אז רגע, מה מוגדר כפרגולה?
פרגולות, אולי תופתעו לדעת, היו פופולרית מאוד בשנת 1600(!) באירופה, וחיפו על שבילים וגינות כדי לספק צל. לפי ההגדרה, פרגולה היא מבנה חיצוני לבית, שניתן להתקין בגינה, במרפסות ואפילו מעל דלת הכניסה; פרגולה מותאמת אישית אליכם, ובנויה באמצעות מסגרת חיצונית, לרוב מעץ, שמוסיפה קסם לבית. לרוב, לפרגולות יש גג קירוי המורכב מקורות עץ, וכך הן גם מספקות צל ומונעות חשיפה של שמש, מה שחשוב מאוד במדינה חמה כמו ישראל. 

סוגי עץ לפרגולה
פרגולות מעץ הן הפרגולות הפופולריות ביותר (על אף שאפשר למצוא פרגולות גם ממתכת). עץ הוא חומר גמיש וקל לעבודה, וכמובן מוסיף אווירה קסומה וטבעית לכל גינה. 

יש, כמובן, סוגים רבים של פרגולות מעץ לגינה, ועליכם לבחור את העץ המתאים ביותר לסביבת הבית שלכם, לטעמכם האישי ולתקציב שלכם. יש כמה סוגים עיקריים של פרגולות מעץ:

  • עץ שטופל בלחץ: אם אתם לחוצים על התקציב, אז עץ שטופל בלחץ (PT) הוא הבחירה הנבונה עבורכם. עץ כזה הוא קל לעבודה ומאפשר עיצוב מגוון, והוא האופציה הכי זולה. בתהליך הכימיקלי שהעץ (בדרך כלל אורן) עובר, הוא הופך עמיד יותר לרקיבון ומזיקים. החיסרון הוא בעיקר הכימיקלים שלקחו חלק בתהליך, וכן העובדה כי צריך להגן על הפרגולה מסדקים ועיוותים, ולכן היא זקוקה לתחזוקה שנתית מתמדת.
  • עץ ארז: אופציה פופולרית היא שימוש בעץ ארז לפרגולות מעץ. עץ ארז הוא עץ טבעי ומהמם ביופיו, והוא עמיד באופן טבעי מפני ריקבון וחרקים, בלי השימוש בכימיקלים מזיקים. העץ הוא חזק ואיכותי, ומספק מראה טבעי. החיסרון הוא שהוא יקר יותר מעץ שטופל בלחץ, אך לא זקוק לתחזוקה באותה תדירות.
  • עצים טרופים: מי שרוצה מראה מיוחד וכפרי מאוד, יאהב פרגולות מעץ טרופי. עצים כאלו הם אידיאליים למבנים חיצוניים כמו דקים ופרגולות, בדגש על עצים כמו טיק, מהגוני וסיסם. בנוסף לצבע העשיר שלהם, העצים האלו עמידים, קשים וצפופים, ולכן חזקים וגמישים יותר. במסגרת החסרונות, עצים טרופיים הם יקרים ולא ממש ידידותיים לסביבה - כדי לנסר את העצים האלו עושים שימוש בשיטות שאינן אחריות בדרך כלל, מה שמוביל להרס של כמה מהיערות החשובים ביותר בכדור הארץ. 
  • עץ מעובד: האופציה האחרונה היא אופציה פופולרית ונהדרת לפרגולות מעץ, שמציעה את אופי העץ האמיתי אך מבלי לפגוע בסביבה. במקרה כזה, משתמשים בעצים שגדלים במהירות ואין כל בעיה לנסר אותם, ומשפרים את מבנה תאי העץ בעזרת נוזל ביולוגי שאינו כימי. לאחר השלמת התהליך, קורות העץ עבים וחזקים כמו העצים הטרופיים, ולעץ יש גימור המדגיש את הטבעיות שלו. היתרון הגדול שהעץ הזה עמיד מאוד, אינו דורש תחזוקה מיוחדת ומתאים גם לאזורים רטובים עם לחות גבוהה. 

מוזמנים לבקר בפורטל פרגוליין – https://www.pergolas4u.co.il