אצלנו בבית יש חלוקה מאד ברורה לגבי מי עושה מה במטבח. שנינו אוהבים לבשל , שנינו אוהבים לבשל לבד בלי שיפריעו לנו ושנינו  אוהבים שמכינים לנו אוכל. הוא איש בשר אני אשת דגים ובכללי אנחנו בעיקר שונאים לנקות אחרינו.
הבית מצוייד בשפע של מכשירים, טוסטר אובן משוכלל, מחבתות ברזל כבדות, מבחר סכינים שירשים כל רוצח שכיר ומדפים על גבי מדפים של תבלינים, רטבים ומיני אבקות שהבאנו מכל העולם.

ואז נכנס הנינג'ה

לא מעט מהחברים שלנו מחזיקים מכשירי נינג'ה שונים, אצלי  יש את הבלנדר הקטן שגרם לי לגלות כמה קל זה לההכין רטבים בשניות ובלי התעסקות ושדעו שמהרגע שתעשו בו טחינה החיים שלכם ישתנו, לחלק יש את הסיר טיגון, חלק את הבישול ואנחנו החלטנו לנסות את הנינג'ה גריל הקטן מפתאת מקום ובעיקר כי היינו סקפטים להוציא יותר מידי כסף.
הדבר הראשון, הוא להוריד את העטיפות מהניג'ה החדש שלכם כאילו הייתם ילדים קטנים שקיבלו מתנות יומולדת (ותכלס זה מרגיש אותו הדבר לחובבי אוכל), שניה אחרי אתם חייבים להרשם לקבוצה של "מכורי נינג'ה" בפייסבוק שהיא בעצם קבוצה אנשים נורמטיביים שמכורים קשות לנינג'ה ומעלים תמונות ומתכונים מטורפים שהם הכינו , מחמין דרך פתיתים ושניצל בחמש דקות ועד סטייקים מטורפים. הקבוצה הזו היא אחת הטריגרים שלנו לרצות את אותו מכשיר שעושה הכל ואחרי שיטוט קצר שם, אתם תבינו.

כמה מילים על המכשיר: המכשיר הזה הוא ONE STOP SHOP מכשיר שמבצע כמה פעולות בישול במכשיר אחד ובעצם חוסך במכשירים ובכלים. למכשיר יש פונקציה של טיגון באוויר חם שמדמה טיגון בשמן, ייבוש של אוכל כגון פירות ירקות ואפילו בשר, אפייה ברמה של עוגות ובישולים, צליה ליצירת קראסט על ירקות , קליית אגוזים, עופות וכד' והפופולרי מכולם גריל שמדמה גריל חשמלי ובא עם כמה דרגות חום ומיועד לכל דבר שתרצו לשים על הגריל, מסטייק ועד פירות. החברה בעצם באה להציע לכם להכין מנה אחרי מנה באותו מכשיר.
הנינג'ה גריל פועל בטכנולוגיית האוויר החם ובאמצעות גוף החימום העוצמתי, בשילוב מאוורר חזק, מתקבל פיזור חום אחיד ומדויק המעניק למזון מרקם עסיסי ופריך.יכולת המכשיר לפעול בהפחתה מקסימלית של העשן נובעת מעצם היות גוף החימום במכסה הגריל ובכך נמנעת זליגת שומנים עליו ונמנע ייצור עשן מוגבר. בנוסף, למכשיר רשת כפולה למניעת נתזים וקערת קיבול אליה מתנקז השומן.

