על אף שהצרכים שלנו שונים, המטבח לעיתים קרובות מתפקד על תקן ליבו הפועם של הבית, וכראוי לחלל שכזה צריך לעצבו בהתאם. אם אתם מתקשים בכך, ולא מצליחים לדמיין כיצד נראה מטבח החלומות שלכם, הינה מספר עצות יעילות שיסייעו לכם לספוג השראה ולצאת לדרך:

  1. אל תחששו לשלב בין סגנונות עיצוב שונים
    לא מעט אנשים, בבואם לעצב את מטבחם החדש, מניחים כי הבחירה הנכונה ביותר היא זו שגם תכלול סגנון עיצוב אחיד. כמובן שאין בכך כול רע, אך כדי ליצור מראה מעניין במטבח אישי יותר, וכזה שבאמת משדר את הסגנון של הדרים בו, אל תחששו לשלב בין סגנונות עיצוב שונים וליצור מראה שהוא אומנם אקלקטי, אך הרמוני לחלוטין. תתפלאו לגלות עד כמה סגנון כפרי וחמים יכול להשתלב עם סגנון מודרני ונקי, וכמה יופי נוצר בחלל כשמראה נורדי פוגש עיצוב מעולמות הווינטאג'.
  2. בחרו חומרים בחוכמה
    כל אחד מאיתנו משתמש במטבח בצורה שונה, ולכן חשוב לבחור חומרים שישקפו את אורח החיים האישי שלכם. כך למשל, משפחות עם ילדים קטנים או כאלו שמשתמשים במטבח לעיתים תכופות, יעדיפו לרוב לבחור בחומרים עמידים, איכותיים וכאלו שיחזיקו מעמד לאורך זמן מבלי לדרוש תחזוקה תמידית, כמו משטחים עשויים אבן קוורץ, למשל. אל תתפתו דווקא לבחור חומרים אופנתיים או כאלו שקורצים לכם רק כי הם נראים נהדר, בחרו בחוכמה והעדיפו תמיד לאתר את החומרים שיתכתבו עם הצרכים האישיים שלכם.
  3. צרו זרימה הרמונית בין חלקי המטבח
    אחד הטיפים החשובים ביותר שנוכל לשתף אתכם בו הוא זה: הקפידו ליצור זרימה עיצובית במטבח. אתם רוצים שתהיה הרמוניה בין חלקי המטבח השונים – בין המקרר, הכיריים, הכיור או האי במטבח והדרך הנכונה לעשות זאת היא לחשוב על סדר הפעולות שלכם בפעילות השוטפת. לאחר שלקחתם זאת בחשבון, מקמו בעיני רוחכם את אביזרי המטבח השונים, קטנים כגדולים ברחבי החלל, ודמיינו את עצמכם מהלכים בו. נוח? נהדר! 
  4. שלבו מדפים פתוחים עם ארונות סגורים
    הטרנד העולה (ונראה שלגמרי כאן כדי להישאר) הוא שילוב של מדפים פתוחים בחלל המטבח לטובת יצירת אווירה פתוחה ועיצוב מאוורר יותר. הסרוויס הפרחוני שלכם שוכב בארון הסגור? הוציאו אותו לאוויר הפתוח! בקבוקי היין והג'ין שלכם מעלים אבק בארון המטבח? השוויצו בהם וסדרו אותם יפה על מדפים! סידור של מדפים פתוחים יוצר זרימה נהדרת בחלל וגם מספק הזדמנות נהדרת להוסיף אזורי עיצוב ולתת כבוד לפריטים יפים שאספנו. אך לצד שימוש במדפים פתוחים, שבצו כמה שיותר מקומות אחסון סגורים (בהתאם לצורך, כמובן) בצורת ארונות מטבח קלסיים. זוהי עדיין הדרך המנצחת לאחסן את פריטי המטבח שלנו בצורה הנכונה והמסודרת ביותר ולשמור על מראה נקי בחלל. 
  5. קבלו השראה, תמיד
    אם אתם לא בטוחים כיצד לעצב את המטבח, תמונות של מטבחים בקטלוגים מעוצבים כמעט תמיד עושים את העבודה. הם מעוררים אותנו לדמיין, הם מגרים את היכולת העיצובית שלנו (כן, כן, גם אם אתם לא מעצבי פנים רשמיים) ומסייעים לנו להבין כיצד ארבע קירות יכולים להפוך לחלל חמים, משפחתי, נעים ומעוצב. תוכלו להתבונן בעבודתם של מעצבים מפורסמים, בקטלוגים של עיצוב שונים או באנשים שאתם עוקבים אחריהם באינסטגרם. השפע הזה ללא ספק יעזור לכם להבין כיצד עתיד להיראות מטבח החלומות שלכם.