חברת אינטל מכריזה היום על השקת מעבדי 10th Gen Intel Core – תחת שם הקוד "IceLake", שפותחו באינטל ישראל ומושקים כעת ברחבי העולם. המעבדים החדשים יגיעו בכמה רמות עוצמה, ממעבדי Intel Core i3 ועד Intel Core i7. לראשונה אינטל משלבת בינה מלאכותית מובנית בתוך המעבדים החדשים, יחד עם ארכיטקטורת Gen11 (גרפיקה), טכנולוגיית Thunderbolt™ 3 ו־(+Intel Wi-Fi 6 (Gig. 
 
המעבדים החדשים, שמיועדים ללפטופים, מובססים על ארכיטקטורה חדשה בשם סאני קוב (Sunny Cove), שפותחה באינטל חיפה. האספקה של מעבדי 10th Gen Intel Core, תתחיל בחודש יוני, ובשלב זה לא נמסר כמה הם יעלו. הם צפויים להגיע למדפים לקראת סוף שנת 2019. 
 
מעבדי אייסלייק יכללו באופן מובנה את טכנולוגיית Thunderbolt™ 3. המשמעות היא שהאינטגרציה תפשט את ההטמעה ותאפשר לצמצם את גודל הלוח הכולל. השיפור בממדי הלוח מיתרגם למארזים קטנים יותר או לסוללות גדולות יותר או חיי סוללה ארוכים יותר. 
 

נוסף לכך, דורון טל, מנכ"ל קבוצת התקשורת האלחוטית בקבוצת הבתים החכמים של אינטל, אומר כי האינטגרציה של Intel Wi-Fi 6 בפלטפורמת Intel 10th Gen מסייעת להעמיד מהירויות ווי־פיי ג'יגה בייט גבוהות יותר לרשותן של יותר פלטפורמות PC, נוסף ליתרונות אחרים כגון חיסכון בעלויות, צריכת חשמל וטיוב ביצועים. 
 
גרגורי בריאנט, סגן נשיא והמנהל הכללי של קבוצת המחשוב באינטל, מסר: "השיפורים הם בכל ההיבטים, כמו שיפור של יותר מפי שניים בביצועי המשחקים והמדיה, ביצועי קישוריות אלחוטית טובים פי שלושה, שיפור של יותר מפי שניים בטרנסקוד וידיאו ושיפור של פי שניים בביצועי הבינה המלאכותית".
 
באינטל מסבירים כי טכנולוגיית deep learning boost, שתשולב במעבדי אייסלייק, תאפשר למחשב האישי ללמוד במהירות ולהסתגל למה שהמשתמש עושה. "יש אינספור סיטואציות שבהן משתמשי מחשבים נתקלים כבר כיום במשימות שדורשות בינה מלאכותית", מסביר בריאנט. "עשרות מאפיינים המבוססים על בינה מלאכותית כבר מצויים ביישומי מחשב נפוצי כגון חיפוש סמנטי, עיבוד שפה טבעיות, תרגום חי, לוגין ביומטרי, לוח שנה חכם, כלי עריכה מבוססי בינה מלאכותית ועוד רבים אחרים. בנוסף ליישומי בינה מלאכותית חדשים, משתמשי המחשבים האישיים יהיו עדים לשיפור ביישומים קיימים הודות ליישומי למידת מכונה ששולבו במעבדים".