נקניקיות וציפס בנינג'ה (צילום: אסנת גואטה)
נקניקיות וציפס בנינג'ה (צילום: אסנת גואטה)

לפני הכל - תביאו צ'יפס

עד פה זה נחמד, כי לומר זה דבר אחד ולבצע זה דבר שני. אז מייד קפץ הגברבר ועשה את המתבקש כיאה לשמנמן - וזרק פנימה צ'יפס קפוא עם כף שמן צמחי והמתין בסבלנות 8 דקות. אחרי 8 דקות קיבלנו צ'יפס זהוב, 2 דקות נוספות וקיבלנו ממש צ'יפס שחום וקריספי שהפתיע בנגיסתיות שלו. תוסיפו לזה שאין ריח של שמן ושימוש מזערי בשמן ומלא לכלוך מסביב והמכשיר הזה קנה אותי כבר פה.
בעיני, ואת זה למדתי מהבלנדר המצויין שלהם, שאחד הדברים הכי כיפיים בנינג'ה זה שהם מאד נגישים למי שקונה אותם, קלים להבנה ושימוש ואפשר להתנסות עליהם בלי לייצר נזק. אנחנו לקחנו עוף קפוא והתחלנו "בצלייה", תוך פחות מעשר דקות קיבלנו כבר עוף חצי מבושל ובעל עור שחום, בשלב הזה משחנו אותו בשמן עם תבלינים והכנסנו בין לבין בצל ותפוחי אדמה והעברנו לגריל על חום לא גבוה וגם פה , בעשר דקות וקצת קיבלנו עוף מטורף וקריספי ותפוחי אדמה שחומים. כל העניין דרש מאיתנו לפתוח מידי פעם את המכסה, לבדוק טמפרטורה פנימית, להוסיף דקות או לגלות ששמנו על יותר מידי, כמו עם הקבבים טהריים של חינאווי שהפכו לכדורי בשר שרופים, תאמינו לי שהבאים אחריהם היו מושלמים.

גולת הכותרת אמורה להיות הגריל, אבל בעיני גולת הכותרת היא השילוב בין כל הפונקציות,  ועד עכשיו יצא לי להשתמש בשילוב בין צליה לטיגון כדי לקבל עוף פריך, או אפייה וצליה לריכוך בשר ועוד. הגריל אמור להתמודד עם הכל, מנקניקיות ומאפים דרך אוכל קפוא - שזה אחד הפיצרים  הכי גאוניים שיש למכשיר הזה, ועד סטייקים וחזה עוף וכמובן דגים על הגריל.
הגריל מפתיע בחוזק שלו והוא מגיע לטמפרטורות גבוהות מאד מהר וגם הדרגה הנמוכה ביותר היא גבוהה ממה שאתם חושבים ולכן תתכוננו לשרוף כמה דברים בדרך עד שתלמדו. אחת החוויות היותר מענגות היא דווקא להכין דגים, החום הגבוה נותן לעור קריספיות מופלאה ועדיין שומר על עסיסיות הדג.

נינגה גריל (צילום: יחצ)
נינגה גריל (צילום: יחצ)

הכל במכשיר אחד

היכולת להכין כמה מנות אחת אחרי השניה בלי להחליף כלים או מכשירים היא עוד אחת מהמעלות של המכשיר. לדוגמא את הדג החלטנו לאכול עם טאקוס. אז אחרי שצלינו אותו, הוצאנו את הדג והכנסנו בצלים ל"צליה" על 200 מעלות במשך 10 דקות , ואז כשהם רכים וצרובים הוצאנו אותם והכנסנו את הטורטיות עטופות בנייר כסף ל- 2-3 דקות בגריל ויש לכם ארוחה ב- 20 דקות של הכנות, מינימום של לכלוך וכלי עבודה ובעיקר פשטות ונגישות.
אנחנו החלטנו לנסות הכל, הכנסו דיסקיות של פאני פורי שבדכ" דורשים סיר עם שמן רותח ו-3 -5 דקות של טיגון ופה בדקה הדיסקיות התנפחו לכדי כדורים  פריכים שמולאו בכבד קצוץ ונזללו, המהירות והפשטות פותחים פתח לאירוח מהיר גם בלי תכנון מראש. זה מושלם! איפה הייתן עד עכשיו?!
למחרת כבר ניסיתי לאפות עוגה מתערובת מוכנה שהכנסתי בתבנית עגולה שהייתה לי וזה עבד נהדר. כמו בכל פונקציה נדרש לשחק וללמוד את המעלות ואת הזמנים והייתי צריכה יותר זמן ממה שחשבתי עד שהעוגה נאפתה  אבל זה הצליח ונתן לי להבין שאני יכולה בהחלט להשתמש בזה לאפות עוגיות וכד' וגם לחם ולחמניות.

