"התחלנו את 2018 במומנטום חזק. אנו מסכמים את השנה בראש טבלת התשואות, הן בקרן השתלמות והן בקופות גמל, וממשיכים את המומנטום הנפלא. אני שמח מאוד על המגמה החיובית הנהדרת במהלך השנה. הפכנו לחברה צומחת, עם ביצועים טובים גם ברמת הגיוסים וצבירה נטו. התנופה הזו ניכרת בכל מדדי החברה", כך אומר אורי קיסוס, מנכ"ל אקסלנס גמל מבית הפניקס.
 
“השנה דילגנו מעל 30 מיליארד שקל בנכס המנוהל", הוא מוסיף. "2018 הייתה ללא ספק שנת מפנה חיובית מבחינתנו. השלמנו את מיזוג אקסלנס גמל והפניקס גמל לחברה אחת מאוחדת, תוך שמירה על המותג ועל השירות האיכותי. המעבר לניהול ההשקעות של הפניקס, מהמובילים בשוק החיסכון ארוך הטווח בישראל בכלל ובגמל בפרט, הוכיח את עצמו בצורה יוצאת דופן. אנו מציעים 360 מעלות של פתרונות חיסכון לכל המשפחה במסגרת סל המוצרים הרחב של סוכני הביטוח, והסוכנים נהנים מגידול ניכר הודות ליכולת להציע ללקוחותיהם מוצר שלם ואיכותי.
 
“השינוי העיקרי שעשינו במיזוג זה שהעברנו את כל נושא ההשקעות ממחלקה של שישה־שבעה מנהלי השקעות מאקסלנס לאגף ההשקעות של הפניקס, שמונה יותר מ־60 מנהלי השקעות. זהו אגף שהפניקס חזקה בו בשנים האחרונות. היא מובילה את שוק החיסכון ארוך הטווח, וזה משליך באופן ישיר על פעילות הגמל. בסופו של דבר הכל מתכנס לתוצאה, כי התשואות הן הפרמטר החשוב ביותר ללקוחות שלנו בשוק הגמל.
 

“יש לנו יותר מ־400 אלף לקוחות, והשגנו להם את התשואות המצוינות הללו. גם אפשר לראות את זה לטווח הארוך של שלוש וחמש שנים. אנחנו בקצב צמיחה מאוד חיובי, גם מבחינת הגיוסים והצבירות, וכמובן מבחינת הצרכן והתשואות".
 
איך אתה מאפיין את 2018 ומה התחזית ל־2019? 
“השנה התאפיינה בתנודתיות גבוהה למדי. היו לכך כמה סיבות - העלאת הריבית בארה"ב, מלחמת הסחר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם סין ועוד. כל הדברים האלו הביאו לחוסר יציבות בולטת במניות הטכנולוגיה בארה"ב. אנו צופים שככה ניכנס גם ל־2019, ולכן אנו מנסים להבין לאיזה כיוון הולך השוק ולראות איך אנחנו מנהלים את ההשקעות שלנו בצורה מבוזרת. 
 
“לנו ולשאר חברות הביטוח שמנהלות כספים בנכסים לא סחירים, שהם חלק מהותי מהתיק שלנו, יש יתרון אדיר. כ־30% מהכסף שהפניקס מנהל הוא בהשקעות לא סחירות, תחום שבו הקורלציה לשוק ההון הפרטי נמוכה. זה עוגן שיש לנו לעומת בתי השקעות, שישפיע לחיוב עבורנו ב־2019.כמו כן, נמשיך ונגדיל את ההשקעות הלא סחירות ואת הנדל"ן שלנו בתיקים. אין לי ספק שבשילוב כזה, גם אם השוק יהיה תנודתי במהלך 2019, נמשיך להציג תוצאות טובות יותר מהמתחרים.
 
“אני צופה שהמומנטום החזק שלנו ימשיך גם ב־2019, הודות ליתרון המהותי שלנו בהשקעה בנכסים לא סחירים, עוגן בשוק תנודתי במיוחד. אני מאמין בצורך להמשיך ולהתחדש, להציע לשוק פתרונות ייחודיים וחדשניים ולהיות תמיד עם האצבע על הדופק. אין לי ספק שמי שהולך להוביל את שוק הגמל מבחינת התשואות, הגיוסים והתנועות בשוק, יהיו אנחנו ואלטשולר שחם, בגלל הבאזז שיש בשוק הזה והתשואות שהוא הציג בשנת 2017, כי באמת הייתה לו שנה מטורפת. אבל אני רואה אותנו בשנה הבאה כגוף הגמל מהחזקים ביותר, הן מבחינת התשואות והן מבחינת הגיוסים.
 
“אני חושב שאנחנו, לצד חברה נוספת, נוביל את השוק הן מבחינת הצמיחה, הגיוסים וגיוס הלקוחות, והן מבחינת התשואות. אני סבור שכך יהיה בגלל האופן שבו אנחנו מנהלים את ההשקעות לאורך זמן, וגם בשל היתרון הרב שלנו על פני רוב המתחרים בנכסים הלא סחירים, בגלל התנודתיות וסביבת הריבית הנמוכה. זה הולך להשפיע באופן מהותי על תיק ההשקעות, והיתרון שלנו יתורגם לתוצאות בשטח".