אף על פי שמאכלים מסחריים איכותיים עוברים בדיקות קפדניות על ידי מומחים וטרינרים, רבים מתלבטים כיצד לבחור את האוכל שמתאים לכלבם, ואיזה מותג מציע את המזון הכי איכותי.

צוות המומחים של זוארץ זו, חברה שמונה 25 סניפים ברחבי השרון והמרכז ומתמחה בשיווק מזון ומוצרים לחיות מחמד, מספרים על השיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירת מזון לכלבים, ואיך יודעים מה המזון הכי איכותי עבורו.

גילו של הכלב, הגזע, אופי הפעילות שלו ומצב הרבייה שלו משפיעים על המזון שעליו לצרוך
זוארץ זו מקפידים להתאים את מזון הכלב למאפיינים הפיזיים שלו, להתנהגותו ולבריאותו הכללית. צוות המומחים לתזונת חיות המחמד מציעים לספק לאימהות מניקות ולגורים מזון עשיר עם ערך קלורי גבוה. אם מדובר בכלב פעיל, כדאי לספק לו מזון עשיר באנרגיה, לעומת כלבים שבמרבית היום רובצים על הספה או על השטיח האהוב עליהם בבית. התאמת סוג המזון לאופי הפעילות של הכלב תשמור על בריאותו ותמנע השמנת יתר.
 
מזונות שמתאימים לגזעים מסוימים מתייחסים לגזעים גדולים ומכילים הבדלים קטנים בפורמולות. הבדלים נוספים באים לידי ביטוי בגודל המזון והקיבולת, וחשוב להתאים את גודל המזון לגודלו של הכלב על מנת שיאכל בבטחה ובנוחות.

אריזת המזון מכילה מילות הכוונה למתלבטים
הניסוח המדויק שעל גבי האריזה יכול ללמד אותנו המון על כמות החומרים המזינים המצויים במזון. כך לדוגמה, תיאורים פשוטים כמו "בקר לכלבים" או "מזון עוף לכלבים" מכילים במרבית המקרים כ- 95% חלבון, לא כולל תכולת מים. לעומת זאת, תיאור כמו "ארוחת ערב", "מנה ראשונה" וכדו' מצביע על כך שבמזון מצויים כ- 25% חלבון. ביטויים בנוסח "עם גבינה" או "עם סלמון" וכדו' מצביעים על כך שהמזון מכיל רק כ- 3% מסוג החלבון הספציפי.

לצורך העניין, אם על האריזה מצוין "ארוחת ערב סלמון עם גבינה", המזון מכיל 25% סלמון ו- 3% גבינה. אם נתקלתם בהגדרה "בטעם עוף" או "בטעם ברווז" וכדו, כנראה שהמזון מכיל קורט מסוג החלבון שצוין על גבי האריזה, ובמרבית המקרים זה מכיל ירקות עם קורט עוף או ברווז בשביל הטעם. מזונות מסוג זה בדרך כלל משמשים כחטיפי מזון.

זוארץ זו (צילום: יחצ)
זוארץ זו (צילום: יחצ)

גם כלבים עלולים לסבול מאלרגיות
ברכישת מזון לכלב חשוב לבחון את מרכיבי המזון, במיוחד אם לכלב יש אלרגיה כלשהי לאחד מהם. כלבים עלולים לפתח אלרגיה למרכיבי בשר שונים, לדגנים מסוימים כמו תירס או גלוטן וכדו'.

אם לא קיימת התווית נגד שאתם מודעים לה, ואתם נותנים לכלב מזון חדש, שימו לב להתנהגות שלו, לאופן שבו מגיבה למזון מערכת העיכול שלו וכדו'. אלרגיה בקרב כלבים עלולה להיות בדרגות חומרה שונות, וחשוב תמיד לשים לב לכל התנהגות חשודה.

מזונות לכלבים מגיעים עם הצהרת תזונה של היצרן
פרט למידע התזונתי שמופיע על גבי האריזה, מצוינות הצהרות תזונה שונות, כמו "מתאים לכל שלבי החיים", "לכלבים שמשקלם עד 5 ק"ג", "לכלבים מגיל 2 עד 18" וכן הלאה. הצהרות מסוג זה מעידות על נוכחות המרכיבים החיוניים לכלב על פי ההגדרות שהן מכילות.

מותגים מובילים ואמינים קונים רק אצל משווקים מורשים ומנוסים
צוות מומחי התזונה של זוארץ זו מבהיר, שבדומה לתזונת תינוקות, גם תזונת כלבים חייבת לעבור אחסון ושינוע נאותים. על מנת להבטיח שהמזון שאתם רוכשים איכותי וטרי כדאי לרכוש רק אצל משווקים מוכרים ומנוסים, שמחדשים את מלאי המזון בחנות באופן תדיר.

למזלכם, זוארץ זו היא רשת שמתפרסת על פני שטח נרחב בכל אזור השרון והמרכז. היא מעמידה לרשות קהל הלקוחות שלה 25 סניפים עם שירות אישי במקום, בטלפון, בוואטסאפ ובמייל. למי שזקוק למשלוחים, החברה מספקת משלוחים עד הבית ולכל שאלה או התלבטות, צוות עובדי הרשת מוכן לתת מענה וייעוץ.

זוארץ זו מספקת מגוון מזונות לכלבים, לחתולים ולחיות מחמד נוספות של המותגים המובילים לצד ציוד משלים, שמאפשר לחובבי בעלי החיים לקבל מענה מושלם לכל צורך או דרישה.