אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם, והיא בוודאי שפת המסחר הבינ"ל העיקרית. שליטה בשפה האנגלית הפכה לחיונית בקרב מעסיקים ועצמאים כאחד, ולא אחת, זהו חסם ממשי בפני יזמים ומבקשי עבודה, בצמיחה אישית ובהתקדמות מקצועית ותעסוקתית.

המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל מסייע לתושבים המעוניינים לשפר את האנגלית שלהם ולהתקדם בתחום התעסוקתי והעסקי, ויחד עם מרכזי קליקה, מציע חבילת שיעורים פרטיים טלפוניים מסובסדת במסגרת תכנית Lite Talk היוקרתית של ה-Jerusalem Post.

מדובר ב-18 שיעורים פרטיים מאוד תכליתיים הניתנים באופן פרטי בזמן הנוח ללומד. הם מיועדים לתושבי הנגב, הגליל או הפריפריה החברתית בני למעלה מ-40, שאינם מועסקים, שהנם עצמאים שהכנסתם נפגעה, או יזמים השוכרים מתחם עבודה ב"קליקה". כל שיעור מתקיים באמצעות הטלפון במשך רבע שעה אינטנסיבית שכולה בשפה האנגלית. השיעורים מתמקדים במתן כלים מותאמים אישית לשיפור האנגלית, הכוללים סימולציות של ראיונות עבודה וניהול שיחות עסקיות. היתרון המרכזי של השיעורים האלו הוא בבניית תכנית ייחודית המתאימה לצרכים המקצועיים של כל אחד מהפונים. 

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל קיים פיילוט מוצלח של התוכנית בו השתתפו למעלה מ-1,000 צעירים. בנוסף, קיים המשרד שיתוף פעולה עם זרוע העבודה במשרד הכלכלה, במסגרתו נהנו מאות מבקשי עבודה מהתכנית.

כ-80% מהמשתתפים ציינו כי האנגלית שלהם השתפרה "בצורה מאוד משמעותית בזכות השיעורים". נתון מעניין נוסף הוא שאל התוכנית פנו רוב נשי, דבר מבורך לכשעצמו בהתחשב בפערים התעסוקתיים הקיימים וזיקת נושא האנגלית לתחום התעסוקה.

בין המשתתפים היה סמיר קבלאן מבית ג'אן, בעל תואר ראשון בהנדסה מכאנית מאוניברסיטת תל אביב, העובד בתחום קרוב ל-8 שנים: "נרשמתי לקורס מכיוון שהרגשתי שרמת האנגלית המדוברת שלי נמוכה, והרגשתי לחץ בכל פעם שדיברתי אנגלית. הבנתי שעליי להשתפר נוכח העובדה שאנגלית הפכה להיות כלי הכרחי בעידן המודרני במיוחד בתחום ההנדסה.

עבורי זאת הייתה השפה השלישית, ונדרשתי להשתמש בה לעיתים רחוקות", מספר סמיר ומוסיף: "הקורס פתח עבורי ענף רחב של הזדמנויות מקצועיות ובעצם מינף עבורי את הקריירה. למזלי הטוב, בעיצומו של הקורס התמודדתי על תפקיד מהנדס פיתוח בחברה גלובלית בתחום הרפואי ואחת מדרישות התפקיד ההכרחיות הייתה אנגלית ברמה גבוהה.

לשמחתי נבחרתי לתפקיד בזכות כך שהקורס נתן לי את הכלים הנכונים להצלחה ואפשר לי את תחושת הנינוחות בזמן דיבור באנגלית שאלמלא כך בספק אם הייתי מגיש מועמדות למשרה".

סמיר קבלאן (צילום: באדיבות המצולם)
סמיר קבלאן (צילום: באדיבות המצולם)

על חוויה דומה מספר ניצן חתן, מהנדס מכונות מהישוב מעונה: "במסגרת תפקידי אני נמצא בקשר לעתים קרובות עם לקוחות, ספקים, עמיתים לעבודה מכל מיני מדינות. לקחתי את שירות ה-Lite Talk  כדי לשפר את יכולות ההבעה שלי באנגלית ולתקשר בצורה טובה הרבה יותר. זה עזר לי להבין מהר יותר מה הצרכים של העמית לשיחה וכמובן להגיב ולענות על השאלות, להסביר את הבעיות ולהציג את הפתרונות בצורה "חלקה" יותר בדיבור שוטף ובביטחון רב יותר".

ניצן חתן (צילום: באדיבות המצולם)
ניצן חתן (צילום: באדיבות המצולם)

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט: "המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל פועל במגוון מיזמים המעודדים ומחזקים תעסוקה ויזמות. השפה האנגלית נדרשת כיום בכל תחום, לימודי ותעסוקתי. זיהינו צורך הולך וגובר של תושבים, בפרט בגילאי אמצע-הקריירה, המבקשים לשפר את מיומנויותיהם באנגלית. אנו מזמינים את התושבים לפנות למתחמי הקליקה וליהנות מהטבה ייחודית זו".

מנכ''ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט (צילום: לע''מ)
מנכ''ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט (צילום: לע''מ)

רתם מן, מנהלת הג'רוזלם פוסט לייטוק מספרת כי שיטת הלייטוק היא שיטת לימוד ואימון לשיפור האנגלית לפי צרכי התלמיד. אנו מסייעים לאלפי תלמידים כל חודש לשפר את האנגלית שלהם ולהצליח להשתלב בתפקידים משמעותיים בשוק העבודה. 

מרגישים שהאנגלית מכשילה אתכם? צריכים תרגול לפני ראיון עבודה או מצגת חשובה? פנו למרכז קליקה הקרוב!