במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (חמשי) כי "הדולר-שקל ממשיך להתאושש מהצניחה הגדולה של תחילת השבוע ומטפס לעבר 3.935".



במהלך המסחר אמש, רכש בנק ישראל 250 מיליון דולר בשתי פעימות, כדי לתמוך בשערו של הדולר מול השקל. מעורבות זו הינה אחת מהסיבות להיחלשות השקל אתמול. אך ניכר כי בשוק ישנה עדיין חוסר וודאות, במחלקת המחקר של FXCM הוסיפו כי "השוק נמצא כרגע במצב של בלבול, וזאת על רקע אי ודאות הן לגבי כוונותיו של בנק ישראל והן לגבי כוונותיו של הפרדל ריזרב".



בזירה המקומית, השוק ימתין לפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של בנק ישראל, כדי ללמוד יותר על אפשרות הוצאת ההרחבה הכמותית לפועל והאם היא תוריד את הריבית אל מתחת לאפס. נתוני האינפלציה הבאים ישליכו על ציפיות השוק לגבי בנק ישראל.



בזירה העולמית, הדולר נסחר בירידה כבר כשבועיים, וזאת על רקע הירידה בציפיות הריבית ונתוני המקרו הפושרים. גם כאן, בשוק ימתינו לנתוני התעסוקה שיתפרסמו בשבוע הבא וישפכו אור על מצבה של הכלכלה האמריקנית. כרגע ההערכה הרווחת בשוק היא כי הבנק יבצע את העלאת הריבית הראשונה רק ברבעון הרביעי. במצב העניינים הנוכחי, נראה כי הדולר-שקל יתקבע לעת עתה בתוך הגבולות שבין 3.90 לבין 4, עד להתבהרות התמונה.