קסטרו מחפשת חלופות ייצור לסין

יצרנית הטקסטיל תפרון מסרה אתמול שלפי מידע שהתקבל מקבלני משנה שלה בסין, הם החלו לחדש באופן הדרגתי את פעילות הייצור שם בתום 14 ימי הסגר. לפי הדיווח, עד סוף החודש יחזרו מתקני הייצור של קבלני המשנה לפעילות סדירה, אבל הדבר לא ישפיע מהותית על היקף הפעילות.

דיווח זה עומד בסתירה להודעה מטעם קבוצת האופנה קסטרו־הודיס, ולפיה החברה מחפשת יצרנים חלופיים למפעליה בסין (ככל הנראה בטורקיה או בהודו), היות שספקי האופנה הודיעו כי בגלל הנגיף אין סיכוי שהם ישובו בקרוב לעבודה רגילה. דיווח דומה נמסר בשבוע שעבר על ידי חברת עדיקה מקבוצת גולף, השוקלת להעביר את הייצור לטורקיה.

100 מיליון שקל לתיירות באשדוד

לקראת הקמתם של שני מלונות מרשת הילטון באשדוד החליטה החברה לפיתוח תיירות בעיר להעתיק את מתחם השוק העירוני לטובת שטחי המלון ומתחם תיירות חדש. החברה מתכוונת להשקיע 100 מיליון שקל במתחם שיכלול מכולות מעוצבות, ברים, גלריות ודוכני שוק.

רשת הילטון החלה בבניית המלון שיוסיף לעיר כ־400 חדרים. מתחם המכולות יתפרש על פני 1,500 מ"ר ובו יוצבו ב־שתיים־שלוש קומות 100 מכולות שהוסבו לשימוש תיירותי־מסחרי. התוכנית אושרה בוועדה מקומית, ובימים אלה ממתינה לאישור הוועדה המחוזית.


הצלחה לשבוע היהלומים הבינלאומי

שבוע היהלומים הבינלאומי נפתח אתמול ברמת גן בהשתתפות 300 מבכירי ענף היהלומים העולמי, ובהם 110 המגיעים לראשונה לישראל. בין האורחים: מנכ"ל בורסת היהלומים בדובאי, סגן נשיא הודו, נשיא בורסת לונדון ונשיא הבורסה הבלגית. בתערוכה הוצגו יהלומים בשווי של כמיליארד דולר.

 במהלך השבוע צפויה חתימה על עשרות עסקאות.  לקראת פתיחת התערוכה אמר יורם דבש ,נשיא בורסת היהלומים: "אנחנו מקווים ש־2020 תהיה שנת תפנית והתאוששות בשווקים. לאור הקטנת הקצבות הגלם על ידי מפיקות הגלם נוצר בשווקים מחסור ונרשמו ביקושים גדולים".

תעשיות לביא יממנו השקעות בבתי כנסת

חברת תעשיות לביא, המתמחה בעיצוב וריהוט לבתי כנסת, חתמה עם חברת המימון החוץ־בנקאי טריא על הסכם להלוואות לוועדים של בתי כנסת לבניית ושיפוץ מבנים. ועדי בתי הכנסת יוכלו לקבל הלוואות של עד רבע מיליון שקל לשלוש שנים באמצעות פלטפורמה באינטרנט.

לצורך קבלת ההלוואה הוועדים חייבים להציג מסמכים שיאפשרו את דירוג האשראי באמצעות BDI. הפתרון מתאים במיוחד לקהילות שומרי מסורת שלהן הכנסות שוטפות. תעשיות לביא, מקיבוץ לביא ובניהולו של מיכה אוברמן, בנתה כ־5,000 בתי כנסת בישראל ובעולם.