84% מהציבור מצייתים לחוק לצמצום השימוש במזומן - כך עולה מנתוני רשות המסים במלאת שנה לכניסתו לתוקף.
הרשות, שהיא האחראית לאכיפת החוק, דיווחה כי אשתקד נרשמו 3,392 הפרות בשווי כספי של 51 מיליון שקל. למרות זאת פקחיה לא נקטו הליכי אכיפה אלא הסתפקו באזהרות בלבד. 

לפי הנתונים שפורסמו, מפברואר 2019 ועד סוף ינואר 2020 נערכו 20,654 ביקורות: ב־570 מקרים נמצאו הפרות של הוראות השימוש במזומן; ב־1,228  -הפרות של היעדר תיעוד אמצעי תשלום ותקבול; וב־1,594 מקרים תועדו הפרות של שימוש בצ'קים כדוגמת צ'קים פתוחים.

 סכום ההפרה הגבוה ביותר בקטגוריית המזומן נרשם בחודש יוני באזור ירושלים. מדובר בעסקה בתחום הבנייה בהיקף 945,814 שקל, ש־539,090 שקל מהם שולמו במזומן. 

החוק נועד לצמצם את ההון השחור ולסייע במאבק בפעילות פלילית. הוא קובע כי ניתן לשלם במזומן עד 11 אלף שקל כאשר נותן התשלום או מקבלו הוא עסק. בעסקאות בין אנשים פרטיים עומד הרף על 50 אלף שקל. הרשות פעלה בשנה האחרונה להטמעת החוק, ולשם כך הושק עמוד ייעודי באתר האינטרנט שלה, נערכו 70 הדרכות לארגונים במשק והוצג סימולטור המאפשר לבדוק באנונימיות את דרישות החוק. בשנת 2019 נרשמו כ־54 אלף כניסות אליו. נוסף על כך נערכו שני קמפיינים פרסומיים בכיכובו של איש התקשורת חיים הכט.

ענבר גרופ הפסידה כמעט את כל הרווח מ־2019 

ענבר גרופ - המתמחה בהשקעות בבורסה באמצעות חברת נוסטרו הפצת ניירות ערך ומסחר באופציות - דיווחה אתמול על הפסד ברוטו של 4־4.5 מיליון שקל בחודשים ינואר־מרץ 2020 בשל הבורסה ההפכפכה והתנודתיות הרבה.

ההפסד כמעט מוחק את הרווח של החברה לתשעת החודשים הראשונים של 2019, שהסתכם ב־3.46 מיליון שקל. הונה העצמי של ענבר גרופ מסתכם ב־28 מיליון שקל והכנסותיה בתקופה זו הסתכמו ב־21 מיליון שקל. הדיווח גרר את מניותיה לירידות.

לפי הדיווח, ההפסד מבוסס על אומדנים ראשונים של הנתונים הפיננסיים. עוד נכתב בו כי החברה פועלת לפי מדיניות ניהול הסיכונים שלה, שאושרה בידי הדירקטוריון, וכי הפסדים ממסחר הם חלק מהפעילות השוטפת.

החברה נשלטת על ידי חברת אוטו גלאס, שהתמחתה בתיקון שמשות לרכב. בעלת מניות אחרת, המחזיקה ב־8%, היא אשת העסקים רעיה שטראוס. בתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמשת גלי ליברמן - ובו יושבים אישים בעלי ניסיון בשוק ההון, ובהם אמיר אייל. 

הודעת החברה יוצאת דופן מכיוון שהפעילות בבורסה היא תחום התמחותה, ובמקרה של תנודתיות בשווקים היא אמורה דווקא להרוויח. ואולם נראה שאי־השקט של הימים האחרונים (המעבר מעליות לירידות ושוב לעליות) פגע גם בה.

נשיאת לשכת רו"ח: להגדיל ייצוג נשים בדירקטוריונים

"השגת נציגות של 40% נשים בדירקטוריונים היא יעד שאפתני. כיום הממוצע עומד על 16%־22% בלבד, אולם את היעד הרצוי ניתן להשיג בחקיקה, בחינוך השוק, בתמריצים ובהטבות". כך אמרה אתמול נשיאת לשכת רואי החשבון איריס שטארק, שדיברה בכנס העצמה נשית בלשכת רואי החשבון. היא ציינה כי בוועד המרכזי של הלשכה האיזון כבר קיים. בכנס השתתפו הממונה על התחרות מיכל הלפרין, סגנית מנהל בית חולים אסף הרופא פרופ' אורנה טל וחברות הלשכה אלינה פרנקל, ליאת נויבריט, רגינה אונגר, אימאן זועבי, אורנה צח וגלית יחזקאלי.

שופרסל מרחיבה את מותג קפסולות הקפה

רשת שופרסל מרחיבה את קטגוריית הקפה ומשיקה תערובות בקפסולות אלומיניום התואמות למכונת נספרסו בשבעה טעמים חדשים. בסדרה ארבע תערובות שיימכרו בסניפי הרשת, ובהן ריסטרטו, אספרסו מקיאטו ולונגו קלאסיקו.

הקפסולות מיוצרות באופן בלעדי עבור שופרסל במפעל הקפה של קונצרן מיגרוס השווייצרי. שוק הקפסולות ברשתות השיווק בישראל גדל אשתקד ב־43% ל־100 מיליון שקל בשנה. המארזים יוצעו במחיר השקה של 14.9 שקל ליחידה שבה עשר קפסולות.

אחרי 35 שנה: מנכ"ל כפר המכביה פורש

מנכ"ל כפר המכביה יורם אייל פורש לאחר 35 שנה בתפקידו ויוחלף בימים הקרובים בידי דרור מורד. בראש הדירקטוריון עומד אסף גורן. מורד (49) התמחה בשנים האחרונות בניהול מערכים ארגוניים רחבים בחברות כמו תמי 4.

כפר המכביה הוא מתחם הכולל קאנטרי ומרכז ספורט, אולם כנסים ובית מלון ובו 270 חדרים. לאחרונה נפתח במקום "מרכז מיראלשווילי", הכולל חדרי ישיבות מתקדמים. גורן: "ניסיונו של דרור בשורת תפקידי ניהול יצעיד את כפר המכביה לשיאים ולהצלחות".