שיבושים ועיכובים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ נרשמו היום (ראשון) בעקבות תקלה במערכת האיתות באזור שפיים. התקלה תוקנה כעבור מספר שעות, ועומסי התנועה בהדרגה נחלשו. ברכבת ישראל ציינו כי בנוסף לעיכובים המסוימים, קו בית שמש, קו אשקלון וקו ראשונים יחלו ויסתיימו בתחנת תל אביב מרכז. התקלה במערכת האיתות קרתה לאחר שרק הבוקר תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה והצפון שבה לסדרה, בתום עבודות תשתית שנמשכו מאז יום שני. עדיין לא ברורה הסיבה לתקלה במערכת האיתות אבל בתוואי של המסילה הזו, של תל אביב חיפה, גם בוצעו עבודות התשתית.



מרכבת ישראל נמסר כי "תקלת האיתות ארעה באזור שפיים, בתחנת החיבור שבין האיתות האלקטרוני לאיתות החשמלי. הדבר אינו קשור למבצע שהסתיים לפנות בקר בהצלחה רבה. צוותי רכבת ישראל איתרו את התקלה, נמצאים בשטח, ופועלים לתקנה בהקדם". עוד נכתב בהודעה כי "ברשת הרכבות מתקיימים באזור המרכז עיכובים מסוימים. נוסעים שבשל האירוע, רכבתם מגיעה רק עד תא מרכז, יכולים כמובן להחליף רכבת ולהמשיך ליעדם".

כאמור, בשבוע שעבר תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה והצפון גרמה לעומסי תנועה כבדים בכביש 2 ולאורך נתיבי איילון לבאים מצפון. בתחנת בית יהושע נוצרו תורים ארוכים של נוסעים לאוטובוסים שאורגנו כחלופה לרכבות לתל אביב והמרכז. בתחנת תל אביב מרכז עברו רבים מהנוסעים לתחנות האוטובוסים בדרך נמיר ולמרות תגבור קווי האוטובוסים, זמני ההמתנה היו ממושכים מהרגיל.
 
רבים מהנוסעים ברכבת המגיעים מדי יום לתל אביב העדיפו לעלות על רכביהם הפרטיים, ועומסי תנועה כבדים נוצרו כבר במחלף נתניה לכיוון תל אביב.
 
גם בנתיבי איילון, העמוסים מדי יום בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים היו במהלך שעות הבוקר שני עומסי תנועה כבדים עוד יותר לבאים מכיוון צפון. תנועת הרכבות מהצפון לתל אביב התחדשה רק הבוקר, וכאמור גם היא לוותה בתקלות ושיבושים.