לאחר החלטת עיריית ת"א לעלות את מחירי החנייה לתושבי חוץ, רמת גן מצטרפת למהלך. מחיר החנייה בכחול-לבן ברמת גן יזנק כמעט פי שניים לתושבים שאינם מתגוררים בעיר. לאחר שהתיקון לחוק העזר העירוני קיבל את אישור משרד הפנים, התעריפים החדשים לתושבי חוץ יכנסו לתוקף החל מיום שני הקרוב.

רגע לפני הראיון ב"עובדה": צבי יחזקאלי סוגר חשבון עם נדב ארגמן
פרשן לבנוני חושף את המלכוד של איראן: יש לה שלוש אופציות גרועות

תעריף החנייה בכחול-לבן ברמת גן לשעה לרכב שאינו נושא תו חנייה של תושב יעלה מיום שני 11.88 שקל לשעה, לעומת 6.30 שקל עד כה. התעריף לשעת חנייה לרכב שאינו נושא תווית באזור סובב קניון איילון יעלה לעשרה שקלים.

התיקון בחוק העזר העירוני ברמת גן מאפשר גם רכישת מנוי חודשי לחנייה בכל העיר, לתושבי חוץ, בסכום של 800 שקל. בעירייה הבהירו, כי תושבי העיר ימשיכו ליהנות מחנייה ללא תשלום בכחול-לבן. עם זאת, בשעות הערב קיימת בחלק מהאזורים, בצד אחד של המדרכות חנייה לתושבי האזור בלבד וזה חל גם על תושבי חוץ.

"התעריפים החדשים הם למבקרות ומבקרים שמגיעים מחוץ לעיר ואין להם תו חנייה", ציינו בעירייה – "המטרה היא לנהל בצורה יעילה את המשאב הציבורי שנקרא חניה בכחול לבן, עם דגש על אזורים שבהם הביקוש עולה משמעותית על ההיצע. השינוי יקל על תושבים הזקוקים לחנייה ציבורית למצוא כזו ליד ביתם, מאחר ועד כה הייתה החנייה זולה משמעותית מערכה האמיתי".

הדבר עלול להיות בעל השלכות על תושבים המתגוררים בערים סמוכות, בהן גבעתיים, שכאשר הם מגיעים לרמת גן, יצטרכו לשלם את תעריף החנייה הגבוה. עם זאת, בעירייה הבהירו, כי חניית האקספרס לחצי שעה בתאי החנייה הייעודיים לכך ברחוב ביאליק והרצל, תמשיך להיות ללא תשלום גם לתושבי חוץ.

נודע כי בעירייה נערכים להגברת האכיפה וההערכות שהתעריפים החדשים והיקרים והאכיפה המוגברת יביאו לדילול כלי רכב חונים של תושבי חוץ והגברת ההיצע לתושבי העיר.