כרית שינה להריון 
כולנו מכירות מהי כרית לשינה, אך אם תהיתם לעצמכם מהי כרית שינה להריון הגיע הזמן שתדעו  אחת ולתמיד, כרית הריון זוהי כרית שונה לחלוטין מהכרית הרגילה שהכרתם עד היום, היא לרוב גדולה יותר ובעלת מבנה של האות U באנגלית, ישנם סוגים שונים של כריות הריון אך הכרית המומלצת מבחינתנו היא דווקא זו הגדולה (ספוילר), הכרית מאפשרת תמיכה לגב, לרגליים, לבטן וגם לראש בו זמנית, ומאפשרת רגיעה ותמיכה מלאה לגוף להגיע למצב של שינה נוחה ורצופה.

גם הגוף של האישה משתנה בהריון ולא רק חיצונית, כל אישה שחוותה הריון תעיד שהגוף ממש עובר שינוי לאורך כל הדרך, אישה בהריון צריכה בשלב כלשהו לשנות בגדים, ולפעמים גם נעליים, וכן, אפילו כרית כי השינה עם כרית הריון היא שינה חלומית שכל אחת תאחל לעצמה, כשהבטן גדולה והאישה מרגישה את התינוק שבתוכה זז ובועט (לפעמים חזק מידי וכואב) והיא רק רוצה לישון כמו שצריך בלילה כדי שתוכל להיות עירנית ביום למחרת.

נדודי שינה בהריון
ואיך זה קשור לכרית הריון? על פי מחקרים בני האדם זקוקים לשנת לילה של כ6-8 שעות בממוצע, שנת הלילה חשובה לתפקוד במשך היום, חוסר בשינה יכול לגרום לעייפות מצטברת שתוצאותיה משליכות על כל מהלך היום, וכל זה נחקר בעיקר על גברים, נשים ועוד במצב של הריון שבו הגוף שלהן עובד סביב השעון ביצירת חיים, זקוקות נשים בהריון לשעות שינה רציפות ומלאות,אין ספק. 

הבעיה העיקרית היא שבדיוק שהגוף של האישה צריך כל כך את המנוחה מאוד קשה להירדם ולמצוא תנוחה שיהיה בה נוח לאורך זמן, מתי שאישה בהריון משתמשת בכרית הריון היא חוסכת לעצמה את נדודי השינה הנגרמים לה מחוסר נוחות ועוזרת לגוף שלה לישון טוב יותר, וממילא לתפקד למחרת מעולה.

תנוחות שינה בהריון
לכולנו יש הרגלים שאימצנו מאז שנות הינקות המוקדמות, לדוגמא התנוחה שבה אנו נרדמים, יש שנרדמים רק על הגב עם ידיים פרושות לצדדים, אחרים יעדיפו שינה על צד מסוים, ולא מעט יספרו שכשהם שניה לפני ההירדמות התנוחה המועדפת עליהם היא על הבטן, אבל רוב ככל האנשים מחליפים לא מעט תנוחות במהלך הלילה.

אצל נשים בהריון הסיפור צריך להיכתב מההתחלה, תנוחות השינה של אישה בהריון החל מחודשים שבהם הבטן כבר יצאה ומורגשת, והיא כבר לא ממש יכולה לישון באיזה תנוחה שהיא רוצה, (על הגב והצד אין בעיה אך על הבטן זה ממש לא נוח עד בלתי אפשרי) ובחודשים מתקדמים של ההריון אפילו החלפת התנוחות קשה ולא אפשרית בלי להתעורר בכל פעם.

ולכן השימוש בכרית הריון ממש מומלץ, הכרית מאפשרת שמירה לאורך זמן של התנוחה של השינה ואפילו שינה על הבטן יכולה להיות אפשרית (אם יודעים איך להניח את הכרית באופן הנכון שמרכז הכובד לא יהיה על הבטן), ולכן במקום להחליף לאורך כל הלילה תנוחות שינה ולהתעורר בכל פעם שבה רק רצית לשנות כיוון, כדאי מאוד להשתמש בכרית הריון ולא להצטרך להחליף תנוחה בכל עשר דקות.

