צרות באחת מחברות הדגל של אילון מאסק: היזם המיליארדר הודיע כי חברת טסלה תפטר "יותר מעשרה אחוזים" מכלל כוח האדם שלה ברחבי העולם, וזאת על רקע הירידה במכירות של המכוניות החשמליות ודיווח על עצירת המשלוחים של טנדרים מדגם סייברטארק.

"בעת שאנחנו מכינים את החברה לשלב הצמיחה הבא שלנו, חשוב ביותר לבחון כל ממד של החברה לצורך קיצוצי עלויות והגדלת הפריון", כתב מאסק במייל ששלח לעובדים. "כחלק מהמאמץ הזה, עשינו בחינה מקיפה של הארגון וקיבלנו החלטה קשה לצמצם את ספירת הראשים שלנו ביותר מעשרה אחוזים ברחבי העולם". הוא הוסיף כי "אין משהו שאני שונא יותר מזה, אבל חייבים לעשות את זה". "זה יאפשר לנו להיות רזים, חדשניים ורעבים לשלב הצמיחה הבא".

מאסק הודה למפוטרים על "העבודה הקשה לאורך השנים" ולעובדים שנשארים הוא הודה על "העבודה הקשה שנותרה". "אנחנו מפתחים חלק מהטכנולוגיות המהפכניות ביותר בתחומי הרכב, האנרגיה והבינה המלאכותית", סיכם. "בעת שאנחנו מכינים את החברה לשלב הצמיחה הבא, הנחישות שלכם תגרום לשינוי משמעותי בדרכנו לשם".

מאסק לא ציין מספרים מדויקים של המפוטרים, אולם מדובר ב-14 אלף לפחות מתוך כ-140 אלף עובדי טסלה ברחבי העולם, וההערכות הן כי יהיו בין המפוטרים גם עובדים בדרג בכיר. לפי דיווחים בלתי מאומתים, חלק מהעובדים כבר איבדו את הגישה שלהם למערכות החברה.

ההודעה של מאסק מגיעה אחרי שטסלה הודתה כי מספר משלוחי הרכב שלה ברבעון הראשון של השנה ירד בעשרים אחוז לעומת הרבעון הקודם וביותר משמונה אחוזים לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הירידה הראשונה במכירות בהשוואה שנתית מאז שנת 2020. לטענת החברה, הירידה נובעת מירידה בייצור של דגם 3, הצתה במפעל ליד ברלין והשפעות של התקפות החות'ים בים האדום.

בנוסף, נודע כי טסלה השהתה בימים האחרונים את המשלוחים של הטנדרים החשמליים מדגם סייברטאק בשל בעיה עם דוושת ההאצה. בחברה ציינו כי הם מצפים לחדש את המשלוחים בסוף השבוע הקרוב, אולם עדיין לא ברור אם היא תעמוד בתאריך היעד והם צפויים עיכובים נוספים.