הריקול הענק של שטראוס: לאחר שנמצאו דגימות סלמונלה בפס ייצור של חברת "שטראוס", יצאה החברה בריקול של עשרות מוצרים. הפרשן הכלכלי של "מעריב", יהודה שרוני, שוחח הבוקר (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm בעניין. להערכתו, לחברה יקחו מספר שבועות עד להתאוששותם מהמכה.

משרד הבריאות: סלמונלה אותרה גם במוצרי שטראוס ולא רק בחומרי הגלם

אחרי הסלמונלה בשוקולד: הוכרז ריקול על קפסולות קפה פופולריות

"אני חושב ששטראוס מוטרדת בעיקר מהנזק הכלכלי ומזה הבריאותי, אך בשורה תחתונה מדובר במשהו שעלול לפגוע ברווחיות. היא כבר דיווחה לבורסה שלפרשה תהיה השפעה מהותית על פעילותה ועל הנתונים הכספיים שלה, את זה אנחנו נדע בדוחות הרבעון השני", אמר שרוני בפתח דבריו, "מדובר בירידה של ארבעה עד חמישה אחוזים. יחסית לפרשה כזו עם ממדי פרסום כאלו - זו עדיין לא צניחה. המכה היא לא רק בירידת שווי המניות בימים האחרונים אלא בעיקר בפגיעה התדמיתית, במוניטין של שטראוס ובשם הטוב שהיה לה".

על ניהול המשבר, הוסיף: "הם התנהלו בצורה מאוד נכונה. הם שיתפו את משרד הבריאות בהתלבטות שלהם, כבר לפני שבוע כשהם חשדו שיש את הסיפור של זיהום הסלמונלה, הם פנו למשרד הבריאות ושיתפו בזמן אמת. הם קיבלו בפועל גיבוי ממלכתי. אין ספק שבתביעות הייצוגית שהוגשו ועוד יוגשו נגד החברה, העובדה שמשרד הבריאות היה בסוד העניינים וגיבה אותם נותנת להם נקודות לא רעות. חוץ מזה שטראוס ידועה כמי שפועלת בכפוף לערכי הקיימות והסביבה. הם עשו נכון שבעיתוי הנוכחי הם פירסמו את הסיפור הזה".

לדבריו, "קשה מאוד לאמוד על נזק נכון לעכשיו שנגרם לצרכים כתוצאה משימוש במתוקים. נראה שעיקר הבעיה נשארה ונותרה בחצר המפעל למרות שעשו ריקול לעשרות מוצרים. צריך לזכור שאין למוצרים שלהם תחליף אמיתי".