תחום הקונדיטוריה טומן בחובו עולם שלם של טכניקות וגישות להכנת קינוחים נהדרים מכל הסוגים והמינים. אחת ממשפחות הקינוחים המענגות והקלות ביותר להכנה היא קינוחי המחבת. אם אתם מדמיינים בצקים מתוקים ונוטפי שמן – אתם לא טועים, אך עולם קינוחי המחבת מכיל הרבה יותר מזה. מפנקייקים דרך כנאפה ועד עוגות מחבת מופלאות – אין גבול לדמיון, ובהחלט אין גבול לטעם. לפניכם מספר מתכונים פשוטים להכנת קינוחי מחבת שתרצו לחזור אליהם שוב ושוב. 

פנקייק
פנקייק, באנגלית – עוגת מחבת, הוא קינוח המחבת הקלסי שאף פעם לא יוצא מהאופנה. ערימה מהבילה של פנקייקים יכולה להוות ארוחת בוקר מפנקת, קינוח לסיום ארוחה או סתם נשנוש לצד הקפה. כל בני המשפחה ישמחו לפינוק הזה, ובגלל רכותו הוא יכול להתאים אפילו לקטנטנים שרק מתחילים את צעדיהם הראשונים בעולם האוכל המוצק. למעשה, ישנן מספר גרסאות של פנקייק בריא המיועדות בעיקר לתינוקות, שזכו לשם המתוק: "שלוליות גבינה".

מתכון לפנקייק קלסי בדרך כלל יכלול ערבוב של קמח עם ביצים, סוכר וחלב ליצירת בלילה אחידה, שאותה מטגנים על מחבת עם מעט חמאה או שמן. מהמתכון הבסיסי הזה נפתח עולם של שדרוגים אפשריים: ניתן להחליף את סוג הקמח או להחליף את החלב ברוויון, שמנת או גבינה. תוכלו להוסיף לבלילה פירות טחונים או קצוצים, מייפל, חמאת בוטנים, שוקולד צ'יפס ועוד. לפנקייק ללא גלוטן תוכלו לבחור בקמח שקדים, שיבולת שועל או קמח חלופי אחר. 

עוגת שוקולד במחבת
כשזה מגיע לקינוחים, עוגת שוקולד היא הימור בטוח. היא מצוינת לצד כוס שתייה חמה או כעוגת יום הולדת קלסית, ואם מכינים אותה במחבת היא משתדרגת ומקבלת טעם עמוק ומרקם קריספי מענג. ושלא נדבר על החיסכון בכלים מלוכלכים! 

כדי להכין עוגת שוקולד במחבת, נקציף ביצים ונוסיף סוכר, חלב, קקאו, קמח ואבקת אפייה. את הבלילה שקיבלנו ניצוק על גבי מחבת רותחת ונכסה. לאחר כ-5 דקות נהפוך את העוגה על פני צלחת ונחזיר אותה למחבת ל- 5 דקות נוספות. וזהו, העוגה שלנו מוכנה! תוכלו לצפות אותה ברוטב שוקולד, קצפת או קרם לפי טעמכם האישי. אם יש לכם מחבת יפה, תוכלו להגיש את העוגה בלי להוציא אותה ממנה - מהכיריים היישר לשולחן, כשהניחוח המתוק מלווה אתכם כל הדרך. 

פרנץ' טוסט
אם יש קינוח מושחת ששווה לבזבז עליו קלוריות – הרי שהוא הפרנץ' טוסט. מדובר פה על לחם עטוי בבלילת ביצים וחלב ומטוגן בשמן עמוק. אי אפשר לטעות איתו, את הפרנץ' טוסט ניתן לשדרג בדרכים רבות, כיוון שטעמם של המרכיבים הבסיסיים אינו דומיננטי, כך שנותר מקום רב לדמיון. למשל, תוכלו להוסיף לבלילת הביצים קינמון, אגוז מוסקט, סוכר חום ועוד. כשהוא מגיח מהמחבת, מעלה אדים וריחני, ניתן למזוג עליו רוטב מייפל, מי סוכר, סילאן או כל רוטב אחר שיעלה בדעתכם, ולעטר אותו באבקת סוכר, קצפת, פירות חתוכים וכדומה. ואל תשכחו להגיד תודה לצרפתים שהגו את הרעיון הגאוני לקחת שניים מהדברים הטעימים ביותר בעולם – לחם ושמן – ולהפוך אותם ליצירת אומנות מושלמת אחת. 

כנאפה
קינוח המחבת האולטימטיבי המאגד בתוכו את כל מה שטוב במטבח הערבי. הכנאפה הוא קינוח עשוי סולת או שערות קדאיף וממולא בגבינת עיזים. וכדי להפוך את כל זה למושלם אפילו יותר – לקראת ההגשה נמזג מלמעלה סירופ סוכר חמים למול עיניהם המשתאות של הסועדים. 

כדי להכין כנאפה קלסי, יוצרים בתחתית המחבת שכבה דקה עשויה סולת או שיערות קדאיף עם חמאה ממוסת ומפוררים עליה גבינה שאתם אוהבים. כשהקינוח מוכן, הופכים אותו על צלחת, מוזגים את מי הסוכר ומפזרים תוספות כיד הדמיון הטובה עלינו – שערות חלווה, פיסטוקים, אגוזים קצוצים ועוד. 

טארט טאטן
זהו פאי תפוחים מהודר שמכינים במחבת והופכים על צלחת. מה שהופך אותו לייחודי הוא שכבת סוכר מקורמל שעוטפת את התפוחים והבצק ומוסיפה להם מתיקות ומשחק של מרקמים. הוא כל כך יפה שרבים נמנעים מלהכין אותו מתוך הנחה שמדובר במתכון למתקדמים בלבד, אך האמת היא שכל אחד יכול להכין אותו, ולא דרושים אפילו אביזרים מיוחדים מלבד מחבת שמתאימה גם לתנור. 

להכנת טארט טאטן קלסי, נקרמל במחבת סוכר עם חמאה. נסדר מלמעלה מעגלים של פרוסות תפוחים ונכסה בשכבה של בצק פריך. את המחבת המלאה כל טוב נכניס לאפייה בתנור ולאחר מכן נצנן אותה מעט ונהפוך מעל צלחת הגשה. נגיש חם לצד גלידת וניל .