שערו של הדולר בשוקי העולם מתחזק ועלייה זו מקרינה על שערו של הדולר לעומת השקל. דברים אלה מורגשים כבר הבוקר (שני) במסחר הבין בנקאי, כששער הדולר עולה ל-3.7819 שקלים. מדובר בעלייה של 0.32%. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל שוב מנסה לפרוץ כלפי מעלה ובוחן את רמת 3.79. עלייה מעל השיא האחרון של ה-6 במאי, שעמד על 3.796 שקלים עשוי לתת דחיפה נוספת לתיקון הנוכחי ולהוביל לעלייה מעל 3.80".



העלייה הנוכחית של הדולר בעולם ניזונה מסדרה של נתוני צריכה חיוביים שפורסמו בשבוע האחרון בארצות הברית ושוב העלו את הציפיות שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית יותר מפעם אחת השנה. נתון חשוב שיתפרסם השבוע בארצות הברית, ואשר עשוי לחזק או לצנן את הציפיות הללו, יהיה מדד המחירים לצרכן. נתון גבוה עשוי רק לחזק את ההערכות כי הפד יעלה את הריבית פעמיים ולתת דחיפה נוספת לדולר. מנגד, נתון חלש יסיג את הדולר לאחור.



בסופו של דבר, עדיין מוקדם לומר כי אנו עדים למפנה במגמה של הדולר, והתאוששות הנוכחית כרגע נחשבת לתיקון בלבד של הירידה החדה של החודשים האחרונים. מנגד, מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול בישראל והיה מעט נמוך מהציפיות (0.5% לעומת צפי של 0.4%) עלול להכביד מעט על השקל בפתיחת שבוע המסחר.