שואבי האבק נהנים בשנים האחרונות מעלייה במכירות ולקראת ניקיונות פסח הביקושים ערים במיוחד. הלהיט השנה: שואב-שוטף שמקל על עבודות הבית. מה הדגמים הבולטים וכמה נשלם על הנוחות?

לקראת פסח: אלו המוצרים שכדאי שתמהרו לרכוש
המוצרים החדשים על המדף שיסדרו אתכם לפסח

"שוק שואבי האבק בישראל התפתח מאוד בשנים האחרונות בכלל, ובשנה האחרונה בפרט. הענף לא מפסיק להתחדש ולייצר לצרכן הישראלי מקסימום ניקיון במינימום תחזוקה, דבר שמאפשר לו לשנות הרגלים בצורה דרמטית ואפילו לשנות אורח חיים. הצרכן היום לא רוכש שואב אבק, אלא חוויית ניקיון מושלמת שמביאה איתה הרבה יתרונות נוספים כמו חיסכון בכסף, איכות, נוחות וחיבור לעולם החדש". כך אומר רונן סלם, מנכ"ל Dreame ישראל.

לפי נתוני מחסני חשמל, יש גידול משמעותי בקטגוריית שואבי האבק, עם עלייה של 200% במכירות של שואבים־שוטפים, 45% במכירות של שואבים רובוטיים ו־30% במכירות של שואבים אלחוטיים. לפי הרשת, מספר שואבי האבק שנמכרו במרץ השנה היה גבוה ב־90% בהשוואה למרץ אשתקד. ברשת ציינו כי אם בעבר בבית ממוצע היה שואב אבק אחד, היום יש בין 2 ל־3 מוצרים מהקטגוריה: שואב אלחוטי, שואב רובוט ושואב שוטף כשהצרכנים מוכנים לשלם על נוחות וקיצורי דרך בעבודות הבית.

הצרכנים הישראלים נוטים השנה לרכוש בעיקר דגמי פרימיום יקרים ואיכותיים. בפסח הזה מככב שואב־שוטף שמאפשר לוותר על פעולת שטיפת הבית או לצמצם אותה באופן משמעותי באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. ומה לגבי המחירים? לא מצאנו שינוי מהותי במחיר הממוצע של שואבים אלחוטיים. בתת־הקטגוריה שואבים־שוטפים רואים עלייה של כ־25% במחיר הממוצע. גם השואבים הרובוטיים התייקרו השנה בממוצע בכ־15%.

קפיצה בביקושים

"ענף שואבי האבק שנהנה מצמיחה בשנים האחרונות נשלט על ידי מותגים מוכרים, והמותגים הנמכרים ביותר הם לאו דווקא הזולים ביותר. יחסית זה שוק שיותר מוטה איכות מאשר מחיר", אומרת אושרת כהן, סמנכ"לית השיווק של קבוצת זאפ. לדבריה, "באוקטובר האחרון, עם פרוץ המלחמה, נצפתה ירידה דרסטית בביקושים לשואבים, בדומה לכל ענפי הריטייל, עם צניחה של 27% ביחס לספטמבר 2023. מנובמבר חלה התאוששות מתונה ובדצמבר 2023 נרשמה כבר עלייה של 53% במכירות בהשוואה לאוקטובר. ההתאוששות נמשכה בינואר כשבפברואר ומרץ כבר יש קפיצה משמעותית נוספת של כ־30% בביקושים". שלושת השואבים הפופולריים בזאפ כעת הם: דייסון V15 Detect Absolute ואחריו שארק IZ423 Zero-M Stratos ושיאומי Mi Robot Vacuum X10. המחיר הממוצע לשואב: 2,066 שקל.

אריק כהן, מנכ"ל ב.נ.ז.כ סחר, היבואנית הרשמית של דייסון לישראל, אומר כי לקראת פסח מכירות שואבי האבק בישראל בשיאן. לדבריו, בישראל נמכרים מדי שנה כ־300 אלף שואבים, כששואבי האבק האלחוטיים מהווים את עיקר השוק.

אבי קורנפלד, מנכ"ל שיאומי, מקבוצת המילטון: "תקופת חג הפסח נחשבת לנקודת שיא בשוק, ובה רבים מהצרכנים ינצלו את מבצעי החג. המוצרים המבוקשים לעת הזו הם שואבי האבק - רובוטיים וידניים כאחד".

