JanSport 

מותג תיקי הגב האמריקאי הוותיק השיק השנה קולקציית תיקים צבעונית במיוחד. הקולקציה, שהשנה זכתה להגדרה ידידותית לסביבה, כוללת גם לא מעט שדרוגים (תאי צדי, כיס למחשב נייד), פיצ'רים חדשים ושלל הדפסים. במהלך ייצור הקולקציה מוחזרו 13 מיליון בקבוקי פלסטיק, אשר שולבו בבדי התיקים. בנוסף למחזור הבקבוקים, מציג את ה-RECYCLED SUPERBREAK - דגם המורכב ממאה אחוז חומרים ממוחזרים. הדגם החדש כולל תווית ייחודית, ואופציה לקיפולו עד לידי נרתיק נשיאה קטן.

רוני, בת 17: "לאחים הגדולים שלי היה תמיד תיק של ג'אנספורט, בגלל זה שמחתי שיש לי אותו לשנת הלימודים הקרובה. בחרתי תיק בצבע צבאי, כי הוא יתאים לי גם להמשך הדרך. התיק מאוד נוח, הוא מרווח וכמעט לא שוקל. אהבתי מאוד שאפשר לקפל אותו, כך שהוא יכול להיות אחלה לטיולים".

מחירים: 169.90-499.90 שקל.

להשיג באתר:  www.JanSport.co.il

JanSport צילום יחצ (צילום: יח''צ)
JanSport צילום יחצ (צילום: יח''צ)

מודן 

יצרנית מודן אהובה בקרב העולים לכיתות א’־ד’. מלבד המראה, שמושך את תשומת לב הקטנטנים, התיקים אורתופדיים ושומרים על הגב. השנה המותג שדרג את המערכת האורתופדית Air Flex Bag עם תוספת כריות לשכמות ולגב התחתון. גב התיק כולל דפנות כפולות, על מנת לאפשר שילוב של עגלת הטרולי והפיכת התיק ל־Smart Trolley. תיק Smart Trolley  מגיע עם ידית נשיאה מאלומיניום, ובסיס רחב ויציב. התיק קל, ומשקלו (ללא הטרולי) הוא 940 גרם. התיקים מגיעים עם הדפסים של בוב ספוג, ספיידרמן, בוב הבנאי, צבי הנינג’ה, הדרדסים, פאוור ריינג’רס, הדפסי כדורסל וכדורגל, חד־קרן, פרוזן, הלו קיטי, נסיכות דיסני ועוד.

יהלי, בן 7, מספר על Smart Trolley עם הדפס של ברצלונה: "אני אוהב את התיק כי אני אוהב כדורגל. התאים נוחים: יש שלושה, זה לא הרבה, אבל הם גדולים אז יש הרבה מקום, גם לספרים ולמחברות, וגם יש תא מיוחד לקופסת אוכל. הכנסתי אליו את כל הדברים שאצטרך לבית הספר, והוא לא היה כבד".

מחיר: תיק גב: 199 שקלים; Smart Trolley: 962 שקלים; Trolley 2 ב־1: 299 שקלים

ילקוט מודן (צילום: יח''צ)
ילקוט מודן (צילום: יח''צ)

העולם של דיסני

השנה דיסני חברו למותג התיקים קל גב, כך שדמויות הסרטים האהובות, כמו מיני מאוס וכוכבות פרוזן - אנה ואלזה - מעטרות את התיקים. את הדמויות ניתן למצוא בדגמים המתאימים לילדים בכיתות הנמוכות, כמו X-BAG TROLLEY- תיק טרולי שמהווה פטנט עולמי, עם מערכת גב קלה במבנה ייחודי בולם זעזועים ומאוורר, ותא תרמי מבודד למזון. כמו כן, יש אפשרות לבחור אם ללכת עם התיק על הגב או להתגלגל עמו לבית הספר.

נועה, בת 6: “השנה אני עולה לכיתה א’ ואני מאוד מתרגשת. בחרתי ילקוט של אלזה, שהיא האהובה עליי. עברתי עם אמא על התיק וגילינו שיש לו שלושה תאים, שניים גדולים למחברות ולספרים, ועוד תא קדמי לקופסת אוכל שעוד לא קנינו. בתוך התא יש בטנה מיוחדת לשמור על האוכל. מחוץ לתיק יש תאים לבקבוק, ואפילו יש בד שמגן מפני הגשם. התיק מחובר לעגלה עם נצנצים, ויש לה מוט כדי שאסחוב אותו”.

