הכתבה נכתבה בשיתוף wecheck

איחוד הלוואות - פתרון בתקופות מיתון
משקי הבית בישראל מתמודדים בשנים האחרונות עם שלל אתגרים כלכליים, ביטחוניים, מדיניים וחברתיים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמחצית ממשקי הבית נמצאים במינוס כרוני בבנק. רבים מהישראלים חיים מהלוואה להלוואה, כאשר לוקחים הלוואה ועוד הלוואה עלולים להיקלע לסחרור כלכלי ולמעשה תוך זמן קצר חלק גדול מההכנסה החודשית של המשפחה הולך לכיסוי ההלוואות, לכן אין זה פלא כי רבים החלו לקחת משכנתא לאיחוד הלוואות.

חשוב לזכור כי היציאה ממשבר הקורונה, העלייה המשמעותית בריבית מאז חודש אפריל 2022, יוקר המחיה בארץ ואי הוודאות הכללית בעקבות מלחמת חרבות ברזל, כל אלו ועוד משאירים את חותמם על המצב הפיננסי של משקי הבית ובעלי העסקים, ורבים מהתושבים בישראל נקלעו לקשיים כלכליים, בין היתר בגלל ההתחייבות למספר הלוואות במקביל.

למי מתאים איחוד הלוואות?
באופן כללי, איחוד הלוואות מתאים לכל מי שיש לו מספר הלוואות מגופים פיננסיים שונים או מגוף אחד כמו הבנק. איחוד הלוואות פחות מתאים למי שיש לו רק הלוואה אחת או שתיים ולמי שיש לו הלוואות קיימות לקראת סיום תשלומי ההחזר.

איחוד הלוואות יכול להיות הפתרון הנכון והמשתלם ביותר לכל אדם שיש לו מספר הלוואות פתוחות, מאחר שניתן לקחת הלוואה אחת גדולה בתנאים משופרים ונוחים יותר מתנאי ההלוואות הפתוחות, לתקופה ארוכה, וכך מקטינים את ההחזר החודשי, משלמים ריביות נמוכות יותר וניתן לצאת לדרך חדשה. ראוי לציין כי איחוד ההלוואות מתאים במיוחד למי שיש ברשותו נכס כיוון שניתן לכלול את ההלוואה הגדולה לתוך המשכנתא הקיימת, כנגד שעבוד הנכס.

איך הגענו למצב הזה שחושבים על איחוד הלוואות?
ברוב המקרים מגיעים למחשבה ולרעיון לאחד הלוואות כאשר מתקשים לשלם בזמן את תשלומי ההחזר של ההלוואות הקיימות והפתוחות. בנוסף לזאת, בעקבות מלחמת חרבות ברזל, בנק ישראל שינה את המדיניות שלו וכיום הבנקים רשאים להעניק הלוואה לכל מטרה כנגד שעבוד נכס, עד לגובה של 70% משווי הבית או הדירה, לכן חל זינוק משמעותי בביקוש לקחת משכנתא לאיחוד הלוואות.

כאשר מנתחים את מאפייני הלווים שנטלו בחודשים האחרונים מהבנקים הלוואה לכל מטרה כנגד שעבוד הנכס מגלים כי רבים מהלווים הם הורים שלוקחים הלוואה גדולה כנגד הנכס שלהם על מנת לסייע לילדים לגייס הון עצמי ולעמוד בתשלומי החזר המשכנתא.

בפועל, אנשים מגיעים למצב שבו עליהם לשקול לאחד הלוואות בגלל התנהלות כלכלית לא נכונה, למשל לקיחת מספר הלוואות יקרות במקביל מכמה גופים פיננסיים, והפתרון של איחוד הלוואות יכול לסייע להם להיחלץ מהמצב הקשה ולצאת לדרך כלכלית חדשה ונכונה בחיים.

כדי להימנע מסחרור כלכלי ומלקיחת מספר הלוואות, אותן כמובן חייבים להחזיר בזמן, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי, לשפר הכנסות, לצמצם הוצאות ולקחת אחריות על ההתנהלות הפיננסית. חשוב לשנות את דפוסי ההתנהגות הכלכלית במקביל לאיחוד ההלוואות כדי לצאת לדרך חדשה ונכונה יותר.

הפתרון – משכנתא לאיחוד הלוואות
לא פעם, איחוד הלוואות יכול להיות גלגל ההצלה עבור אדם שלקח מספר הלוואות ונקלע לסחרור כלכלי ולקושי מהותי לעמוד בתשלומי ההחזר. יש פתרון יעיל ומשתלם לכל מי שמתקשה בתשלומי החזר ההלוואות הפתוחות,  שבו ניתן לקחת משכנתא לאיחוד הלוואות כנגד שעבוד נכס.

שלבי התהליך ללקיחת משכנתא לאיחוד הלוואות:

  • איסוף מידע, ניתוח מקצועי ובדיקת כדאיות משכנתא לאיחוד הלוואות.
  • ניתוח פיננסי של יכולות ההחזר וצורכי הלקוח.
  • הכנת תיק ואיסוף מסמכים כמו מסמכי הלוואות, תלושי שכר או שומת מס אחרונה, דוח עדכני של מצב המשכנתא על הנכס, נוסח טאבו ועוד.
  • סקר שוק ומכרז בין הבנקים וחברות המימון בשוק האשראי החוץ בנקאי.

מה היתרונות?

  • אפשר לקחת משכנתא לאיחוד הלוואות עד 70% מערך הנכס (בנקים) או עד 85% בשוק האשראי החוץ בנקאי.
  • סדר וארגון מאחר שקל יותר לעקוב ולשלוט בהוצאות כאשר יש הלוואה אחת מגוף אחד.
  • באיחוד הלוואות מקבלים פריסת תשלומים ארוכה וריבית נמוכה, כמעט כמו במשכנתא.
  • ליווי פיננסי צמוד ויציאה לדרך כלכלית חדשה.

הכתבה נכתבה בשיתוף wecheck