לאחר שהמשפחות לילדים עד גיל 18 וזכאי קצבאות נכות החלו לקבל השבוע את מענקי החג של הממשלה, מגיע תורם של האזרחים הוותיקים. היום יופקדו המענקים ביותר ממיליון חשבונות בנק, בסך כולל של כ־620 מיליון שקל.

כל מי שהגיע לגיל פרישה יקבל 500 שקל. תוספת למענק בסך 450 שקל, שהשיג ח"כ איציק שמולי (העבודה) בדיוני ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, תשולם לאזרחים ותיקים שנוסף לכך מקבלים לפחות אחת מהקצבאות הבאות: השלמת הכנסה, סיעוד או שירותים מיוחדים. כלומר זכאים אלו יקבלו מענק בסך 950 שקל. יש לציין כי במקרים שבהם שני בני זוג זכאים לתוספת של 450 השקלים, תועבר התוספת במועד מאוחר יותר החודש.

כמו כן יפקיד היום הביטוח הלאומי גם את הפעימה השנייה של המענק עבור כ־39 אלף זכאי קצבאות נכות, בסך כולל של כ־19.5 מיליון שקל. מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר מסר: "אנו מזדהים עם המצוקות שאיתן מתמודדים אזרחי ישראל בעת הזאת ופועלים לילות כימים כדי להעביר את כלל הזכאויות בהקדם. מדובר בהעברה של מיליארדי שקלים למיליוני אזרחים, ולא נפסיק לטפל בנושא עד שאחרון הזכאים יקבל את כספו".

רמי גראור, מנכ''ל שירות התעסוקה (צילום: שלומי אמסלם)
רמי גראור, מנכ''ל שירות התעסוקה (צילום: שלומי אמסלם)

בד בבד נמשך במוסד לביטוח לאומי המבצע הסבוך יותר של חישוב זכאות גובה דמי האבטלה והמשך העברתם ל־1,085,461 דורשי עבודה שנרשמו בשירות התעסוקה נכון לערב שביעי של פסח. מהם 946,053 דורשי עבודה חדשים, מתוכם 7% כבר עברו מסטטוס של חל"ת לפיטורים. כמו כן מבין 96,081 דורשי עבודה חדשים בחודש אפריל, 11.3% כבר פוטרו.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, הזהיר ערב החג: "כפי שהדברים נראים, אנו צפויים להמשיך לראות עלייה בשיעור המפוטרים בשבועות הקרובים - גם מפני שהגל הגדול של החל"תים עבר, אך גם מפני שחלק מהנרשמים שסווגו כחל"תים עלולים להפוך למפוטרים. אנו ערוכים להפעלת תוכנית החירום שלנו לצמצום ממדי האבטלה וממשיכים לגבש את המשאבים הנדרשים לטובת ביצוע המשימה".