זמן פנוי הוא משאב חיוני אבל נדיר. מצד אחד, שעות הפנאי שלנו הולכות וגדלות כי שעות העבודה מתקצרות והמכשירים הטכנולוגיים מחליפים הרבה פעולות שהיינו בעבר עושים לבד. כך למשל מחקר שפורסם ב-2006 בארצות הברית גילה שב-40 השנים האחרונות, הזמן שהאמריקאים מקדישים לפעילויות פנאי עלה ב-4-8 שעות לשבוע. בפועל, זה אומר שאדם שעובד כ-40 שעות בשבוע מגיע לזמן פנוי ששווה ערך ל-5-10 שבועות פגרה בשנה. 

מצד שני, הפנאי לא תמיד מנוצל נכון ורובנו מרגישים חוסר הספק. זה קורה גם אצל אנשים צעירים שצריכים לשלב בין לימודים ועבודה, מתייחס להורים לילדים וכולל גם מבוגרים. אז מה עושים? נוקטים פעולה אקטיבית ומבצעים לפחות אחת מ-3 הפעולות היומיומיות הבאות:

  1. משתמשים ברשימת קניות קבועה
    שכלולים והמצאות שונות יכולים לחסוך לנו זמן תוך כדי שיפור באיכות החיים. הדוגמא הכי טובה לזה היא האינטרנט, שבו ניתן בלחיצת כפתור להזמין פחות או יותר את כל סוגי השירותים והמוצרים ממש עד פתח הבית. אם ניקח את זה צעד אחד קדימה, נראה שכל שנותר הוא פשוט להגדיר רשימת קניות קבועה.
     
    רשימה קבועה מרשת החנויות המועדפת עלינו תחסוך לנו אפילו את הכמה דקות האלה שמוקדשות בדרך כלל לגלישה, בחירה וליקוט של המוצרים. כיום רוב הרשתות כבר מאפשרות את זה בלי שום בעיה וכמובן גם בלי תוספת תשלום, מתוך רצון שנהפוך להיות לקוחות שלהן. לכן, עלינו רק להשקיע באופן חד פעמי בניסוח של רשימת קניות קבועה ולשלוח אותה ביום ובשעה הנבחרים.
     
  2. מזמינים בעלי מקצוע
    עוד פעולה יום יומית שאפשר לעשות כדי לחסוך זמן היא להעביר את מטלות הבית לידיים של בעלי מקצוע. ברור שזה עולה כסף וצריך לשלם על הזמנת אינסטלטור לפתיחת סתימה במקום לעשות את זה לבד, אבל בזמן הזה אפשר לבצע פעילויות פנאי או פשוט להמשיך לעבוד.
     
    במילים אחרות, צריך לצאת מתוך נקודת הנחה שזמן שווה כסף. כל עוד העלות של הזמנת בעלי המקצוע לא עולה על התגמול שלנו מעבודה מהבית, אין בכלל מקום להתלבטות. במקרים מסוימים, אפשר גם לשקלל את העלות הכספית לעומת התמורה המנטאלית: כמה תשלמו למשל על עוד שעה עם הילדים, או כמה תהיו מוכנים לשלם בשביל ארוחת ערב עם בן או בת הזוג?
     
    אם תענו בכנות על השאלות הללו, תוכלו גם למצוא אפליקציות שיעזרו לכם להשוות מחירים של נותני שירותים ולחסוך זמן בלי לחרוג מהתקציב.
     
  3. מחליפים את המכונית
    החידוש הטכנולוגי הכי מרשים של השנים האחרונות גם חוסך לנו זמן וגם חוסך לנו כסף. מדובר כמובן על רכב SUV היברידי נטען, שמסוגל לגמוע מאות קילומטרים בין טעינה לטעינה ולשפר עבורנו את חווית הנהיגה באופן מיידי. במקביל, הוא נטען בעצמו בחניה של הבית ולא דורש מאיתנו לנסוע רחוק, לעמוד בפקקים ולחכות בתור לתחנת דלק.
     
    את הרכב ההיברידי הנטען כדאי לבחור על פי אופי השימוש וצרכי המשפחה. בנוסף, רצוי להשוות בין הדגמים כדי לוודא ביצועים ברמה גבוהה ומפרט כמה שיותר מפנק.
     
    החלפה של המכונית כרוכה גם היא בהוצאה כספית, אבל מדובר על השקעה משתלמת לטווח הארוך. העולם ממילא עובר למכוניות היברידיות וחשמליות, אז חבל להישאר מאחור. כמו כן, המדינה מעודדת מעבר לרכבים ירוקים שחוסכים באנרגיה וזה הזמן שלנו לנצל זאת– תרתי משמע.