מחיר: 339 שקלים

תיק אלזה (צילום: יח''צ)
תיק אלזה (צילום: יח''צ)

נקסט

אתר האופנה Next.co.il מציע לחוזרים לבית הספר קולקציית תיקים בטקסטורות מנצנצות, בהדפסי טאי דאי וחד־קרן ובגרפיקות של פירות צבעוניים, ממתקים ודינוזאורים. לצד כל אלו, תמצאו הדפסים של סדרות הסרטים “צעצוע של סיפור”, מארוול, מלחמת הכוכבים ועוד.

אריאל, בן 10: “אהבתי מאוד את התיק, כי הוא בצבע שחור, אבל עדיין מגניב. הוא לא כבד בכלל, ויש לו תא אחד גדול, שבתוכו יש תאים לאחסון דברים קטנים כמו כלי כתיבה, מחברות, טלפון. מחוץ לתיק יש תא קטן עם רוכסן שיכול להתאים לאוכל או לסתם שטויות שאני לוקח איתי לבית ספר. התיק נוח לסחיבה, אך אני לא בטוח אם יהיה לי נוח בימים שהוא יהיה עמוס. רצועות הגב שלו עבות ונוחות לכתפיים. באסה שאין לו תא צדדי לבקבוק”.

מחיר: 40־103 שקלים

ילקוט מארוול (צילום: יח''צ)
ילקוט מארוול (צילום: יח''צ)

למטייל

תיקי Wild Cat, שנמכרים ברשת למטייל, פונים לתלמידים המבוגרים יותר. התיקים בנפח 28 ליטר, כך שיוכלו להכיל את כל מה שצריך ליום ארוך. יש לתיק מערכת גב הבנויה מספוג Air Mash, שמעניק אוורור ומנדף זיעה, ומשקלו נמוך. תיקי גב חשופים לעתים למים ולשחיקה, ולכן התיק עשוי בד מצופה PU, המגן עליו מפני לחות. יש לו חלוקת תאים נוחה ומגוונת, ומקום גם למחשב נייד.

אסף, בן 16.5: “לא חיפשתי תיקים עם הדפסים, ולכן בחרתי בתיק חלק שישמש אותי גם מחוץ ללימודים. התיק קל מאוד ועשוי מבדים איכותיים, וגם הרוכסנים איכותיים ביותר. יש לו הרבה תאים שימושיים וריפוד פנימי מבדים איכותיים, כך שאני יכול לצאת איתו גם לטיולים, ואולי גם בקרוב לצבא. התיק מאוד נוח כאשר שמים אותו על הגב. יש גם רצועות לצמצום נפח התיק, ואפשר לחבר שקית מים ולשתות מתוך צינורית שמחוברת לתיק – מושלם לים”.

מחיר: 265 שקלים

ילקוט WILDCAT (צילום: יח''צ)
ילקוט WILDCAT (צילום: יח''צ)

קרביץ

ברשת קרביץ יש השנה מגוון רחב של מותגים ודגמים בלעדיים, בהם תיקי המותג BAGPACK - תיקי גב רב־תכליתיים הכוללים תיק ייעודי לסוללת אופניים חשמליים; תיקי המותג PARKLAND מבית המותג הרשל הוותיק, שהבד שלהם עשוי מ־100% בקבוקי פלסטיק ממוחזרים; ותיקי STREETART – תיקים עם גב אורתופדי בעיצובים צעירים, אופנתיים ופונקציונליים, עם עשרה תאים, תא נגד גניבות ומחזירי אור.

עמית, בן 9.5, על דגם STREETART: “זה ממש ‘תיק טכנולוגי’ – יש לו חיבורי usb לסמארטפון ולאוזניות. כבר בא לי לחבר את הנייד לתיק. התיק יציב מאוד, יש בו מלא תאים קטנים וגדולים לחלוקה ולשמירה על הסדר. היציבות של התיק תעזור בשליפה זריזה של הספרים. הגב חזק ונראה שיחזיק יפה את כל הספרים והקלסרים”.

