שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן יעמוד בראש משלחת של עשרות אנשי תעשייה ומומחי סייבר ישראלים שיוצאת לביקור עסקים ראשון ביפן, במהלך הפגישות ביפן כהן צפוי לחזק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחומי הכלכלה, התעשייה, החדשנות וההשקעות. המשלחת הישראלית תפעל על מנת לקדם השקעות יפניות בישראל ולסייע בכניסת חברות ישראליות לשוק היפני. המשלחת כוללת גם את מנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי, מנכ"ל מכון היצוא גדי אריאלי, יו"ר לשכת המסחר ישראל־יפן זאב וייס ונשיא ארגון לה"ב רועי כהן.



הביקור מציין אבן דרך משמעותית בהידוק היחסים הכלכליים המתחממים בין המדינות – התחממות שבאה לידי ביטוי ב־2014, כאשר נחתם בין יפן לישראל שיתוף פעולה בתחום המו"פ התעשייתי.



בביקור הנוכחי ייפגשו אנשי המשלחת עם בכירי ממשל, בהם שר הכלכלה היפני וראש משרד הכלכלה היפני במחוז קנסאי (שכולל את העיר אוסקה). אחת המטרות שהועלתה בעבר וככל הנראה גם במפגש הנוכחי בין שרי האוצר, היא האפשרות להקים מפעל של תאגיד יוניקלו בישראל. בנוסף, חברי המשלחת צפויים לקיים פגישות גם עם בכירי חברות יפניות. בין החברות; קרן ההשקעות ORIX, חברת התרופות היפנית מיצובישי טנבה, חברת YANMAR, תאגיד סוני וחברת הרוכסנים YKK (שהקימה רק לאחרונה מפעל בקיסריה).



מהלך נוסף שיתרחש הינו פתיחת הביתן הישראלי בתערוכת סייברטק־טוקיו בהשתתפות 11 חברות סייבר ישראליות. לחברות נקבעו פגישות עסקיות עם חברות מובילות ביפן, שתואמו על ידי הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה, בשותפות מכון היצוא ומערך הסייבר. עוד יצוין כי רק לפני עשרה ימים חזר שר הכלכלה כהן מביקור עסקים בניו יורק, שנועד לעידוד השקעת בישראל.



"יפן היא מהמובילות בעולם, והכלכלה שלה מציבה אתגר לחברות הישראליות", מסביר כהן בשיחה עם "מעריב-השבוע" ומוסיף: "יותר מ־300 חברות רב־לאומיות כבר בחרו בישראל כבסיס להשקעות עסקיות והאתגר הוא להגדיל את מספר החברות היפניות בישראל".