מהי כלבנות טיפולית?
כלבנות טיפולית היא תחום של טיפול רגשי באמצעות כלבים. בתחום טיפולי זה נעזרים בכלבים שעברו הכשרה מיוחדת כדי לסייע בשיפור הבריאות הנפשית והפיזית של מטופלים על ידי מתן תמיכה רגשית באופן עקבי ומתמשך. 

איך כלבי טיפול יכולים לשפר את הבריאות שלנו?
כיום יודעים ומבינים שאנשים שמתמודדים עם אתגרים של בריאות הנפש או בעלי הפרעות פסיכיאטריות מגיבים טוב לתמיכה שמציעים כלבי הטיפול שהם עובדים איתם. מטופלים שאובחנו עם מגוון בעיות, כמו דיכאון, הפרעה דו קוטבית, אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) ומחלת אלצהיימר, נהנים מהאינטראקציה שלהם עם הכלבים.

יש פעמים שהאתגרים הרגשיים הם תוצאה של בעיות בריאות פיזיות, וכלבי טיפול יכולים לעזור להתמודד גם עם אלה. מחקרים אף הראו כי מטופלים שהתאוששו מניתוח מורכב או תאונה קשה והשתתפו בתוכניות טיפול בעזרת כלבים הרגישו פחות כאב. מחקרים אחרים הראו שאינטראקציות כאלה יכולות להגביר את ייצור ההורמון אוקסיטוצין, שמשפר את מצב הרוח ומצמצם את פעילות הורמון הסטרס, קורטיזול.

איזה סוג של כלבים יכולים להיות כלבי טיפול?
כל כלב ידידותי יכול להיות כלב טיפול עם ההכשרה הנכונה. גזעים גדולים יותר, כמו גולדן רטריבר ולברדור, הם כלבי טיפול קלאסיים, אבל גם גזעים קטנים יותר, כמו פודל וקבלייר, הם בחירה טובה כשהכלב יושב על ברכיי מטופל שאינו יכול לקום, למשל. כמו כן, גם כלבים מעורבים שעברו תהליך חשיפה והכשרה נכון והם בעלי מזג מתאים ונוח לעבודה עם אנשים זרים, יכולים להיות כלבי טיפול נהדרים.

התנהגות טובה אצל כלבים יכולה במידה מסוימת להיות פונקציה של הגזע אליו הם שייכים, אבל היא תלויה בעיקר באופן שבו הם גדלו ובהתפתחות האופי שלהם. לפני שכלבים מתקבלים לתוכניות טיפול, הם נבדקים על ידי אנשים המוסמכים לכך שצופים בתגובות שלהם לגירויים כמו רעשים חזקים או מבלבלים, אחיזה פתאומית, או שימוש בציוד (מקל הליכה, כסא גלגלים).

האם לימודי כלבנות טיפולית יכולים להתאים לכם?
במידה ואתם אוהבים אנשים וכלבים, ובמידה ואתם מעוניינים לרכוש מקצוע טיפולי/חינוכי ואתם מאמינים ביכולת של כלבים כבעלי חיים נפלאים להשפיע לטובה על אנשים שבאים איתם במגע - לימודי כלבנות טיפולית מיועדים בדיוק לכם!

כדי לעסוק בתחום תצטרכו לעבור קורס שמכשיר אתכם לכך בצורה המקצועית והטובה ביותר.

בית הספר להכשרות
בית הספר להכשרות של מדברים עם כלבים הוא ממרכזי הידע המובילים בישראל בתחום החינוך, הסיוע והשיקום בעזרת כלבים, כלבנות טיפולית ותרפיה בעזרת כלבים.

עד כה הוכשרו במסגרת המקצועית של בית הספר מטפלים ומדריכים רבים שהשתלבו בהצלחה רבה במסגרות חינוכיות וטיפוליות שונות.

סגל המדריכים
סגל המרצים בבית הספר להכשרות של 'מדברים עם כלבים' מורכב מאנשי חינוך, אוהבי אדם ואוהבי כלבים, השוקדים על פיתוח וטיפוח מערכת יחסים מיוחדת בין האדם לכלב. לכל המרצים תעודות הכשרה בסיוע, שיקום וחינוך בעזרת כלבים. 

סגל הכלבים
מגוון הכלבים בבית הספר להכשרות של מדברים עם כלבים הוא הגדול והמיוחד בישראל. ברשותנו יותר מארבעים כלבים, כאשר לכל אחד מהם אופי ומאפיינים ייחודיים משלו. כל כלב, עם אופיו המיוחד, מלמד אותנו היבטים שונים איתם אנו מתמודדים בכלבנות יצירתית. במסגרת תכנית הלימודים, כל סטודנט מכשיר כלב אישי, לעבודת הסיוע, השיקום והחינוך בעזרת כלבים. אנו מאמינים שכל כלב זקוק למשפחה ולכן כל הכלבים שלנו חיים בקהילה ולא בכלבייה. הכלבים שותפים לעשייה שלנו במשך היום ובסיום יום העבודה, כל כלב שב לחיק להקתו.