מחיר: 99־269 שקלים

ילקוט STREET ART קרביץ (צילום: יח''צ)
ילקוט STREET ART קרביץ (צילום: יח''צ)

YOLO

המותג הפופולרי YOLO הוציא קולקציה מיוחדת לשנת הלימודים, כשהדגש הוא על עולם החלומות עם אלמנטים של ספרינקלס, קשת בענן, חד־קרן מעופף, חלליות, פיות ועטלפים. התיקים של המותג מתהדרים בעיצוב העליז והבלעדי של YOLO ובטכנולוגיות העיצוב האורתופדי של קל גב. ביניהם: תיק גב 2 ב־1 - תיק לבני נוער שניתק לשני תיקים נפרדים. התיק מבד עמיד למים, בעל מערכת גב מרופדת ומאווררת אשר מנדפת זיעה, תא לבקבוק שתייה בצד ותא מרופד ונפרד למחשב; ילקוט XBAG - תיק אורתופדי עם עגלה ניתקת לעולים לכיתות הנמוכות.

ליאורי, בת 9: “איזה תיק מגניב. הוא בצבע ורוד מהמם, ויש לו ספרינקלס בכל מיני צבעים שזזים עם התיק. אני אוהבת אותו גם כי הוא מחולק נוח. יש לו תא חיצוני גדול יחסית. התיק גם נוח על הכתפיים ולא כבד בכלל”.

מחירים: 149־259 שקלים

ילקוט YOLO (צילום: יח''צ)
ילקוט YOLO (צילום: יח''צ)

KANKEN 

התיקים של המותג KANKEN, שמעוצבים בצורה מינימליסטית, זכו השנה לשדרוג עם כמה דגמים חדשים ששומרים על הצבעוניות האהובה של המותג, ביניהם: תיקים המשלבים עור, תיקי לפטופ, תיקי Kånken Totepack - גרסה שמאפשרת המרה של הדגם הקלאסי בתיק צד על ידי הרחבת הרצועות; ו־Re־Kånken – תיק שעשוי כולו מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. התיק נצבע בטכנולוגיית SpinDye המצמצמת שימוש באנרגיה ובמים.

ספיר, בת 16: “כבר שנתיים אני הולכת עם המותג קנקן, ואני ממש אוהבת את הפשטות שלו. השנה, בגלל שלא בטוח איך יתנהלו הלימודים – ויש מצב שיהיה לנו הרבה זמן פנוי – החלטתי ללכת על דגם Totepack, שמצד אחד שומר על המראה שאני אוהבת, ומצד שני הרבה יותר פרקטי עבורי לשעות מחוץ לבית הספר. הוא סופר־נוח. יש בו בעיניי יותר מקום והוא נפתח מלמעלה, כך שנוח לדחוף לתוכו הכל”.

מחיר: 337־729 שקלים, כעת ב־25% הנחה

להשיג ב: AKA־ONLINE.CO.IL ובחנות הפופ־אפ בשינקין 30 תל אביב

ילקוט KANKEN (צילום: יח''צ)
ילקוט KANKEN (צילום: יח''צ)

FILA

המותג FILA, שכבש בשנה האחרונה את בני הנוער, יצא בקולקציית תיקים לבית הספר. מרבית התיקים הם יוניסקס ומשלבים פאוצ’ים ולוגו מודגש. לכולם יש תא מרכזי גדול ורחב, תא חיצוני ושני תאים בצדדים המתאימים לבקבוק.

ליאן, בת 13: “בחרתי בתיק בצבע כחול מגניב של פילה כי הוא לא רק של בנות. יש לו גם מחזיק מפתחות שנשלף. זאת תהיה שנה מאוד עמוסה, והתיק הזה מכיל הרבה. יש לו תא גדול ועוד תא בחוץ וכיסים בצדדים”.

מחיר: 230 שקלים באתר FILA ובאתר פקטורי 54

ילקוט FILA (צילום: יח''צ)
ילקוט FILA (צילום: יח''צ)

H&O

ברשת H&O מציעים קולקציית תיקי בית ספר וגן בכמה סגנונות: תיקים עם הדפסים ססגוניים, חלקים, מטאליים, תיק מתרחב (בנפח של עוד 25%) ותיק מתפרק - תיק גב בעל ארבעה תאים שניתן לפרק באמצעות רוכסן פנימי לשני תיקי גב בעלי שני תאים כל אחד, תיק של המותג JUST ועוד.