כרית הנקה מומלצת
ישנם נשים בהריון שאולי חושבות שקניית כרית הריון הוא מוצר זמני להריוניות בלבד וחושבות לעצמן שאולי הן יכולות להסתדר בלעדיו בינתיים עד סוף ההיריון, אז זהו שאם גם אתן חושבות כך, כדאי שתקראו למה זה לא הכי מדוייק ואיך יכול להיות שדווקא זו הסיבה לקנות כרית הריון לפני שתפסידו את התזמון.

לכרית הריון יש עוד שם ולא במקרה, היא נקראת בפי העם לרוב "כרית הנקה", ותוכלו למצוא אותה בקלות בתינוקיות של בתי היולדות, בטיפות חלב, ובכל חדר הנקה שמכבד את עצמו ברחבי הארץ והעולם.

כרית הנקה מומלצת על ידי אחיות טיפת חלב, יועצות הנקה ומומחים לליווי התפתחותי בעיקר בזכות התכונות הטובות שלה שמקלות על נשים בהאכלת התינוק הפצפוני (גם אם הן לא מניקות) ובעיקר בזמן הנקה שהידיים של האמא יכולות להיות חופשיות, והגב לא תקוע על תנוחה מסויימת, והתינוק אוכל מאמא נינוחה ושלווה ולא מאמא שיושבת לא נוח וסובלת תוך כדי.

כל מה שצריך לדעת על כריות הריון (צילום: מיכאל קמינסקי)
כל מה שצריך לדעת על כריות הריון (צילום: מיכאל קמינסקי)

כריות לנשים בהריון 
ישנם סוגים שונים של כריות לנשים בהריון, כמובן שיש הבדלים באיכות, בנוחות, בתועלת שהכריות מביאות, וגם במחירים, אז איך תדעו מה לבחור בין כל שלל הסגנונות שנמצאים בהיצע בחנויות? עשינו בשבילכן מחקר קטן, הנה 3 סוגים עיקריים של כריות לנשים בהריון:

  1. כרית גדולה בצורת U (או פרסה) - כרית גדולה ומפנקת המאפשרת שינה רצופה ונוחה, מבחינתנו זו הכרית המנצחת שלוקחת בהליכה כיוון שהיתרונות שלה עצומים והנוחות שהיא מאפשרת לא מצליחה שום כרית אחרת להגיע קרוב, 
    יתרונות: נוחה, רכה, נעימה למגע, ותומכת גם ברגליים (הכואבות מכל היום), וגם בבטן (שצריכה תמיכה ומגע עדין) וגם בראש (שבמהלך ההריון יש לפעמים קושי בנשימה ויש צורך לתמוך בראש מעט גבוה בזמן השינה).
    חסרונות: יש שיאמרו שהגודל הוא חסרון, אך לדעתנו הוא דווקא היתרון, הכל עניין של זווית ראיה.
  2. כרית ירח - כרית המיועדת להנחה בין הרגליים או מתחת לבטן להקלה ולנוחות.
    יתרונות: קטנה ולא תופסת מקום.
    חסרונות: לא ניתן להניח עליה את הרגליים וגם את הבטן במגביל ובטח שלא מאפשרת גם בו זמנית תמיכה לראש.
  3. כרית ארוכה ישרה ועבה - כרית המאפשרת לאשה תמיכה ושינה במצב חצי ישיבה.
    יתרונות: עבה ונוחה אפשר לישון איתה בישיבה כמעט.
    חסרונות: מידי עבה ולא נוח לישון כשהכרית בין הרגליים, ומכיוון שצורתה ישרה היא אינה גמישה כדי לתמוך ברגליים וגם בבטן בו זמנית.

אז אם נסכם את סוגי הכריות הקיימות אין ספק שכרית הריון U היא הכרית המובילה והמבוקשת ביותר אצל נשים בהריון.

כרית הריון חוות דעת 
אז אם את עדיין מתלבטת אם לקנות בכלל כרית הריון, ולא בטוחה לגבי כמה היא תעזור לך לשינה נוחה ורצופה כדאי שתשמעי לבעלות ניסיון, וכאן כדי לספר:

סיון, אמא ליובל, בעלת סטודיו ליוגה בדרום משתפת אותנו : "אני רגילה לתרגל יוגה ולא חשבתי שיהיה לי קושי בלהרדם בלילה אבל שום דבר לא הכין אותי לעייפות שהצטברה לי מיום ליום אחרי שינה לא רצופה במשך תקופה מתמשכת, ההחלטה של אישי לרכוש עבורי את כרית ההיריון היתה המתנה הכי נהדרת שיכלתי לקבל".