אז איפה הקאץ?
אני שמחה לומר שאין כל כך. מבחינת הגודל הנינג'ה גריל הוא באמת מכשיר נהדר שמסוגל לעשות הרבה מאד דברים אבל אם תרצו להכין עוגיות או קרקרים למשל , אז אין שם מרחב ותצטרכו לעשות לא מעט נגלות, לגריל אין מד חום כמו לנינג'ה גריל XL שגם פותר את בעית הגודל , אבל ללא קשר אם אתם אנשי אוכל- קנו לכם מד חום לבשר כי זה הכרחי בכל בית . שני אלו מציקים מעט אבל לא מפריעים לנו.
הדבר היחיד שלא נוכל לעשות בנינג'ה זה בישול ארוך. להכניס סיר של ממולאים שיתבשל שעה או סיר של צלי לבישול של 3 שעות בחום נמוך, מרגיש לי שפחות מתאים פה וגם לוקח מלא חשמל.
חוץ מזה אני חייבת לומר שאני לבינתיים די מאוהבת, בעיקר מהיכולת לשחק ולהתנסות על כל מיני מאכלים. לדוגמא צ'יפס במיה וצ'יפס קולורבי שיצאו נהדר, גרנולה בייתית שיצאה פריכה במיוחד ושקדים קלויים שתמיד לא יצאו לי טוב בתנור. אנשים מכינים מהרגע להרגע עוגות, אוכל לילדים, שניצלים, אורז, פיתות ממולאות וכמובן ירקות ובשר בגריל.

ומי מנקה?
אז זהו, שהריבים על נקיון יחסית פחתו כי פשוט זורקים את הכל מדיח, כולל הרשת גריל העליונה. מעיפים את שאריות האוכל כמובן והיידה למדיח. בלי לפחד שיש איזה חלק שעלול לההרס . 

אז מה בתכל'ס?

שווה קניה. סליחה שכבר קפצתי לסוף. אבל בהחלט שווה קניה. זה מכשיר שהופך להיות מרכז המטבח בהרבה דברים בעיקר למי שאוהב להתנסות וממש בעיקר למשפחות שצריכות להכין אוכל ומהר. הוא נוח, לא מאיים, נגיש  וקל לשחק איתו והקבוצה הזו בפייסבוק פשוט מצילת חיים. 

נינגה גריל (צילום: יחצ)
נינגה גריל (צילום: יחצ)

כמה עולה ומה כולל:
המכשיר הרגיל עולה כ-1100 שקלים וה-XL כ-1600 שקלים. 
והוא מגיע עם:
פלטת גריל יצוקה , 25X25 ס"מ עם ידיות לשליפה נוחה, בעלת משטח ציפוי NONSTICK קרמי וללא PFOA/PTFE 
FREE SMOKE VIRTUALY – טכנולוגיה ייחודית לשליטה בעשן המשלב בקרת טמפרטורה ומגן התזה
סלסלת טיגון באוויר חם בציפוי NONSTICK קרמי וללא PFOA/PTFE בנפח של 7.3 ליטר המתאים ל-900 גרם צ'יפס ן
סיר בישול גדול עם ציפוי קרמי NONSTICK, בנפח של 7.5 ליטר המתאים לצלייה של 3.1 ק"ג
מכסה גריל עוצמתי המייצר אוויר חם בטמפרטורה של עד 265 מעלות לבישול מהיר
מגן התזה הניתן לפירוק ושטיפה במדיח כלים, המגן שומר על חלקי גוף החימום משומן וכך מצמצם משמעותית את כמות העשן
מברשת מיוחדת לניקוי יעיל של הגריל משאריות ולכלוכים
חוברת הוראות ומתכונים