המסחר במטבע זר מוכיח שהשוק לא מאפשר לדולר לפרוץ את רמת ה-3.92 שקלים. אתמול שערו היציג של הדולר ירד ב-0.026% ל-3.911 שקלים ואילו הבוקר (רביעי) במסחר הבין-בנקאי שערו ירד עוד ב-0.07% ל-3.9084 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל שוב לא הצליח לפרוץ את ההתנגדות ב-3.92 וממשיך לדשדש בין 3.92-3.90. בעולם נסחר הדולר ביממה האחרונה במגמה מעורבת, וזאת על רקע נתוני הייצוא המאכזבים שפורסמו בסין".



הדולר מושפע בשבועיים האחרונים על ידי כוחות מנוגדים. מצד אחד, ההתאוששות המשמעותית במחיר הנפט מחזקת על חשבון הדולר את מטבעות הסחורות (דולרים של אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה, הקרונה הנורבגית ועוד) וגם הרגיעה מעט את החששות לקריסה פיננסית על רקע מחיר השפל של הנפט (מה שחיזק את הביקוש לדולר כמטבע של מעצמה פיננסית יציבה).



מנגד, השיפור בסנטימנט הכללי בשוק, וגם נתוני המקרו המשופרים בארצות הברית, שוב מחזירים לתמונה את האפשרות כי הפד יעלה ריבית עוד השנה, מה שהופך שוב את הדולר ליעד אטרקטיבי להשקעה. על כן, אנחנו עדים בימים האחרונים לשינוי בקורלציות הכלליות בשוק ונצטרך להמתין להתייצבות של המגמות בשוק לפני שנוכל לקבוע מה הכיוון של הנכסים המרכזיים בו, ובכלל זה הדולר.



גם הדולר-שקל, שנסחר בשבועיים האחרונים שלא בהתאם למגמה של הדולר בעולם בשוק, נסחר בימים האחרונים ללא כיוון ברור, וגם ברמה הטכנית הוא כלוא בתוך תבנית של טווח שעד שלא ייפרץ קשה לקבוע מה הנטייה המרכזית.