שירלי, אמא ל4 גננת מירושלים מספרת: מחודש חמישי היו לי כאבי גב נוראיים, בגלל עבודתי עם ילדים אני צריכה להתכופף פעמים רבות ביום, והרגשתי שהגב שלי בלילה לא מצליח לנוח ולחזור לעצמו, מרגע שהתחלתי להשתמש בכרית הריון לא עברו מספר לילות והגב שלי הרגיש הרבה יותר משוחרר, וכאבי הגב כאילו לא היו, מודה שהכרית היום מלווה אותי גם הרבה אחרי הלידה, פשוט כיף לי שנוח לי.

כרית הריון השוואת מחירים 
כמו שיש סוגים שונים של כריות כך המחירים של כריות הריון יכולים להיות שונים מאוד מחנות לחנות, ולא סתם, כדאי לשים לב למספר פרמטרים שמשפיעים על המחיר של הכרית הריון:

  • שירות ואחריות: ישנם חנויות שונות ברחבי העולם שמוכרות מוצרים לרוב אך ברגע שישנה בעיה כלשהי אין כל כך עם מי ליצור קשר כמו שצריך, ובפרט אחרי שכבר פותחים את המוצר, ולכן ישנה חשיבות לחנות שהשירות שלה טוב, ומאפשרת יצירת קשר של הלקוחות גם לאחר הקניה, לרוב חנויות בארץ יהיו יותר קלות ליצירת קשר לאחר קניה מאשר רכישה בחנויות בחו"ל, לפעמים שווה להשקיע עוד כמה שקלים ולישון רגועים שלקניה שלכם יש אבא ואמא ולאן לחזור במקרה הצורך.
  • כמות המילוי: לכמות המילוי בכרית ישנה חשיבות גבוהה לאיכות שלה אבל תלויה גם בסוג החומר, חומרים כמו בולפייבר הם יותר חלשים ותומכים לכן יצטרכו כמות גבוהה יותר, הולופייבר דמו כותנה הוא חומר חזק יותר ולכן כמות של 2.5 ק"ג ומעלה תהיה מעולה, אם החומר הוא נוצות או משהו אחר כנראה שהכמות תצטרך להיות גדולה בהרבה, דעי שיתכן שתקבלי כרית שאולי נראית אותו דבר אך כמות וסוג המילוי שבה לא מספיק לפעמים כדי שהיא גם תתפקד בדיוק כמו הכרית הריון המומלצת על ידינו.
  • סוג המילוי: ישנם סוגים שונים של מילויים לכריות: גרגירי קלקר אשר יותר מתאימים לשימושים קצרים ופחות נוחים, סוגים שונים של הולופייבר כגון בולפייבר ועוד, הולופייבר דמוי כותנה שהוא המומלץ ביותר ממשפחת ההולופייבר, המילוי המומלץ ביותר למרות שמחירו לא מתאים לכל כיס זהו מילוי הנוצות, המחיר אמנם גבוה יותר, אך אתן תחליטו כמה איכות השינה שלכן שווה.

הריונית כרית הריון 
באמת שלא נחנו וחיפשנו איפה אפשר למצוא את הכרית הריון המושלמת ביותר ובמחיר שיהיה שווה לכן לרוץ ולקנות לכן אחת כזו (לפחות אחת, אם הבנזוג לא ירצה גם), אז מצאנו חברה ישראלית בשם הריונית, המציעה כריות הריון באיכות גבוהה מהממוצע, עם מילוי איכותי ואפשרות לבחור ואפילו לשדרג למילוי נוצות , בשלל צבעים של כיסויים נשלפים וכביסים , ובמחירים עממיים ושווים, והשירות שלהם הוא הטוב ביותר.

אז אל תחכו למחר כשאתן יכולות עוד היום לישון כמו מלכות העולם, כי מגיע לכן, וכדאי לא לשכוח שלנסיך או הנסיכה שבתוך הבטן מגיע אמא שישנה טוב.

* לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד.