה והצעות ערך נוספות, שנחשבו עד היום באופן מסורתי שייכים לבנקים.

סנונית ראשונה בתחום זה הושמעה בעת הקמת המיזם המשותף לשופרסל ולבנק דיסקונט (באמצעות אפליקציית בוקס). גם במערכת הבנקאית הפנימו שהם יאלצו לספק הצעות ערך לא רק ללקוחות המסורתיים, אלא גם ללקוחות צעירים המרבים להשתמש באפליקציות תשלומים.