מבצע הריקול של שטראוס: משרד הבריאות עדכן הערב (שלישי) בתוצאות בדיקת המעבדה שבוצעה על המוצרים המוגמרים של חברת שטראוס. בהודעה נמסר כי סלמונלה אותרה גם במוצרים - ולא רק בחומרי הגלם.

"מובהר כי כלל המוצרים הללו הינם במסגרת ההחזרה היזומה שכבר בוצעה על ידי היצרן. משרד הבריאות ביצע לאורך היום ביקורת את שבמסגרתה נעשו מספר פעולות בדיקה נוספות שלאחריהן יוחלט על הצעדים הבאים", כך מסרו. עם זאת, במשרד מיהרו להדגיש כי "התשובות שהתקבלו הם במוצרים שנמצאים במפעל ולא מוצרים המצויים בשוק" והוסיפו כי החברה תמשיך לעדכן בממצאים נוספים. 

מפסק זמן ועד אגוזי: המוצרים שכולנו אוהבים ייעלמו זמנית מהמדף בקרוב | הרשימה המלאה

אחרי שטראוס: יוניליוור הכריזה על ריקול מספר גלידות פופולריות

אחרי הסלמונלה בשוקולד: אוסם הכריזה על ריקול לקפסולות קפה

מוקדם יותר היום, מנכ"ל שטראוס, אייל דרור, פרסם סרטון ובו הודיע כי לצד פעילות החברה בהתמודדות עם המשבר הנוכחי לאור איסוף המוצרים הנרחב, החברה תאפשר לכלל הלקוחות לקבל פיצוי כפול עבור מוצרי שוקולד שנרכשו.

"ביממה האחרונה אנו נמצאים בדיאלוג איתכם הצרכנים ומשתדלים לתת מענה לכל החששות שלכם", כך אמר בפתח דבריו. "אני מקשיב לכם ומודע לעוגמת הנפש ומבקש לעדכן כי לצד כל המאמצים שאנו עושים בהתמודדות עם האירוע, כל לקוחה או לקוח שיפנו אלינו - יקבלו פיצוי כפול עבור מוצרי השוקולד שנרכשו".

בנוסף, הבהיר כי הוא מודע לזמני ההמתנה הארוכים במוקדי שירות הלקוחות והבהיר כי אלו יתוגברו. "נחזור לכל הפונים גם אם יקח לנו כמה ימים", הוא הדגיש. "אני מבקש לעדכן כי אנו ממתינים לתוצאות בדיקות המעבדה וכשנקבל אותם – נעדכן אתכם. אנחנו לוקחים אחריות על האירוע ועושים הכל כדי להחזיר את מוצרינו למדפים", כך סיכם דרור את דבריו.

בתחילת השבוע, חברת שטראוס הודיעה כי בבדיקות שגרתיות שנערכו במפעל השוקולד של עלית, התגלו מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל ובשוקולד המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים. מהחברה נמסר כי שירות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מיידי ובתיאום עמו ומתוך משנה זהירות לתקינות המוצרים, החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד החשודים כנגועים.