לבדוק הכשרה/ ניסיון
בכדי להבטיח שאותו מורה פרטי, הוא אכן מורה מקצועי ומנוסה – אשר כחלק מכך, גם ערוך להעביר את החומר בצורה הנכונה והטובה ביותר, כדאי לבדוק את ההכשרות והניסיון של המורה. 

כך לדוגמא, בחירה במורה פרטי שהינו בעל תואר ראשון בחינוך ואולי אפילו עובד כמורה, יכולה להסב הרבה שקט נפשי בידיעה שהילד נמצא בידיים מקצועיות ומנוסות (ששייכות כמובן, למורה אשר יודע להעביר את החומר בצורה נכונה). 

כאן חשוב להדגיש, שכדאי לבדוק אלו מקצועות אותו המורה מוסמך ללמד – כי כידוע, לא כל מורה למתמטיקה לדוגמא, יכול לשמש גם כמורה לאנגלית. 
מעבר לכך, לא כל מורה לחינוך יסודי, יכול ללמד שיעורים פרטיים גם ילדים בחטיבה או בתיכון. 

דגש על היחס/ חיבור אישי
כידוע, את הנושא של היחס והחיבור האישי, ניתן לבחון רק לאחר שמתחילים עם השיעורים הפרטיים בפועל. 

לכן, חשוב לזכור שבחירת מורה פרטית איננה מהווה כחתונה קתולית ואם לאחר פרק זמן מסוים, תגיעו למסקנה שאינכם שבעי רצון מהיכולות של אותו המורה, תמיד קיימת אפשרות לבחור במורה אחר. בכל מקרה, בכדי שהילד יקלוט את החומר הנלמד, חייב להיות סוג של חיבור אישי בינו לבין המורה הפרטי. 

זה אומנם נכון שלפעמים לוקח לקשר כזה קצת זמן להיווצר, אך אם אחרי מספר מפגשים רואים שהילד אינו שבע רצון מהמורה, שאין התקדמות או שיפור עם החומר הנלמד ושאין בכלל נכונות של הילד לאותם השיעורים. כדאי לבחון את הנושא הזה ואולי לשקול לבחור במורה אחר. 

קבלת המלצות
בדומה לבחירת בעלי מקצוע אחרים, גם כאשר מדובר במורה פרטי, המלצות בהחלט יכולות להוות כאמצעי חשוב ומשמעותי אשר יכול לסייע בקבלת ההחלטה ובביצוע הבחירה. 

לכן, כדאי אולי לנסות ולשאול הורים לילדים בגיל של הילד שלכם אם הם משתמשים בשירותיו של מורה פרטי לאותו המקצוע המבוקש והאם יש להם המלצות על מורה מסוים. 

אם אין לכם אפשרות שכזאת, חשוב לציין שכיום בעידן האינטרנט, קיימת אפשרות למצוא ברשתות החברתיות או באתרים רלוונטיים שונים ביקורות וחוות דעת על מורים פרטיים מאזורים שונים ובמקצועות שונים. 

מה עלות השיעור?
אי אפשר להתעלם מהעובדה, שגם לעלות של שיעור פרטי תהיה השפעה על הבחירה. 
בסופו של דבר, הצורך בשיעורים פרטיים יעלה לרוב בתדירות של בין פעם לפעמיים בשבוע – כך שמדובר בהוצאה כספית חודשית שהינה יחסית גבוהה. 

טווח המחירים של שיעורים פרטיים הינו גבוה יחסית, אך יש לקחת בחשבון, שהוא גם מתבסס על הניסיון והרמה המקצועית של המורה. 

כחלק מכך, מורה שהינו בוגר תואר ראשון בחינוך ואולי גם עובד בתחום ההוראה, יתמחר את עצמו לרוב גבוה יותר מסטודנט שנה א' ללימודים תקשורת, אשר מעוניין להתפרנס משיעורים פרטיים לילדים בבתי ספר יסודיים – כך שכדאי לקחת בחשבון שיהיו מקרים בהם העדיפות תהיה דווקא לשלם יותר. 

זמינות ופרטים טכניים 
בהליך בחירת מורה פרטי, כדאי לשים דגש גם על הפרטים הטכניים. קודם כל, כדאי לבדוק שאותו מורה פרטי זמין להעניק שיעורים במועדים המבוקשים – או שיש דרך להתאמה של לוחות הזמנים. 

מעבר לכך, כדאי לבדוק אם המורה מגיע אליכם הביתה או שהילד אמור להגיע אליו – אם יש לכם העדפה בנושא, מדובר בפרמטר שיכולה להיות לו חשיבות והשפעה גדולה על הבחירה – לכן, אם לדוגמא המורה מקבל תלמידים בבית שלו, כדאי לבדוק היכן הוא מתגורר והאם יש לכם אפשרות להביא את הילד אליו.