עדן, בת 8, על התיק המתפרק: “לי יש תיק סופר־קול, שמתפרק לשני תיקים. מקדימה מצויר עליו חד־קרן מהמם עם קשת. אבל הכי מגניב זה שאני יכולה לחלק את התיק לשניים ולקחת רק חלק ממנו לחוגים, ולא להיסחב עם תיק גדול. כשהתיק לא מתפרק, יש לו ארבעה תאים. שלושה עם רוכסנים, ומקדימה תא עם סקוטץ’. יש גם כיס עליון עם רוכסן למפתחות או לטלפון. הכתפיות של התיק נוחות מאוד ולא כואבות, ואני אוהבת שבצדדים יש תאים עם רשת לבקבוקים”.

מחירים: 99.90־189.90 שקלים

ילקוט מתפרק H&O (צילום: יח''צ)
ילקוט מתפרק H&O (צילום: יח''צ)

VANS

למותג VANS יש תיקים מ־100% פוליאסטר, שכוללים תא ראשי גדול עם שרוול למחשב נייד, כיס רוכסן קדמי עם מארגן לגישה מהירה, ורצועות כתפיים מרופדות בגזרה ישרה.

הילה, בת 14: “אני אוהבת את המותג VANS, ולכן בחרתי את התיק הזה. הוא לא מפונפן מדי, ויש לו במרכז את הלוגו בגדול, וזה מה שאני הכי אוהבת בו. חוץ מזה, התיק נוח לי. אני לא מחפשת תיק כמו של תלמידים ביסודי, עם מלא תאים. התיק שבחרתי הוא גמיש, יש לו תא אחד גדול, שאם אצליח – אשמור מסודר. בתא הגדול יש כיס ללפטופ, אבל אני לא בטוחה שאשתמש בו”.

מחיר: 169 שקלים

ילקוט VANS (צילום: יח''צ)
ילקוט VANS (צילום: יח''צ)

EASTPAK 

למותג התיקים EASTPACK יש מבחר תיקי גב המתאימים לבני נוער ולסטודנטים. הבולט בהם הוא דגם OUT OF OFFICE שמגיע בשלל הדפסים. זהו תיק גב בנפח 27 ליטר עם תא פנימי מרופד ללפטופ, תא ראשי עם רוכסן שנפתח עד למטה לגישה נוחה ותא קדמי קטן.

גיא, בן 15: “אני אוהב תיקים בסגנון סטריט, ולכן אהבתי את הגרפיקה של התיק. התיק נוח, הוא לא מורכב ממיליון תאים, ומספיק לי שהתא המרכזי מרווח ומתאים לי גם לטאבלט ולמחשב נייד. בתא הקדמי יש מקום גם לאוכל וגם לפלאפון. אחלה תיק”.

מחיר: 219.90 שקלים

ילקוט EASTPACK (צילום: יח''צ)
ילקוט EASTPACK (צילום: יח''צ)

הרשל ב–TERMINAL X

אתר האופנה TERMINAL X מוכר מגוון מותגי תיקים, בהם EASTPAK, ריבוק, HERSCHEL DC ועוד.

רועי, בת 17: “אני בחרתי השנה תיק של המותג הרשל, כי זה מותג שלא הרבה מכירים. זהו תיק גב ארוך יחסית לתיקים אחרים, יש לו רצועות מגניבות עם אבזמים, שזה ממש וינטג’. לתיק שני תאים ומקום למחשב, הכתפיות שלו עבות ונוחות. זה התיק הכי מושקע שראיתי. הבטנה שלו מעוצבת עם פסים”.

מחיר: 449.90 שקלים

ילקוט טרמינל איקס (צילום: באדיבות אלכס בלוז)
ילקוט טרמינל איקס (צילום: באדיבות אלכס בלוז)

ג’מבו סטוק

רשת ג’מבו סטוק מציעה קולקציית חזרה לבית הספר ולגן, בשילוב דמויות מעולמות התוכן של הילדים. בין היתר, היא מציעה תיקים וילקוטים, קלמרים, מחברות ויומנים, קלסרים, מכשירי כתיבה ועוד. לילדי הגן הם מציעים תיקים עם שני תאי אחסון גדולים ושני כיסים צדדיים לבקבוקים.

גיל, בת 5: “אמא ואני בחרנו לי תיק שיתאים לי לגן החדש. התיק עם ציור גדול ומלא אהבה”.

מחיר: 35.90־49.90 שקלים

ילקוט ג'מבו סטוק (צילום: יח''צ)
ילקוט ג'מבו סטוק (צילום: יח''צ)