שבועות הוא חג החלב. בתקופה זו ניכרת עלייה תלולה בביקוש לחלב ולמוצריו, בעיקר לקראת ארוחות החג שרובן על טהרת הסלטים, הגבינות, הקישים, הפשטידות והמאפים. למרות זאת, מעניין דווקא להפנות את המבט לכיוון האלטרנטיבי: שוק תחליפי החלב שצמח מאוד בשנה האחרונה. אפשר שזו הטבעונות המתחזקת ואפשר שהמודעות הגוברת לרגישות לחלב ולמוצריו, אך השורה התחתונה ברורה: שוק תחליפי החלב בישראל צומח בעקביות. 

תנובה, מובילת שוק מוצרי החלב בישראל, עם קרוב למחצית מסך כלל המכירות הקמעונאיות, היא השחקנית המרכזית גם בשוק תחליפי החלב, תחת המותג Alternative ועם אחיזה ב־60.4% מתוך קטגוריה זו.

כדי ללמוד עוד על הנושא, פנינו למיכל בצר, מנהלת אגף שיווק החלב בתנובה: "הביקוש הגובר לתחליפי חלב הפך לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר בשוק החלב בשנים האחרונות. לפי נתוני סטורנקסט, בשנה החולפת נרשם זינוק של 30.8% במכירות תחליפי החלב, וכיום, שוק התחליפים הוא 4.5% משוק החלב, לעומת 3.6% בשנת 2019. הקטגוריה גלגלה בשנה האחרונה 460 מיליון שקל, לעומת 351 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד", מתארת בצר. 

"תנובה מציעה מדי שנה מוצרים חדשים תחת מותג תנובה Alternative, בסגמנטים של משקאות, מעדנים ויוגורטים על בסיס צמחי כמו סויה, שיבולת שועל, שקדים וטופו. גם בחג הזה יוכלו הצרכנים להיעזר במגוון תחליפי החלב להכנת ארוחת שבועות מרשימה וטעימה לא פחות מארוחות המשלבות מוצרי חלב", מרגיעה בצר, ומוסיפה: "לשם כך משיקה תנובה לראשונה תחליף גבינה קשה ללא חלב בסגנון גאודה. הגבינה תוצע הן כפלח והן כפתיתים לבישול ולאפייה". 

נוסף לכך, לקראת שבועות, תנובה מציעה עוד מגוון רחב של תחליפי חלב שיהפכו את ארוחת החג השנה למגוונת יותר גם עבור מי שרוצה לציין את חג החלב בלי חלב:
משקה סויה מועשר - כבסיס לעוגות ולפנקייקים.
סויה במתיקות מעודנת - כבסיס לבלילת עוגה.
טופו בזיליקום.
טופו טבעי.
ממרח סויה בטעם טבעי.
ממרח סויה 9% עם שום ושמיר.