ענקית ההשקעות הבינלאומית בלאקרוק, המנהלת נכסים בהיקף של שמונה טריליון דולר, השלימה בסוף השבוע עסקה לרכישת חלק מהחזקותיה של שרי אריסון בבנק הפועלים. על פי ההערכות, הקרן רכשה מניות בהיקף של כמיליארד שקל.

בעקבות כך, הקרן האמריקאית תחזיק ב־3% ממניות הבנק הגדול במדינה, המנוהל על ידי דב קוטלר. נזכיר כי אריסון מכרה בשבוע שעבר 4.4% ממניות בנק הפועלים תמורת 1.45 מיליארד שקל. המניות נסחרות לפי שווי של כ־35 מיליארד שקל.

בעקבות כך, ירדו החזקותיה של אריסון במניות הבנק ל־11%, אך למרות זאת - אסור לה להשפיע באופן כלשהו על השליטה בבנק. בשלוש השנים האחרונות היא מכרה כ־10% ממניות הבנק בשווי כספי של 4 מיליארד שקל.

בלאקרוק אינה מתכוונת להשפיע בצורה כלשהי על הנעשה בבנק, וגם לא להמליץ מטעמה על מינוי דירקטור אף שבעלי מניות המחזיקים לפחות ב־2.5% ממניות בנק כלשהו רשאים לעשות כן. לחלק מהמשקיעים המוסדיים הישראלים יש החזקה מהותית במניות הבנק.
הקרן האמריקאית רואה בהשקעה במניות השקעה פיננסית ארוכת טווח. רק לאחרונה צורף לדירקטוריון הבנק סטנלי פישר, לשעבר נגיד בנק ישראל, ומנהלי ההשקעות בקרן מתייחסים בחיוב להשקעה בבנקאות הישראלית כאשר הם מחזיקים גם בנתח של קצת למעלה מ־3% ממניות בנק לאומי.