מנכ"ל שטראוס אייל דרוד התייחס הערב (שני) לראשונה לפרשת גילוי הסלמונלה במיכל השוקולד במפעל החברה בנוף הגליל, מה שהוביל לריקול של מוצרים רבים מהמדפים. בריאיון לחדשות 12 התייחס לטענה כי החברה סיפקה את המידע לציבור רק את אתמול, בשעה שידעה על הסלמונלה כבר לפני שבוע. 

בפתח דבריו אמר כי "באמצע שבוע שעבר התגלה סלמונלה במיכל שוקולד נוזלי. מאותו רגע עצרנו אותו ולא יצקנו ממנו מוצרים. יצאנו לבדיקות, ורק אתמול בבוקר גילנו את החשד למוצרים שנמצאים אצלנו". דרור הבהיר כי אותם המוצרים "לא יצאו לשוק". 

כשנשאל מה גרם להימצאות הסלמונלה, אמר: "יש לנו כמה כיוונים, אבל זה טיפה מוקדם לדעת. אנחנו ממוקדים על הסיפור הזה". עוד הוסיף: "אני יכול לומר בצורה ברורה כי עד שנרגיש בטוחים במאה אחוז, לא נחזור לייצר את המוצרים האלה". 

בתגובה נשאל האם הסגירה של המפעל באה בעקבות הוראה ישירה של משרד הבריאות. דרור השיב כי מדובר היה ב"החלטה ישירה שלנו. בגלל שאין לנו את היכולת לשים את האצבע על מקור הבעיה החלטנו לקחת מקדם ביטחון של ריקול לחודשיים. אני יכול להבין אם יש אנשים שכועסים עלינו. צריך להבין שמלבד העבודה שאנחנו עובדים עם משרד הבריאות, אנחנו מגלים חשדות שצריך להפריך אותן". 

מנכ"ל שטראוס בישר כי נכון רגע זה טרם דווח לחברה על זיהומים שהתגלו אצל צרכנים שרכשו את מוצרי החברה: "לא קיבלנו תלונות חריגות, אבלך התהליך הזה הוא רק בתחילתו. מוקדם לומר עד כמה הדבר ישפיע על הרווחים של החברה. כרגע אנחנו ממוקקדים לאסוף את המוצרים". 

מוצרי שטראוס שרוקלו  (צילום: אבשלום ששוני)
מוצרי שטראוס שרוקלו (צילום: אבשלום ששוני)


מוצרי שטראוס שרוקלו  (צילום: אבשלום ששוני)
מוצרי שטראוס שרוקלו (צילום: אבשלום ששוני)


על הטענה כי החברה פרסמה את דבר הימצאות החיידק במוצריה רק אתמול, בשעה שהדבר התגלה כבר לפני שבוע, אמר דרור:  "אני חושב שעשינו פה תהליך מורכב עם משרד הבריאות, ידיד ביד. גם כשמעדכנים, צריך לדעת על מה מעדכנים. עד שלב זה - כל הפרטים החשודים נמצאים אצלנו".