ויכוחים קשים צפויים מחר (רביעי) בישיבת הממשלה שתדון באישור תקציב המדינה לשנים 2016-2015 .



השרים נפתלי בנט, אריה דרעי וגלעד ארדן אמורים להתנגד כל אחד מסיבותיו הוא, אך לפי הערכות, הממשלה תאשר את התקציב הגדול. פרט לשלושת השרים לא צפויים מתנגדים אם כי יתכן ששרי הבית היהודי: איילת שקד ואורי אריאל ימנעו כאות סולידריות עם נפתלי בנט, שר החינוך ודוד אזולאי ימנע כסולידריות עם אריה דרעי, שר הכלכלה.



בינתיים משרד האוצר עומד על שלו ושר האוצר מתכוון להגיש את התקציב עם כל הקיצוצים למרות שהוא אומר לכל מי שמוכן לשמוע שהוא יודע שההתנגדויות יהיו קשות.



בנט מתנגד בצורה קיצונית לקיצוץ המתוכנן בסך 983 מיליון שקל בתקציב בין השאר משום שזה יסכל את התכנית להקטין את הצפיפות בכיתות.



אם לא יתחולל משהו דרמטי התקציב יעבור אך שאלת השאלות היא לא מה יקרה מחר שזה כבר נחשב כדבר סגור אלא מה יהיה בהמשך כי האישור הסופי ניתן לא על ידי הממשלה אלא במליאת הכנסת.



המאבק האמיתי יתחיל רק אחרי ההצעה בממשלה. אותו הדבר אמור גם לגבי אריה דרעי שדורש פטור ממע"מ למוצרי יסוד. גם מאבקו אם יהיה כזה יתחיל רק אחרי ישיבת הממשלה.



השר השלישי שיתנגד הוא גלעד ארדן, המתנגד לקיצוץ במשרד לביטחון פנים שלא יאפשר לגייס עוד שוטרים. אלא שבניגוד לדרעי ולבנט שמאחוריהם מפלגות, מאחורי ארדן אין מפלגה מגובשת. ארדן אומנם נחשב לאחד החזקים בליכוד אך עוצמתו כבר נמדדה לפני חודשים אחדים כשלא קיבל את התיק שרצה ולבסוף נאלץ לקבל מה שראש הממשלה נתן, את משרד ביטחון הפנים.