הוועדה לבחינת העלאת גיל הפרישה לפנסיה לנשים, שמונתה בחודש שעבר על ידי שר האוצר משה כחלון, מתחילה לעבוד. ל"מעריב־השבוע" נודע כי הוועדה יזמה פנייה לציבור, להגיש ניירות עמדה מנומקים בקשר לסוגיה העומדת על הפרק.



את נייר העמדה יש להגיש עד לתשעה במאי. הוא צריך להיות מנומק ולכלול מסמכים רלוונטיים. הוועדה מתכוונת לבחון בין השאר, את האפשרות להצמדת גיל הפרישה לתוחלת החיים, וכן לבחון הפעלת כלים התומכים בעידוד תעסוקת מבוגרים שהחליטו שלא לצאת לפנסיה. יש לציין כי גיל הפרישה לנשים עומד כעת על 62 ותוחלת החיים שלהן היא 84. גיל הפרישה של גברים הוא 67 ותוחלת החיים שלהם היא 80.5, כך שנשים מקבלות כיום את הפנסיה במועד מוקדם יותר, ונהנות בממוצע משנות תשלום רבות יותר. הפרישה בגיל 62 מזכה את הנשים גם בקבלת קצבת זקנה מהביטוח הלאומי, שהיקפה נאמד ב־70 מיליון שקל בחודש.



אם לא תתקבל המלצה אחרת גיל הפרישה יועלה אוטומטית ל־64. בוועדה יש רוב לנשים, שכן היא מתמקדת בעיקר בסוגיות הרלוונטיות לגביהן. עם זאת, הנציגים הבולטים בוועדה הם מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, שלמה מור יוסף ומנהל מחלקת המחקר בבנק ישראל, פרופ' נתן זוסמן. נזכיר שבנק ישראל והנגידה קרנית פלוג תומכים בהעלאת גיל הפרישה לנשים. הנגידה סבורה כי המשך תעסוקת הנשים יגדיל את הכנסתן ואת הגמלה שתשולם להן עם פרישתן לפנסיה.



יש לציין כי נכון לעכשיו מרבית ארגוני הנשים דורשים שהפרישה לפנסיה תיעשה באופן וולונטרי, וכי לנשים שדורשות להמשיך לעבוד יותר לעשות כן. עם זאת, המשך העבודה ישלול מהן את הזכאות לקבלת קצבת זקנה.