בשעה שבשווקים ממתינים לתוצאות משאל העם ביוון בנוגע להסכם החוב, הדולר התחזק ביממה האחרונה על רקע מצבור של נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארצות הברית שהצביעו על מגמות חיוביות בשוק התעסוקה ובמגזר הייצור.
במחלקת המחקר של FXCM ISRAEL הסבירו הבוקר (חמישי) "נתוני המקרו החיוביים הללו הסיטו מעט את תשומת הלב מהמשבר האירופי למצבה החיובי של הכלכלה האמריקנית, מה שגם הגביר את ציפיות הריבית על הדולר וחיזקו את המטבע. הודות לרוח הגבית הזו, הדולר-שקל הצליח לשנות כיוון ולטפס מעל 3.78. הגבולות הטכניים כרגע הם 3.75 ו-3.80. ירידה מתחת ל-3.75 עשויה להאיץ את המומנטום כלפי מטה לעבר 3.70, ואילו עלייה מעל 3.80 עשויה לדרבן את הספקולנטים לדחוף את הצמד חזרה אל גבולות הטווח הקודם שבין 3.80.3.90".
עוד הוסיפו במחלקת המחקר כי "כעת בשווקים ימתינו לדוח התעסוקה הראשי שיתפרסם היום ולא כנהוג ביום שישי בארצות הברית. הדוח צפוי להצביע על תוספת של 230 אלף משרות בחודש האחרון וירידה של האבטלה מ-5.5% ל-5.4%. אם הנתונים יגשימו את הציפיות המוקדמות, הדבר רק ילבה עוד יותר את ציפיות הריבית ויחזק את הדולר, גם למול השקל. מאחר שהפרסום החודש הוא ביום חמישי, ולא ביום שישי כשהמסחר בארץ חלקי, התגובה של הדולר-שקל עשויה להיות חזקה יותר".