הגישה הפדגוגית
בבית הספר להכשרות של מדברים עם כלבים מקפידים על שמירת המחויבות ההדדית בין האדם לכלב ונעזרים בכלב כשותף חינוכי וטיפולי, אשר בעזרתו ניתן להגיע לשיפור ברבדים שונים בבריאותו הפיזית והנפשית, ובעיצוב אופיו ואישיותו של האדם המטופל. הלימודים מתקיימים באווירה משפחתית וחמה, בקבוצות קטנות, תוך מתן דגש לפיתוח האישי של כל סטודנט וסטודנט.

מסלול הלימודים
מסלול הלימודים בבית הספר להכשרות של מדברים עם כלבים עוסק במרחב העבודה והעשייה המיוחד שנוצר במפגש בין אנשים ובין כלבים.

קהל היעד:

  • אנשים שאוהבים אנשים וכלבים – לימודי 'חינוך, סיוע ושיקום בעזרת כלבים'. 
  • מאלפי כלבים ואנשים מעולם הכלבנות – לימודי 'חינוך, סיוע ושיקום בעזרת כלבים'.
  • אנשי טיפול, ואנשי חינוך – לימודי 'חינוך, סיוע ושיקום בעזרת כלבים'.

בסיום הלימודים, זכאי הסטודנט לתעודה אחת או שתיים בהתאם לסילבוס הלימודי. תעודה אחת הינה דיפלומה כלבנית – תעודת מאלף כלבים והתעודה השנייה הינה דיפלומה מעולם החינוך, סיוע ושיקום – תעודת מחנך, מסייע ומשקם בעזרת כלבים.

תהליכי הלמידה מתקיימים בקבוצות קטנות (עד 4 סטודנטים), קבוצות בינוניות (עד 14 סטודנטים), ותהליכים פרטניים ואישיים.

חינוך, סיוע ושיקום בעזרת כלבים
מסלול חד-שנתי, ייחודי ומרתק, המאפשר לכם להפוך את אהבתכם לכלבים ולאנשים למקצוע מרתק. מסלול זה מאופיין בקבוצות לימוד קטנות ויחס אישי לכל סטודנט. שנת הלימודים מחולקת לשלושה סמסטרים: 

  • סמסטר א'- כלבנות- נלמד על מקור הכלב, ביות הכלב, גזעי כלבים, למידה אצל כלבים, יצרים, גישות אילוף, כלי עבודה ועוד.. כמו כן, במהלך סמסטר זה יבחר כל סטודנט גור להכשרה אישית. כמו כן, נתחיל להכיר בסמסטר זה את הקשר המיוחד בין כלבים לבין אנשים בעלי צרכים מיוחדים.
  • סמסטר ב'- המשך התקדמות בעולם הכלבנות תוך דגש על שילוב העולם האנושי. רמת המקצועיות הנדרשת מהסטודנט ברמה הכלבנית עולה, תוך שימת דגש על יכולת להתייחס הן לאדם עבורו הכלב מיועד והן לכלב. שילוב והיכרות של קהלי יעד מגוונים, תוך שימת דגש על התפקיד של הכלב עם כל אוכלוסייה ואוכלוסייה.
  • סמסטר ג'- כלבים בעולם הסיוע החינוך והשיקום-  נמשיך ללמוד  כיצד לשלב בין עולמו של הכלב לעולם החינוך, הסיוע והשיקום. נלמד על הגדרות מרכזיות בתחום הפסיכולוגיה, מגוון אוכלוסיות טיפוליות, גישות טיפול, סיוע ושיקום בעזרת כלבים, כלבים בעולם החינוך, כלבנות חווייתית, כתיבת מערכים ותוכניות התערבות ועוד.

בלימודים אנו שמים דגש על ההתנסות של הסטודנטים בפועל בפעילויות ובמהלך סמסטר זה יעבור כל סטודנט סטאז' מקיף בכל אחד מתחומי העשייה של הכלבנות הטיפולית.

סיוע‚ חינוך ושיקום בעזרת כלבים - המסלול המיוחד
מסלול חד- שנתי המיועד לאנשים מיוחדים. דגש על המעבר מקבלה לנתינה – ממטפל למטופל. יחס אישי וליווי פרטני ודגש על שילוב בקהילה ובחיים העצמאיים.

המסלול נבנה ומותאם לכל אחד לפי צרכיו ולפי היכולות האישיות שלו. 

מילה אחרונה
תמיד חלמתם לעסוק בטיפול/בחינוך? מאז ומעולם רציתם לעבוד עם כלבים במסגרת כלשהי? לימודי כלבנות טיפולית נותנים מענה לשתי התשוקות הללו, כך שאינכם צריכים לבחור ביניהן!

פנו עוד היום למדברים עם כלבים ותוכלו לבדוק את התאמתכם לאחד ממסלולי הלימוד של בית הספר להכשרות המקצועי ביותר בארץ.