בדקנו ארבעה שואבים פופולריים לפסח:

כריש ידידותי: שואב אבק אלחוטי שארק DETECT PRO עם מערכת ריקון וטעינה אוטומטית וארבע טכנולוגיות זיהוי לניקיון יסודי באמצעות חיישנים שסורקים את הלכלוך ב־360 מעלות. השואב קל משקל (2.2 ק"ג) ומציע פטנט בלעדי לאיסוף של יותר שיער, לכלוך ואבק ומניעת הסתבכותם על המברשת. כולל מחסנית ריח למניעת ריחות רעים, מוט גמיש, כך שלא תצטרכו להתכופף וסוללה לשאיבה רציפה עד 60 דקות. יש לו יכולת לזהות את סוג המשטח ולהתאים את מהירות המברשת. המכשיר יודע לזהות אזורים חשוכים ולהגביר את התאורה. עמדת הטעינה נוחה ומעוצבת לריקון אוטומטי של הפסולת בסיום כל פעולה ללא מגע יד, עם קיבולת של עד 30 ימי שימוש. 2,890 שקל.

דיטקט פרו של שארק (צילום: יח''צ)
דיטקט פרו של שארק (צילום: יח''צ)


הדור החדש של דייסון: שואב האבק האלחוטי absolute Dyson Gen5 detect נחשב חזק במיוחד עם מנוע Hyperdymium לשאיבה עוצמתית של עד 70 דקות עבודה רצופה וממשק שמראה בזמן אמת מתי המשטח נקי. לשואב מסנן HEPA אטום לחלוטין, עם חמש שכבות של מסננים הלוכדים ביעילות 99.99% מהחלקיקים והאלרגנים ומברשת מאירה בעלת רולר רך לגילוי חלקיקי אבק בלתי נראים. למברשת טכנולוגיה למניעת הסתבכות שיער עם 56 שיניים, שמתאימה עצמה אוטומטית למשטחים השונים, מברשת חובטת למזרנים ולספות, אביזר מפרקי לכיפוף המוט בזמן העבודה ועוד. 4,599 שקל. נמכר כעת ב־3,999 שקל עד 30.4 או גמר המלאי.

דייסון GEN5 החדש (צילום: יח''צ)
דייסון GEN5 החדש (צילום: יח''צ)


בלי מכשולים: שואב האבק הרובוטי Xiaomi Robot Vacuum S10 PLUS הוא שואב־שוטף עם אפשרות להפעלה בארבעה מצבי עוצמת שאיבה ושטיפה וטכנולוגיה להימנעות תלת־ממדית ממכשולים. זאת באמצעות חיישן צילום RGB שמשמש לזיהוי אובייקטים במרחב להפחתת הסיכון של תקיעת חפצים והפסקת פעולה. הסוללה מספיקה לשימוש של עד שעתיים רצוף. ניתן לתפעול מלא מרחוק, החל מזיהוי ובחירת החדרים הרצויים לניקוי ועד לבחירת תוכנית עבודה נדרשת לכל חדר. ניתן לצפות במפת הניקיון בזמן אמת דרך יישומון Mi Home. מחירו 1,799 שקל.

שואב אבק רובוטי 10s פלוס (צילום: יח''צ שיאומי)
שואב אבק רובוטי 10s פלוס (צילום: יח''צ שיאומי)


שניים באחד: Dreame h12 dual האלחוטי כולל שני מצבי עבודה לפעילות של שני מכשירים במכשיר אחד - שואב אבק ושוטף רצפות. המצב הראשון (שואב־שוטף) מנקה את כלל סוגי המשטחים, כולל פרקטים, שואב ומקרצף בו־זמנית בעוצמה גבוהה. מאפשר זווית "0" לניקוי יסודי בצמוד לפאנלים משני צדי המברשת. החיישן האוטומטי מתאים את עוצמת השאיבה וכמות המים לסוג הלכלוך ומשתמש במכל מים גדול עם נפח של 920 מ"ל. המצב השני (שואב אבק) כולל מוט ומברשת ראשית המתחברים למנוע של השואב, לשאיבה ללא שטיפה של כל סוגי המשטחים, כולל פרקטים ושטיחים. מגיע עם מברשת חובטת קטנה לניקוי ספות ומזרנים. 2,690 שקל.